Kuinka vanhan pylly pitää vielä käydä pyyhkimässä? ev
Kommentit (22)
peetä on sitten joka paikka täynnä. Eskarissa saavat sitten oppia pyllynsä pyyhkimään.
enää en ihmettele, tyttären kaveri on muutenkin huonotapainen eli selvät curling -vanhemmat
Mieluummin kestän sitä, että lapsi vaihtaa kesken päivän toiset pikkarit kuin että pyyhkisin 4-vuotiaan pyllyä. Pakkohan hänen on oppia! Eskarilainen osaa jo alapesunkin suorittaa itse. Lapsen on annettava opetella, ei muuten opi koskaan.
Olennaista on paska, ei mikään oikeasti tärkeä.
Enpä tajunnut. Meillä on muuten reipas poika 4v. mutta kun olen kysynyt, että haluaako pyyhkiä itse pyllynsä niin on todennut: äiti, olen vielä lapsi, en osaa. Kun kysyin, haluaako opetella, sanoi: en kuule halua.
Ja en aio pakottaa. Eiköhän opi jossain vaiheessa. Eikä käy kylässä ilman mua, muitten äitien ei tarvi hänen pyllyään pyyhkiä.
vielä pitkään pyyhinkin. Lapsella kehitysvamma. Aika hauskoja ootte, kun haluatte tällä palstalla aina pakko synnyttää kehitysvammaset vauvat ja aborttia ei saa tehdä. Siihen hommaan katsos kuuluu pyllyn pyyhkiminen aika kauan tai jopa vaipan vaihto. Aivan varmasti mua oksettaa toi takaliston pyyhkiminen.
johan se lukee ' osaamissäännöissä'
Enkä näe kamalana asiana sitäkään, jos lapsen kaveri pyytää pyyhkimään. Curling-vanhemmuus on jotain aivan muuta kuin sitä että pyyhkii 5-vuotiaan kakkapyllyn...
Niin ja hui, 1,5-vuotiaamme ei osaa vielä käydä potalla!! Kauhistelkaa sitä. Kolmen lapsen äitinä osaa jo ottaa rennommin, eikä tarvitse tehdä joka asiaa niin kuin oppaat tai av-mammat sanovat.
kun niitä tuntuu nykyään olevan enemmän kuin se yksi..
Tai kovasti hän jo harjoittelee itse, mutta tuloksen tarkastan. Suunnilleen 5-vuotiaana meillä ovat lapset oppineet.
Meidänkin viisivuotias leikkii välillä vauvaa kotona, mutta käy kyllä eskarissa ihan itsekseen vessassa jne.
Meillä on aina pesty ja tyttökin osaa hoitaa jo ihan itse ne asiat (vuoden jo ainakin)
Lapsi voi vallan hyvin joskus vauvatella kotona.
11
...kun häneltä kysyttiin, että milloin hän oikein aikoo aloittaa itse takapäänsä pyyhkimisen:26-vuotiaana. Poika oli silloin 5-vuotias, ja onneksi alkoi sitten itse hoitaa pyyhkimishommat vähän ennen 6-vuotissynttäreitään :-D
Pääsi vuotta ennen aikojaan eskariin, kun todettiin olevan vuotta edellä kehityksessä. Leikkii vauvaa kotona välillä, joten ap:n kuvaama tilanne voisi vallan hyvin tapahtua meillä. Silti lapsi on ihan kehittynyt (normaalia nopeammin) ja käy kyllä itse normaalisti vessassa.
Teitä ei vissiin sitten koskaan lapseta?
11
tarkistan siis useimmiten tuloksen :)
vaikka se ei sitä selvästikään ole, =D