miten olette saaneet sairaalasta
oman yksityishuoneen ?onko lisämaksua ja mistä niitä voi pyytää?
Kommentit (5)
Toive perhehuoneesta kannattaa esittää kätilölle heti kun tulee sairaalaan synnyttämään. Jos niitä sattuu olemaan vapaana, niin sellaisen yleensä saa. Perhehuoneelta laskutetaan tuplahinta (26 eur * 2 / vuorokausi), koska siinä yöpyy myös puoliso / tukihenkilö. Itse olen myös kuullut, että perhehuoneen saanti voi riippua myös siitä, onko synnytyksessä kaikki mennyt suht. normaalisti vai ei.
sellainen oli vapaana. Nyt kuulen ilokseni, että perhehuoneita on naistenklinikalla tarjolla paljon enemmän kuin silloin. Tosin viimeksi en sitten kuitenkaan siihen perhehuoneeseen päässyt. Se kun edellyttää, että kaikki sujuu normaalisti. Eli sektio esti perhehuoneeseen pääsyn. Loogista tietty, koska perhehuoneessa pitää pystyä hoitamaan lapsi itse, eikä se heti leikkauksen jälkeen onnistu...
kun selvitin synnytyksessä että jalassani on hoitamaton tulehdus (jota siis eivät ole viimeisen vuoden aikana tk:ssa ottaneet vakavasti) ja infektioriskin takia sain sitten yhden hengen huoneen + suihkun + vessan. Mulla siis oli selkeä syy siihen mutta sen kalliimpi huone ei ollut ja isä sai käydä vierailemassa muutoin tarkkojen vierailuaikojen ulkopuolellakin.
-Henna
Minä täytin jo siihen lappuun mikä piti raskausaikana täyttää, että haluamme perhehuoneen, jos vaan mahdollista, koska halusin, että mies on myös sairaalassa yötä.
Synnytys päätyi lopulta sektioon ja saimme perhehuoneen.
Minä siellä pääasiassa imetin ja mies huolehti vauvasta ja auttoi minua mm . suihkussa, vessassa jne.
Sairaalassa oli tuolloin, niin ruuhkaa, että emme olisi varmaankaan saaneet perhehuonetta, jos synnytys olisi mennyt normaalisti ja jos olisin ollut niin hyvässä kunnossa, että olisin voinut itse huolehtia vauvasta.
Jos olisin ollut norm. huoneessa, se olisi teettänyt hoitajille enemmän työtä. Mutta kun olimme perhehuoneessa, niin se kevensi hoitajien työtä, koska käytännössä emme tarvinneet heitä, vaan mies toimi hoitajana.
Perhehuonen maksoi ajalta 1+5 päivää n. 330 euroa.
Se kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että voi olla, että hoitajat ns. unohtavat perhehuoneelaiset, eikä apua ja neuvoja välttämättä saa, vaikka haluaisi.
Mutta ehdottomasti, jos vielä lapsia saamme, niin toivon perhehuonetta, miehen tuki ja seura oli niin tärkeä ja hieno asia.
saa jos pyytää ja sattuu olemaan vapaana.. sinnehän ei muita tule ja jos on tyhjää sairaalassa niin voit saada normaalin huoneen yksin.
ei maksa sen enempää mutta jos on paljon synnyttäneitä niin ei välttämättä ole tarjolla. perhehuoneesthan menee kai aina tupla hinta kun siellä voi siis puoliso myös nukkua ja syödä.