Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairaanhoitajilla pitäisi olla erityinen kutsumus?

Vierailija
11.10.2007 |

Miksi nyt koko ajan oletetaan/vaaditaan, että sairaanhoitajilla pitäisi olla kutsumus työhönsä? Tottahan on, että moni varmasti pitää työstänsä, viihtyy hyvin ja omaa jonkinlaisen kutsumuksen ammattiin, mutta eikös se nyt ole ihan normaalia, että kaikki ihmiset tekevät työtä rahan vuoksi. Kuinka monta insinööriä, arkkitehtia, bussikuskia, paperityöläistä jne. tekee työtänsä vain kutsumuksen vuoksi? Eiköhän se ole loppupeleissä se raha, mitä jokainen tarvii ja työstänsä vaatii. Miksi nyt sairaanhoitajia syyllisteään aivan älyttömästi siitä, että haluavat työstänsä rahaa. Olisihan se ihanaa, että ilmaiseksi hoidettaissin potilaita, mutta ei maailma niin vaan toimi. Kyllä sh:kin on ihminen, äiti, isä, isovanhempi, asuntolainainen...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkihan sitä mielestään liian vähän saavat...

Vierailija
2/4 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin vajaan 300 euron korotukseen enemmän kuin tyytyväinen, mutta ei hoitsuille kelvannut. Aika vähän sympatioita liikenee nyt enää tämän joukkoirtisanoutumisuhan myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olisin vajaan 300 euron korotukseen enemmän kuin tyytyväinen, mutta ei hoitsuille kelvannut. Aika vähän sympatioita liikenee nyt enää tämän joukkoirtisanoutumisuhan myötä.

Vierailija
4/4 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana pärjää tietty ihmistyyppi;ihan kaikista ei ole oksennuksen korjaamiseen, veren ja ulosteiden kanssa puljaamiseen tai toimenpiteissä avustamiseen. Myös ihmissuhdetaitoja tarvitaan mm syöpäpotilaiden, psyykkisesti sairaiden, kriisissä olevien potilaiden tai muuten vaan vaativien ja vaikeiden potilaiden kanssa. Työ on jatkuvaa kolmivuorotyötä, lomta mukaan likien. Itse hoitotyötä 10- vuotta tehneenä, voin kertoa ettö joustavuutta ja kärsivällisyyttä tarvitaan paljon enemmän kuin sitä suurimmalla osalla on. 400-500 euron korotus on vähän, kun siitä otetaan verot. On aika hurskasta sanoa " mulle olisi riittänyt 300" . Tyhmiähän ne sellaiset ovat jotka eivät halua omasta työstään ansaitsemaansa palkkaa. 300¿:n brutosta ei jää puoltakaan käteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi