Carriwell tukivyö-auttaako liitoskipuihin????
Olen raskaana viikolla 29 ja kärsin todella inhottavista liitoskivuista. Kivut tuntuu pääosin häpyluun seudulla ja sieltä kivut vihloo inhottavasti koko sisäreisiin. Kävely on yhtä tuskaa ja samoin nukkuminen kun asennon vaihtaminen on todella tuskaliasta.
Olen kuullut että tukivyöstä saattaa olla apua liitoskipuihin? onko kenelläkään kokemuksia carriwellin tukivyöstä?
kiitos vastanneille jo etukäteen!
satsuma81 rv 28+4
Kommentit (3)
Niin siis ei mulla ainakaaan ollut paljoakaan merkitystä. Mutta mulla kivut oli tosi kovat, olin raskauden puolesta välistä sairaslomalla ja pääsin liikkumaan hyvin vähän, kun liikuin, illalla en pystynyt kipujen takia nukkumaan edes Panadolin voimin. Kävin fysioterapeutilla, ja hän neuvoi kokeilemaan erityistä vyötä, onko se nyt sitten symfyysi-vyö, joka tukee juuri häpyliitosta. Kokeilin sitä, mutta se oli niin jäykkä, että sen ja mahan kanssa ei pystynyt istumaan. Ehkä sitä kannattaa kokeilla, jos on yksilöllistä tuo sopiminen.
Mutta lohdutukseksi sulle, mulla liitoskivut hellittivät raskauden loppua kohden ja vauvan synnyttyä ne paranivat nopeasti! Ihan toisin kuin lääkäri ennusti.
t. annu
ja on ollut hyödyllinen kävellessä. Istuessa se kyllä tuppaa painamaan nivusiin, lääkäri sanoi ettei kannata istuessa käyttää ettei tuki laskimoita.
Itellä keskiraskaus mentiin yötä päivää carriwelli päällä..kyllä ite ainakin huomas selkeen eron että nukkuko ilman vai ei. On siitä kiva kun on saumaton ja ei ihan niin tukeva kuin anita, eli nukkuminen ainakin on sen kanssa miellyttävämpää..vaikka parin kolmen viikon jälkeen alko ahdistamaan sekin ;) Mutta vaikkei toki kaikkea " tuskaa" vienyt niin kyllä vissi ero kumminkin oli käyttikö vai ei!
masu 33+0