Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua rasittaa sellaiset tyhmät ihmiset, jotka

Vierailija
03.10.2008 |

päivittelee, että joku muu ei tiedä samoja asioita mitä hän. Viittaan tuohon alempaan Libya-keskusteluun.

Tää kyseinen henkilö voi tietää joltain toiselta alalta paljonkin ja ihmetellä sitten päässään, että onpa ap tyhmä, kun ei tiedä jotain, mikä hänelle itsestään selvää.

Ihmiset ovat nääs erlaisia ja kiinnostuksen kohteet erilaiset.

Munkin mies kerran katsoi mua kuin idioottia, kun en oikein osannut selittää mitä sähkö on. Fysikaaliset jutut kun on hänelle itsestäänselvyyksiä. Itse olen väitellyt tohtori, joten uskallan väitää tietäväni omalta alaltani paljonkin, enkä myönnä olevani tyhmä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen paljon ja huomaan, että joskus sieltä "opin" asioita, joista vaikka minun miehelläni ei ole hajuakaan. Ei tule mieleen pitää sitä typeryyden merkkinä.

Tosin täytyy sanoa, että aika lahjakas on, jos ei erota Libyaa ja Libanonia. Harva niistä montaa konkreettista asiaa tietää - en minä ainakaan - mutta ehkä ne useimmat kuitenkin niminä tuntevat.

Vierailija
2/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmiötä esiintyy aika paljon. "Miten niin sinä et muka tiedä miten taloyhtiön kaapeliverkosto toimii" yms. juttuja....hohhoijaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ei käsitä maailman moninaisuutta, vaan näkee vain sen oman napansa ja elinpiirinsä.

Myönnän syyllistyväni tähän itsekin...

Vierailija
4/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekään olisi haitaksi, että omistaisi sen verran päättelykykyä, että hoksaisi, että kaksi eri sanaa eivät aina tarkoita samaa vaikka niissä olisikin kolme ensimmäistä kirjainta samat.

Vierailija
5/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut naimisissa huippuälykkään miehen kanssa, jolla kuitenkin oli tolkuttomia aukkoja yleissivistyksessä. En silti ikinä olisi kutsunut häntä tyhmäksi.

Huono yleissivistys ja suoranainen sivistymättömyys ovat sitten ihan toinen asia. Tähän kategoriaan kuuluu kyllä jos uutisista ei ole tajunnut Libyan ja Libanonin eroa ja jos ei tiedä mitä fetajuusto on.

Vierailija
6/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan tulee mieleen, että herran elinpiiri on noilta osin ollut tavallista kapeampi tai kiinnostus toisaalla. Sivistymättömyys edellyttää tietämättömyyden lisäksi moukkamaista asennetta - esimerkiksi toisen tietämättömyyteen takertumista.

Vierailija
7/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa jonkun kaveri ei tienyt mitä fetajuusto oli ja nousi kysymys josko tämä pitäisi vuonna 2008 Suomessa tietä vaiko ei. Tästä nousi tietysti hirveä riita. Itse olen edelleen sitä mieltä että sekä fetajuusto että Libyan ja Libanonin tunnistaminen kuuluvat yleissivistykseen. (Ex-mieheni kyllä tiesi mitä fetajuusto oli mikäli se nyt kuuluu asiaan.)

En takerru muiden huonoon yleissivistykseen tai aukkoihin vaikka ne huomaankin, siihenhän saattaa olla vaikka mitä syitä. En tietenkään itsekään ole mikään kaikkien alojen erikoisasiantuntija. Halusin vaan tuoda esille käsitteiden tyhmyys - sivistymättömyys/huono yleissivistys eron.

T. tuo edellinen kirjoittaja

Vierailija
8/8 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä tosin on kognitiivisissa taidoissa ja päättelyssä vaihtelevuutta, siis välillä menee hyvin ja välillä voi jotkut ihan perusjutut unohtua. Ja on tosi surkeaa, kun sairaudesta tietämättömät ihmiset tuijottaa tai hävyttömimmillään jopa kommentoi jotain kaverini yleissivistyksestä tai älykkyydestä. Varsinkin kun hän pari vuotta sitten oli vielä ystäväpiirin yleissivistysguru.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä