Hoitajien palkkavaatimus maksaisi MILJARDIN veronmaksajille!
Näin on laskenut kuntaliitto.
Hienoa! Ja mistä moinen summa säästetään, vai revitäänkö veronmaksajien pussista =(
Ei löydy ymmärrystä enää Tehylle. Jotenkin tuntuu että suhteellisuuden taju on mimmeiltä hukassa aivan kokonaan.
Kommentit (56)
Hienoa, nyt siis jo ovat varmoja voivansa muuttaa työlainsäädäntöä.
Monissa sairaaloissa on tehyläisiä hoitajia esim. toimiston puolella, ja heillekkin muka korotus. Ei onnistu, koska työlainsäädäntö ja tasa-arvolaki kieltää maksamasta samasta työstä eri perustein palkkaa. Kyllä palkan perusteet tulevat jatkossakin menemään toimenkuvan mukaan, ei työntekijän liiton.
Suuruudenhulluja.
Osa tulee kuiten veroina ja kulutuksen nousuna valtion kassaan
Eli maksakoot jokainen hoidoistaan itse, kulujen mukaan. Eipä mene verorahoista.
Kehitysavun kohteilla ei ole edes puhdasta vettä, ei tarpeeksi ruokaa. Pakolaisleirien yhteismajoitusteltoissa ei ole keittiöitä, ei edes paskaisia.
Tottakai kuntaliitto pitää näitä palopuheita, että saisivat ihmisten vihat meitä hoitajia kohtaan. Totuus on se, että jo valtion velkaa lyhennetään niin hemmetin paljon (ja ne velat on pättäjät aiheuttaneet omalla sössimisellä)! Nyt on niin kovat piipussa, että kohta nähdään kun rahaa alkaa löytyä!! Niin kovalla ME hengellä viedään tämä loppuun saakka... Kohta hymyt hyytyy!!!
Terv. kyllästynyt
Velkansa on valtioidenkin maksettava. Korkomenoissa sitten säästetään tulevina vuosina, vai luuletko että valtion velka on korotonta.
ei ole ainoastaan hoitajien palkkavaatimuksista. Terveydenhuolto on ajautumassa kriisiin. Valtio ei tue kuntia enää yhtä paljoin kuin ennen terveydenhuollon rahoittamisessa. Kuntien talous on kriisissä ilman tätä palkankorotusvaadettakin.
Julkisin varoin kustannettu hoito ei ole enää kauaa mahdollista- nyt vaaditaan isoja muutoksia terveydenhuoltoon kuen rankkaa priorisointia ja ainakin osittain vakuutusperusteista rahoitusta.
Se on totta, että kansalaisten ei tarvitse maksaa herrojen sössimisiä. UMTS jupakkaankin löytyi kuin taikaiskusta neljä miljardia muutamassa päivässä. Suomen pankissa makaa 50 miljardia euroa kasvamassa korkoa. Siihen ei koske kukaan Tosiasia on, että palkkojen korotus tuo enemmän verotuloja ja hyvinvointia kuin prosentin veronalennukset silloin tällöin.
Vierailija:
Julkisin varoin kustannettu hoito ei ole enää kauaa mahdollista- nyt vaaditaan isoja muutoksia terveydenhuoltoon kuen rankkaa priorisointia ja ainakin osittain vakuutusperusteista rahoitusta.
ensiapu järjestettäisiin verovaroin, mutta muuten hoito tulisi esim. työsuhde-etuna tulevan vakuutuksen perusteella.
Mut hei, älä murehdi, systeemi on iso ja äykkä, tällaisten muutosten tekemienn vie aikaa vuosikymmeniä. Ja tämä oli vain mun visio asiasta, ei mikään varma tieto.
Sama tilanne meidänkin perheessä. Jos vakuutusperusteiseksi menee tämä touhu, niin ainakin kaksi jäsentä tästä perheestä jää ilman hoitoa (ei saada vakuutusta).
Kyllä tämän akan keittiö on vuokrapaska ja osamaksulla vasta 2 kk:tta sitten sain ostettua tietokoneen.
Ei kuule rapiaa ole meilläkään elämä, niin kyllä vihaksi pistää. Niska limassa teet töitä, ukko kans, että saa peruselämän pidettyä. Lasten vaatteet kierrätyskamaa ja sitten pitäis onnellisena hymistä, kun rahaa lähtee jonnekin, missä ei ole edes keittiötä. Tämä nyt vain minun mielipide.
Parhaani mukaan kannan korteni kekoon tässä yhteiskunnassa, niin jos minä itse saisin päättää, niin minun veromarkkani osoittaisin ensin terveydenhuoltoon enkä sinne jonnekin ulkomaille. Ei meitäkään kukaan ulkomailta auta, vaikka tulis jääkausi yks kaks yllättäen. Sanosivat vaan, että voi voi, onhan teillä hyvät aurauskalustot ja lumilingot, kehittäkää matkailua. Ei minulla oikeasti muuta ole.
Nyt kun meidän perheeseen saatiin netti, asioiden hoito helpompaa. Oletteko huomanneet, miten kaikki asiat nykyään pitäisi hoitaa netin kautta? Siksi mekin säästetään ruokamenoissa, että sain velaksi tietokoneen ja netin. Nyt ollaan taas lähempänä muuta yhteiskuntaa ja normaaleja ihmisiä.
Vierailija:
Se on totta, että kansalaisten ei tarvitse maksaa herrojen sössimisiä.
Miten niin on totta? Kenen ajattelit sitten maksavan herrojemme sössimiset jos me emme? Kun olemme valinneet meitä edustamaan ja meidän puolestamme sopimuksia tekemään herroja (ja rouvia), niin heillä on oikeus tehdä päätöksiä. Ja me emme voi noukkia etuja vain hyvistä sopimuksista ja jättää noudattamatta huonoja. Oletko ajatellut kuinka ohraisesti meille kävisi, jos päättäisimme olla maksamatta tyhmistä päätöksistä tullutta velkaa? Sen jälkeen tälle maalle ei lainaisi kukaan mitään, paitsi ehkä aivan järkyttävällä korolla ja olisimme vuodessa todella pahassa pulassa. Eli kyllä meidän todellakin tarvitsee maksaa herrojen sössimiset.
eikös tässä sivussa ole meuhkattu siitä että naisten euro on 77senttiä Ajattelinkin että kun sitä rahaa ei tunnu olevan palkan korotukseen niin lasketaan miesten palkat naisten palkkojen tasolle. Tasa-arvo palkoissa saavutettu!
Rajansa hoitajien ahneudellakin. Tuossa IL:n jutussa hoitajat ruikuttavat, että vanhusten huoltoon ei panosteta ja hoitajia on liian vähän. Täläisten korotusvaatimusten läpimenon (onneksi epätodennäköistä) jälkeenkö niitä hoitajia palkataan lisää? ei todellakaan.
Puusilmäistä omaan napaan tuijottelua Tehyltä, saisivat hävetä.
Vierailija:
Ei meitäkään kukaan ulkomailta auta, vaikka tulis jääkausi yks kaks yllättäen. Sanosivat vaan, että voi voi, onhan teillä hyvät aurauskalustot ja lumilingot, kehittäkää matkailua. Ei minulla oikeasti muuta ole.
Tulevaisuudesta ei tietenkään kukaan voi sanoa mitään varmaa, mutta ei Suomi ole millään erikoislistalla maita, jota ei autettaisi, jos hätä tulisi. Sinun tietokonettasi kukaan tuskin maksaisi, mutta eiköhän tännekin apua saataisi siinä kuin muuallekin jos OIKEA hätä olisi.
Sitä paitsi ei tarvitse mennä kuin edelliseen todelliseen hätään (toinen maailman sota) niin Suomi todellakin sai apua muualta maailmasta. Vai nukuitko historian tunnilla, kun mainittiin Marshall-apu? Myös Punainen Risti yms. auttoivat. Ja sotalapsista et ole varmaan myöskään kuullut? Apua sekin.
Se on monesti todettu vääräksi luuloksi, jos asiaa tarkastellaan ammattikunnittain ei kaikkia palkansaajia yhtenä ryppäänä. Toisilla aloilla vaan maksetaan enemmän kuin toisilla.
Yksityisten firmojen palkat eivät ole veronmaksajilta pois, päinvastoin isoista palkoista ropsahtaa verorahoja yhteiseen kassaan. tuollaiset miljardin ylimääräiset menoerät yhteisistä rahoista on OIKEASTI iso juttu.
en ymmärrä miten miljardi sinne toinen tänne ajattelu on käsittämätöntä.
Hoitajat ajavat vaatimusten läpi mennessä monta kuntaa konkurssiin. Ketä se palvelee?
Kiitos sinulle siitä. Mutta vaikka olisinkin niistä kuullut, onko se tae, että apua tulee, jos tarvii? Että hmmmm vain itselleis. Eikä tämä enää edes liity aiheeseen. Minä vain olen sitä mieltä mitä olen. Sitä ulkomaanapua saa syytää ulkomaille tuomiopäivään asti. Ei se koskaan lopu se pyytäminen. Omille sanotaan kuitenkin, että ei tipu. Että se siitä omia ei jätetä ajattelusta.
Näin vain ajattelen minä. Ja naapurin köyhä ja lapsellinen akka kans.
Hyvää päivänjatkoa kaikille kuitenkin tästä antoisasta keskustelusta. Kyllä netti on ihmeellinen väline. On oikeasti tällä hetkellä 1-kansalaisen olo. :) Ja hoitajille peukut pystyssä.
Nostivat oikein summaa 800 miljoonaan euroon. Kehtasivatkin. Ei meillä suomalaisilla voi olla varaa tuollaisiin summiin. Että ihan ulos maasta tuollainen summa. Prkl!
Ihan niinkuin ei ois Suomessa kohteita, mihin noikin verotulot ois voinu sijoittaa, kun kuulostaa kerran olevan niin vaikeata tuolla valtiolla hoitsuja tukea, vaikka lupasivat. Vaikka sitten pienituloisille vaateavustuksena tms.
Terveisin tyhmä ja lapsellinen akka täältä paskasesta keittiöstä