Mikä aspartaamissa on pahaa?
Yks ihminen perhekerhossa sanoi eräästä tuotteesta, ettei anna sitä lapsilleen, koska siinä on aspartaamia. Miksi? En kehdannut kysyä...
Kommentit (27)
Muuttuu formaldehydiksi ihmisen ruoansulatuselimistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joka on luonnontuote. Raskaana olevia kehotetaan välttämään aspartaamia, koska sitä ei ole tutkittu tarpkeeksi tuossa tilassa, eli sen vaikutuksia mm. sikiöön ei tunneta tarpeeksi hyvin. Vetäkää vaan kaikkea light tuotetta ja keinotekoisia makeutusaineita napaanne, katotaan 15 vuoden kuluttua mikä vaikutus niillä on.
Ja mua ärsyttää kaikki ei lisättyä sokeria lauseet, niissä pitäisi lukea SISÄLTÄÄ KEINOTEKOISIA MAKEUTUSAINEITA
Onkos nyt noin 15 vuoden kuluttua tullut mitään vaikutuksia?
Se on ainakin vanhentanut!
Kyl silloin kun eläimet lähtee kaikki samaan suuntaan juokseen, niin kyl mäkin lähden.
Vierailija kirjoitti:
Kiva etsiä tuotteita pari vuotiaalle, kun ei just halua näitä keinotekoisia makeutusaineita. Niitä kun on joka helvatun uudessa tuotteessa.
Vierailija:
Ja mua ärsyttää kaikki ei lisättyä sokeria lauseet, niissä pitäisi lukea SISÄLTÄÄ KEINOTEKOISIA MAKEUTUSAINEITA
N
Tuoltahan on lasten vitamiineihinkin lisätty, jotta maistuisi paremmalta.
Ei kelpaa kärpäsillekään mikään aspastaami.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mutta... Kun joku minulle selittäisi että miksi kroppani ei sitä kestä. Vatsa menee totaalisen sekaisin, kipuja ja ilmavaivoja. Isommasta määrästä (esim. 5dl light juomaa) aiheuttaa kovan ripulin.
Samat vaivat ovat isällänikin, mutta hän saa jo pienestä määrästä ripulin. Miksi? Sehän on niin turvallinen aine?
Niin, ja joillakin tulee samat oireet maidosta, gluteiinista tai joistain hedelmistä/marjoista. Kun meillä on erilaiset elimistön ja erilaiset herkkyydet ja allergiat. Ei se välttämättä tee itse aiheesta tai vaikkapa hedelmästä tai kasviksesta myrkyllistä.
Voi aiheuttaa suolistosyöpää!