Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joukkuelasjien kimppakyytikustannukset jaetaan?

Vierailija
13.10.2007 |

Kun lapset harrastavat joukkuelajia, jossa on iiso kassillinen varusteita, tarvitaan kuljetusapua. Harjoituksiin ja peleihin pääsee kätevästi kimppakyydeillä eli muutama lapsi autosa, vuorotellaan kuskaavaa perhettä tai vastaavasti jaetaan bensakustannuksia. Vai kuinka?

Olen yh, kolme lasta ja auto. Naapurissa asuu kaksi lasta, kaksi aikuista. Ei autoa, paitsi joskus lainassa isän isältä. Esikoisemme pelaavat samassa jääkiekkojoukkueessa. Naapurin poika tule harjoitukssin kyydissä, turnauksiin ja muihin peleihin kyydissä. Muutaman kerran tarpeeksi vihjailtuani ovat lainanneet papan autoa ja menneet harjoituksiin. Jos muuten jotain kuljetusasioista on puhetta, heidän ehdotus on, että perheen isä vie molemmat pojat - mun autolla. Koskaan ei ole ehdotettu, että osallistuisivat esim bensakuluihin. Päinvastoin, kun esimi mies ajaa junalla vahingossa naapurikaupunkiin, kysytään, haenko autolla. Hölmö kun olen, haen, mutta eipä siitäkään mitään erityista seuraa. Olen usein ' leikilläni' sanonut, että hankkikaa auto, kun selvästi sitä moneen muuhunkin tarvitsevat ja aina haalivat kyytiä joka puolelta.

Viime aikoina naapurustossa on ollut muitenkin tilanteita, joissa minulta halutaan välineitä ja ihmisiä tekemään asioita, mutta kukaan ei koskaan mitään korvaa, ei vaikka tavaroita menisi rikki. Alkaa olla mitta täysi ja otan ensi kerralla pelireissuille aivan toisia lapsia.

Ja itse kysymys - onko joukkueissa urheilevilla tapana jakaa kyytejä tai kustannuksia jotenkin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, sulla on luultavasti kolmen lapsen yh:na taloudellisesti tiukahkoa, joten pitäisin hyvänä, että maksaisivat vaikka jonkun könttäsumman kuussa.

Vierailija
2/2 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei millään illallisilla joskus ja kauniisti kiittämällä vaan selkeästi kustannuksiin osaa ottamalla. Se on kimppakyydin perimmäinen tarkoituskin, ei se, että yksi maksaa koko lystin muut pääsee ilmaiseksi.

Nosta kissa pöydälle ja kysy kuinka heille passaisi, että kuluja aletaan tasaamaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla