Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia kypsästä lähtötilanteesta???

11.10.2007 |

Onko kellään kokemuksia, että olisi paikat auki jo hyvällä mallilla ennen kun synnytys viimein käynnistyy? Lähinnä sitä tarkotan, että kauanko synnytys on kestänyt ja onko ensareilla tällaisia kokemuksia... Itsellä rv 36+5 ja kanava kadonnut, kohdunsuu 3cm auki ja vauvan pää kiinnittynyt. Painoarvio 2500g. Lääkäri puhui, että jos ei kahden viikon sisällä tapahdu mitään, harkitaan käynnistelyä pienen koonkin takia. Meinasi kyllä, että on ihme jos vauva ei synny ennen sitä. Mietin sitäkin, että jos tästä lähtötilanteesta käynnistellään, niin se varmaan käynnistyykin melko helposti.. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Synnytyksillä kun ei tahdo olla mitään tiettyä kaavaa:)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jo 37+0 kohdunkaulaa 0 cm ja auki 2 cm. Poika syntyi 39+0, synnytys kesti kokonaisuudessaan 1,5 tuntia. Ja ensimmäiseni on.

2/4 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano viikola 38 että kohdunsuu on pehmeä ja auki.. 2 lääkäriä PHKS:ssa sen jälkeen sanoi että on kiinni, mutta pehmeä.. yliaikaiskontrollissa rv 41+3 sitten sanottiin että on auki kahdelle sormelle. Tyttö syntyi rv 42+2.. yöllä lähti käyntiin kun aamulla olisi käynnistetty... Synnytys kesti 4,5 h. ekat 2 tuntia oli menkkakipuja muistuttavaa kipua supistusten aikana. sitte olin ammeessa tunnin verran, se lievitti hyvin kipua.. sitten kun siirryttiin saliin, tyttö syntyi 40 min päästä.. Synnytys oli helppoa ja ihanaa :) milloin vain uudestaan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen syntyi viikko sitten rv37+0. Kävin äitipolilla kontrollissa rv36+2 koska mulla oli raskausdiabetes ja ennenaikaisen synnytyksen uhka rv29+6 saakka. Silloin lääkäri sanoi että kohdunkaulaa on jäljellä 1cm ja on sormelle auki ja synnytys voisi käynnistyä koska tahansa.

Rv36+6 iltana sitten yhtäkkiä meni lapsivedet ja siitä alkoi kipeät supistelut 6min. välein. Supistukset oli heti sitä luokkaa että lähdettiin puolen tunnin päästä sairaalaan ja matkalla väli oli enää 3min. Synnärillä mut laitettiin käyrälle 20min ja vasta sitten tehtiin sisätutkimus vaikka olin jo todella tuskissani. Kätilö ei uskonut että ensisynnyttäjällä mitään tapahtuisi niin nopeasti mutta niin vaan olin jo 9cm auki ja lähdettiin vauhdilla saliin. poika syntyi 15min. ponnistusten jälkeen ja synnytyksen kesto oli yhteensä 2h 15min.

Vierailija
4/4 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa oli 36+ viikolla 3cm auki kanavaa oli 3cm jäljellä, vauva kiinnittynyt, mutta ylhäällä. Lääkäri sanoi, että syntyy 1-2 viikon kuluessa, syntyi 10 päivän kuluttua (37+4). Synnytys alkoi vesien menolla (vesien menosta syntymään n. 9 tuntia) säännöllisistä supistuksista 4 tuntia, josta ponnistusvaihe 45 min.

Toisella kerralla tunsin 36+ viikolla, miten vauva kiinnittyi ja paikat lähtivät avautumaan. Synnytystapa-arviossa 37+4 olin 3cm auki ja 1,5cm kanavaa jäljellä. Synnytys käynnistettiin 38+0 silloin olin 4cm auki ja 1,5cm kanavaa jäljellä. Käynnistys aloitettiin suoraan salissa oksitosiinitipalla, joka ei saanut aikaan kuin laimeita supistuksia. Kalvot oli tarkoitus puhkaista, mutta lapsivedet menivät lääkärin tehdessä sisätutkimusta (eli ei ehtinyt vielä tahallaan puhkaisemaan). Lapsiveden menosta 2t 50min kuluttua synnytys oli ohi.

Tästä kolmannesta on odotettavissa myös käynnistys, mikäli tilanne näyttää synnytystapa-arviossa taas yhtä kypsältä.