Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vierottaa poikaa yösyöpöttelystä ja makkarista kuuluu surkea itku

Vierailija
13.10.2007 |

Vaikka poika (1v 2 kk) oli jo vieroitettu niin annettiin periksi kun poika oli nuhassa ja ei ilman maitoa saanut uudestaan unen päästä kiinni. Virhe. Kun antoi pikkusormen niin...pian poika halusi tissutella koko yön. Tuo itku vaan kuulosta niin kamalalta :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun otat poitsun kainaloon ja pidät paidan tiukasti päällä ja sanot että maito on loppu. Voi kyllä raivota mutta...

Vierailija
2/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin että yösyöpöttelystä ja makkarasta! Mietin jo että aikamoinen lapsi teillä. Pitänee mennä nukkumaan kun tuollaisia näen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin vanhemmat oppii ettei pientä lasta huudateta yksin missään.

Vierailija
5/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän sylissä. Äiti alkaa olla aika puhki kun poika haluaa maitoa n. 10 kertaa yössä ja isän kanssa rauhoittuu paremmin. Dr. Jay Gordonin vieroitusmenetelmällä mennään eteenpäin ja rankin vaihe nyt juuri menossa.

ap

Vierailija
6/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestänyt ajatusta lapsen turhasta itkettämisestä ja tiesin, että hän itkisi enemmän, jos mieheni yrittäisi häntä rauhoitella kuin jos itse menisin (maidolta haistenkin) paikalle. Kaikki varoittelivat, että siitä pienokainen vasta hepulit saakin, kun otan hänet syliin enkä annakaan maitoa. Mutta yllättäen meillä se toimi! Pienokainen painoi päänsä olkapäätäni vasten, minä käteni tukevasti hänen selkäänsä vasten haliotteella ja rauhoittelin hänet. Sen jälkeen laitoin hänen sänkyyn takaisin ja pidin kättä edelleen selän päällä ja tarvittaessa silittelin vähän aikaa. Ekana yönä tämä piti toistaa " miljoona" kertaa, tokana enää 3-4 kertaa ja kolmantena hän nukkui ekaa kertaa koko elämänsä aikana kokonaisen yön.

Jos itku raastaa hermojanne ja sydäntänne liikaa, kannattaa kokeilla? Ja jos se sitten ei toimi teillä, niin palatkaa valittuun isästrategiaan... Tsemppiä!

Vierailija
7/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kommentteja taas! eihän ap:n lasta yksin huudateta!

ap, koita jaksaa pysyä lujana. Lapsi on isänsä kanssa, joten oikeasti ei ole hätää, itkee vaan epämukavuuttaan kun ei saa maitoa. Yhden yön jälkeen menee jo paremmin ja saatte kaikki paremmat yöunet!

nimimerkillä " been there, done that"

Vierailija
8/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin 1v asti rinnasta, sitten pullosta.

ei jaksettu vieroittaa kun oltiin molemmat niin unisia. Saatiin kaikki nukkua paremmin kun annettiin lapsen syödä yölläkin.

sitten eräänä päivänä kun lapsi oli n. 2v sanoin että hiirivauvat tarvitsevat tuttipulloja. Ja siihen loppui pullon käyttö ja samalla yösyömiset.

nyt kylläkin lapsi herää melkein joka yö juomaan vettä ja juo sitä melkein lasillisen. Kyllä hänellä on sitten oikeasti jano.

Vierailija
9/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi hylki isäänsä aina illan tullen tosi KAUAN. Heti kun huomasi nukkuma-ajan lähestyvän, alkoi karttaa isää ja huusi kauhuissaan jos isi ehdotti jotain yhteistoimintaa. Eli roikkui entistä tiiviimmin äidissä :(

Sitten pari kk myöhemmin vierottui itsestään parissa päivässä.

Vierailija
10/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutaan perhepedissä, joten en koe maidon antamisen kovinkaan häiritsevän nukkumista. Lapsi saa siis äidinmaitoa, joten pulloja ei tarvitse lähteä hakemaan.

Vierailija
11/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siellä on ihan hiljaista. Poika on todella temperamenttinen ja vilkas. Levottomia öitä meillä on aina ollut ja jos heräisi vain pari kertaa se olisi ok mutta kymmenen on liikaa kun pitää nuo lapset päivälläkin hoitaa.

Kiitos kannustuksesta ja vinkeistä.

ap

Vierailija
12/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kylläkin lapsi herää melkein joka yö juomaan vettä ja juo sitä melkein lasillisen. Kyllä hänellä on sitten oikeasti jano.

Jokainen perhe tekee omat valintansa, mutta helpoin tie ei ihan aina ole sittenkään pitkällä tähtäimellä helpoin. Jos yöheräilyä kestää, niin mikäs siinä. Jos taas kaipaa rauhallisia öitä, kannattaa ehkä lopettaa yöjuoksut ennemmin jo n. 1-vuotiaana. Sen ikäisellä ei enää ole öisin nälkä, joten tisuttelusta/pullottelusta tulee vain tapa, joka lopulta syö hampaita ja valvottaa koko perhettä.

Ap:lle tsemppiä! Itse en hennonnut kuunnella yksinäni itkua, siksi minäkin tein yösyötöistä vierottamisen lopulta itse, kun lapsemme oli n. 1v2kk. Mutta se on pakko sanoa, että jos nyt oikeasti lopetatte ne yösyötöt, niin älkää nyt rakkaat ihmiset enää palatko niihin! Se on lapselle moninkertainen " kidutus" ja se vierotuskin vaikeutuu kerta kerralta :-/

Vierailija
13/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeasti jano.

kyllä sen huomaa.

lapsi ensin pyörii sängyssä levottomana. sitten pyytää vettä tai minä kysyn onko jano. Sitten lapsi todella nopeasti vetäisee vesilasillisen ja rauhoittuu.

lapsi hikoilee helposti yöllä ja varmasti siksikin on jano. Lisäksi päivällä on huono juomaan mitään.

tosi on, jokainen valitsee mikä itselle sopii ja jokainen tuntee oman lapsensa parhaiten.

T: se joku aikaisempi kirjoittaja mihihn edellinen viittasi

Vierailija
14/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yöheräilyt (10-15 kertaakin yössä halusi tissutella) loppuivat kuin seinään kun lopetin imetyksen lapsen ollessa 1v. Jonkun aikaa joi vielä aamuyöstä pullon maitoa, mutta sekin loppui melko pian. Nyt lapsi 1v3kk ja on mennyt jo pitkän aikaa ilman ainuttakaan herätystä yöllä :))

Vierailija
15/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kerroin jo aikaisemmassa viestissä (en enää muista mikä nro), meillä 1-vuotiaan yösyötöistä päästiin hyvin eroon, vaikka imetinkin vielä muuten. Minua painostettiin a) lopettamaan imetys ja b) edes pistämään mies " yöimetyksen lopettamisrumbaan" , jotta pienokainen alkaisi nukkua yönsä hyvin. Päätin ennemmin kuunnella sydäntäni, ja hyvinpä tuokin toimi :)

Vierailija
16/21 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ollut 2 yötä poissa kun lapset ovat olleet noin 1v3kk. Mies on silloin ollut heidän kanssaan.

Mielestäni hyvä systeemi. Ensinnäkin minun on vaikea kestää sitä itkua jos olen samassa talossa enkä pysty nukkumaan vaikka tietäisin että mies on siellä lapsen seurana. Ja toiseksi kun lapsi tietää ettei äiti ja tissit ole paikalla niin rauhoittuu paljon vähemmälllä.=)

Päivisin kävin kyllä lapsia kattomassa kun tuli niin ikävä.

Esikoinen ei palattuani edes pahemmin yrittänyt rinnalle. Riitti kun sanoin pari kertaa ekana yönä että ei ja pidin peittoa edessä. Nukahti kainaloon tyytyväisenä.

Kuopus on tempparamenttisempi. Mutta ei siinäkään mitään isompaa tullut kun oli jo kaksi yötä ollut ilman rintaa.

Vierailija
17/21 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ekana yönä itki. Heräsi sinä yönä neljä kertaa ja kahdella ensimmäisellä kerralla itki. Viime yönä heräsi kaksi kertaa ja nukahti nopeasti kun isä silitti. Nyt olen vannonut etten koskaan enää repsahda vaikka olisi minkälainen lentsu.

ap

Vierailija
18/21 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on jo 2v 9kk. Aikaisemmin ei ole ollut tarvetta vierotukseen, koska olemme kumpikin nukkuneet hyvin tissi suussa. Mutta nyt minulle on tullut tarvetta tehdä öisin töitä tietsikalla nukkumisen sijasta, eikä siitä ole tullut yhtään mitään koska lapsi ei nuku ollenkaan ilman sitä tissiä, vaan ulvoo koko ajan äitiä paikalle. Kaksi yötä vietin lapsen kanssa kylpyhuoneessa patjalla sylittelemässä karjuvaa lasta ja selittämässä että aamulla vasta saa maitoa. Annoin tosin kumpanakin yönä puoli pullollista velliä noin viiden maissa, kun maha murisi tosi kuuluvasti. Pikkuinenhan on tottunut saamaan ison osan ravinnostaan öisin. Päivällä ei niin paljon sitten syökään.

Päivätissiä en aijo ihan vielä lopettaa. Millä muulla keinoin saisin hänet istumaan päivittäin tunteja paikoillaan että saan istua tietokoneella ;)

Vierailija
19/21 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt meni sitten iskän kanssa perhepetiin. Mun pitäisi tehdä vauhdilla duunia, mutta en oikein osaa keskittyä kun odotan koko ajan koska huuto alkaa....

Vierailija
20/21 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poika syönyt paljon tänään päivällä kun yöllä ei maitoa enää tipu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä