Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka paljon olisitte valmiita maksamaan itse tehdyistä villasukista/tumpuista lapselle?

Vierailija
13.10.2007 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ei nykyaikana edes kulu samalla tavoin, kun käytetään vain harvoin. Joten käytetyt on kuin uudet.

Vierailija
2/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksaisin varmaan 5e/pari, ja mieluusti ostaisin.

Käytettyinä olen ostellut 0,5 - 2e kirppareilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niihin nyt erikseen langat ostaa, ne tehdään jämälangoista. Ja lankakerien loppujakin voi bongata kirppareilta.

Vierailija
4/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 eur pari ja aikuisten ois ollu 2 eur pari. En ymmärrä, miten kannattaa niin halvalla kyllä myydä... ja kuka viitsii tehdä..

Vierailija
5/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuka niihin nyt erikseen langat ostaa, ne tehdään jämälangoista. Ja lankakerien loppujakin voi bongata kirppareilta.

Vierailija
6/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luulen, että kipuraja menisi kympissä tai max jossain 12 eurossa. Toki ymmärrän, että tekemiseen menee paljon enemmän aikaa, joten ei tuossa palkoille pääse.

Vierailija
7/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parilla eurolla ei tosiaankaan saa edes lankoja. ja nyt puhun kunnon langoista tehdyistä sukista

Vierailija
8/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi varaa niin maksaisin sitten ehkä sen 10e, jos on laadukasta ja lämmintä :) sanoin siis aiemmin 5e. Kutienkin tosiasiassa ei olisi varaa ostaa... siksi kirppareilta muiden vanhoja senteillä..

Vierailija
9/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käsityö kannata. Langat maksaa ja kankaat maksaa, mutta puoli-ilmaiseksi pitäisi uusi tekele antaa. Käsityöihmiset arvostaa itse tekemiä, mutta harvoin heitäkään kirpparille osuu.

Vierailija
10/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kyllä Suomessa, mutta villat jostain aivan muualta. (Etelä-Amerikasta?)

Vierailija
11/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs sinä luuhasit kaikki käsityötunnit?

Vierailija
12/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöt on neulomisen suhteen ihan tumpeloita, vaikka kovasti yrittivät kässätunneilla ja kotonakin jatkoivat töitä. Sukat tuli juuri ja juuri valmiiksi, mutta muut jäi kesken. Itse neuloin yläasteikäisenä monta villapaitaa vuodessa. Aina oli jokin meneillään.

Vierailija
13/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis maksamaan 5 euroa/pari. En kyllä enempää. Tarjouskoreista saa kunnon talvikintaitakin jo 10 eurolla/pari, joten ei noin kallista omatekosta tulisi hankittua. Ostan sitten kirpparilta lapaset ja villasukat.

Vierailija
14/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdestä, netistä tai kirjastosta.

Vierailija
15/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tarjouskorien tumput ja sukat ei välttämättä ole yhtä hyvistä langoista kuin omatekoiset. Ja omatekoiset ovat myös paremmin tehtyjä.

Vierailija
16/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jäi käyttämättä, koska olivat ihan liian pieniä ja todella tiiviisti neulottuja, maksoi siis 23e postikuineen. Ja tekijän piti olla annattilainen. Harmitti, vaikka kaiketi tuo hyvää tarkoitti. Ostin siis lehti-ilmon perusteella, enää en osta.

Vierailija
17/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkien neulominen on taitolaji mielestäni. Itse harjoitelin sukkien neulomisen jokin aika sitten. Sukat kyllä valmistuivat, mutta vaatii taitoa, että sukat ovat kauniit ja siististi tehdyt. Kaikkihan varmasti osaavat jonkinnäköisiä sukanturauksia tehdä, mutta mielestäni oikea kunnon sukka on huolella ja ammattitaidolla tehty, unohtamatta laadukasta lankaa. Tälläisistä sukista olen valmis maksamaan.

Vierailija
18/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään.

Äitini tekee. Ja ne mitäolen nähnyt myynnissä,on olleet todella huonosti tehtyjä.

Vierailija
19/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parilla mulla keskustelupalstalla myyvät

Vierailija
20/22 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen villasukista. Kirpputoreilta olen ostanut uusia käsityömummoilta ja aina ovat olleet todella huonoja.

Hyvistä villasukista olisin valmis maksamaan yli kympinkin; varsinkin jostain merinovillaisista. Tosin en välttämättä hyvää villasukkaa tunnistaisikaan kun en ole käsityöihmisiä.