Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan hankinta ilman vauvakuumetta - kokemuksia?

Vierailija
28.10.2008 |

Kaipaisin kokemuksia vauvan yrittämisestä ilman että taustalla olisi varsinaista vauvakuumetta. Kuulema sellaisiakin ihmisiä on jotka näin tekevät.

Itselläni on jo yksi lapsi ja toista lasta harkitsemme. Ensimmäisen kohdalla halu saada lapsi oli ennen raskautta pakottava, nyt kyseessä on enemmän järkisyyt (en osaa ajatella itseäni vain yhden lapsen äitinä)

Jos hankkii lapsen "järkisyistä", näkyykö se jotenkin raskauden aikana tai lapsen synnyttyä? Siis olettaen, että lapsen onnistuu ylipäätään saamaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä oli aika saada rakkaudentunteita vauvaan heräämään.

Vierailija
2/9 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän toisen lapsen hankinnassa hyvinkin monella ole perusteena järkisyyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään pakottavaa halua tai tarvetta raskautumiseen&vauvan saantiin. En mä tiedä onko ne syyt olleet järkisyitä vai mitä, mutta ainakaan taustalla ei ole ollut mitään vauvakuumetta. Kuitenkin kaikki neljä lasta ovat heti synnyttyään olleet äärimmäisen rakkaita enkä ketään heistä antaisi MISTÄÄN HINNASTA pois. Olen erittäin onnellinen neljän lapsen äitinä, vaikka mistään tällaisestä en koskaan haaveillutkaan. :)

Vierailija
4/9 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kaikki ovat saaneet alkunsa eri "syistä"

eka: miehen vauvakuume

toka: minun vauvakuume

kolmas: järkisyyt (tehdä juuri silloin kuin oli järkevää)

neljäs: molempien vauvakuume

Vierailija
5/9 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihmettelen, onko toisen lapsen äitiys jotenkin vähemmän ihmeellistä ja osaako lasta pitää samalla tavalla arvossa kuten ensimmäistä.

Ensimmäisen kohdalla olimme toivoneet lasta pitkään ja lapsen kaipuu tuntui voimakkaana.

Tuntuu jotenkin oudolta jos yrittää saada lasta ilman vastaavaa tunnetta. Että syntyykö se kiintymys lasta kohtaan yhtä helposti vai onko koko homma vain jotain pakkopullaa.

Kaikkea sitä miettiikin.

T. ap

Vierailija
6/9 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kumpainenkin on pantu alulle, koska minun ja mieheni mielestä on ollut vain sopiva hetki ja halusimme lapsia. En kuitenkaan kummankaan kohdalla ole potenut vauvakuumetta. Olen vain hyvin nuoresta pitäen tiennyt haluavani äidiksi ja kun sopiva hetki mielestämme koitti, niin lapsia haluttiin ja niitä on helposti tullut.

Nyt minulla on vauvakuumetta, vaikka toisen raskauden aikana olin varma, että se jää viimeiseksi, mutta saa nyt nähdä tuleeko kolmas lapsi vielä joskus. Nyt ei ole mielestäni sopiva aika, mutta kuume olisi...

Vierailija
7/9 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä sitä vastoin oli vauvakuume.

Mutta raskauden edettyä, mulle iski suuri rakkaus ja huoli vauvaa kohtaan.

Vierailija
8/9 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen tehtiin vauvakuumeisena.

Toisen ajankohdan päätimme sen mukaan, mitä ajattelimme hyväksi ikäeroksi.

Kolmannen kohdalla sama syy kuin kakkosen, lisäksi työelämään ja raha-asioihin liittyvät syyt.

Jokaista lasta rakastan enkä kadu yhdenkään hankintaa!

Vierailija
9/9 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttiin kaksi lasta, mutta ensimmäisen jälkeen kuumetta ei tullutkaan. Mies oli sitä mieltä, että nyt voisi toinen tulla ja itse suostuin muutaman kuukauden harkinnan jälkeen (ja kuumeen odottelun jälkeen) ilman minkäänlaista vauvakuumetta. Esikoista "teimme" pitkään, toinen tärppäsi yllättäen heti kun "lupa annettiin" eli kaikki eteni sikälikin tosi nopeasti. Raskausaika oli "ihan ok", mutta ne suurimmat vauvakuumevaaleanpunaistakaikki -tunteet puuttuivat. Kunnes, rv38 ja tsadaa, vauvakuume! Ja sen mukana tietysti, jakuva huoli. Uskon, että ilman sitäkin vauva olisi ollut synnyttyään ihan yhtä rakas kuin esikoinenkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän