Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinähattujen to-pe vko 41

11.10.2007 |

Aurinkoista loppuviikon alkua! :)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo samoi yk:ssa mennään mä olin ensi tuola toukokuisis ja sielt tipahdellu lopulta tänne..mulla kans kierrot läks heitteleen tän yrityksenmyötä kun jätin nuvaring-renkaan pois. mulla oli viime kierros kp:t 41 päivää ja nyt tässä edellisessäkierros 35 päivää mut se kertoo onneks vaan siitä et mun kropan hormooni toiminta alkaa vissiin nyt tasaantumaan.Mulla alkoi tosiaan nyt tänään kunnon vuoto, hetken jo ehdin elättelemään toiveita et eilinen tiputtelu ois ollu kiinnittymisvuotoa mut sieltä se tänään kuiteski tuli =( Niinpä Toivotaan nyt että tää olis meidän ja muidenkin tärppikierto=) T: MiSa81 kp2/35 yk3 OVIStuulia JA PLUSSAtuulia kaikille!

Vierailija
22/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tämä tikuttelu on toivotonta...kivut on olleet pari vkoa sitten jo ja vähän väliä olen tikutellut ja tänään taas....negaa vaan tumma viiva....en jaksa ymmärtää...nyt siis kp 31/ 44. Vaihteeksi on taas appiukko meillä, joten ei ole pupuilua tiedossa......mietinkin tässä, että pitäskö varata huone tonne Tuurin hotelliin joulukuun alkuun ja saisi samalla pienen hempeilyloman sekä ehkä joululahjatkin ostettua.

Unelma08 kp 31/44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään ihmeempiä. Nyt menossa kp 5 tai 6/26-29. Laskinkin viime kierron vikan päivän väärin, se olikin 26 kunmenkat alkoi. Tosi outoa! Minulla ei olealknut varmaan koskaan noin aikaisin. Oisko ollut sitten lyhyt luteaalivaihe? Laskin että ois ollut 11 päivää. Nyt on menkat sitten loppumassa. En ymmärrä nyt yhtään. Täälläkin siis ihmetellään näitä hormoonijuttuja. :/

Tilasin ovistikkuja, siis Clear Bluen digitaalisen toissapäivänä (kun sillä näkee oviksen parhaiten) ja tuli tänään. Yritin viime kierrossa Apteekin omalla ovistestillä ja sillä en saanut mitään tolkkua. Onneksi oli yksi Clear Bluen tikku jäljellä ja sillä sain bongattua oviksen.

No, toivotaan, että ovis edes tulisi kunhan ensi viikon aikana ees tulee. Mutta alan jo kyllästyä näihin tikutteluihin, alkaa stressata.

Nyt varsinainen yrityskierto 2, mutta epävirallisesti sitä ennen yritystä pari kiertoa.

Vähän jo mietin, että jos nyt ei tärppää, niin alan ottamaan vähän rennommin. Eihän tällaista jaksa kovin kauan. Tai sitten puuhaillaan vaan kun huvittaa tai jätetään yritys kevääseen.

Temppiä oviksen tikuttelijoille ja plussatuulia!! ++++++

Vierailija
24/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla peräti kolme vapaapäivää, tänään oli siis eka! Tämä päivä meni siivotessa ja sitten kärräsin kottikärryillä lämmityspuita kaksi tuntia. Nyt on selkä hieman tulessa.. Lisäksi pesin kolme koneellista pyykkiä sekä tein perheelle lohikeittoa. Nyt on aika hyvä olo, kun oon ollut niin tehokas.

Huomenna lähetään rakkaan aviomiehen kanssa lähimpään vähän suurempaan kaupunkiin viettämään 5-v hääpäivää (on siis tänään), käydään shoppailemassa ja syömässä ja nukutaan hotellissa. Luksusta, kun meillä nuo yöt on pojan takia vieläkin melko katkonaiset. Millon on pissihätä, millon painajaisia ja millon mitäkin. Jos jaksetaan, käydään vähän tanssahtelemassa ja otetaan vähän viiniä.. ;-)

Mulla tilanne siis sama kuin aiemmin, tätiä ei ole näkynyt. Ilmeisesti mun kierto on nyt tosi sekasin, koska pillereiden lopettamisesta on nyt 4,5 viikkoa. Mä teen kuitenkin aamulla varmuuden vuoksi testin, vaikka olen aivan varma, että se on nega, koska mulla ei ole minkäänlaisia tuntemuksia. Voinpahan sitten rauhassa juoda viiniä.

Nyt suihkuun ja sitten nukkumaan, että huomenna jaksaa! :-)

Jonskuponsku

Vierailija
25/37 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä taas terrorisoidaan palstoja. Hyvin kestää aina nämä mun " palstailutauot" ... :)

Mielikin on jo parempi sen keskenmenon jälkeen ja vuoto vetelee viimesiään. Tätä vaan ei ollut tarkoitettu meille.

Tässä on yks runo, jota luin silloinkin, kun toivottiin niin kovasti kuukaudesta toiseen esikoistamme ja monet itkut tuli tätä luettaessa niikuin nytkin...

Rakas Taivaan Isä.

Miksi äiti itkee?

Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,

vaikka vain katselen täältä kaukaa

enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,

että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,

pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?

Voitko isän olkaa taputtaa,

ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,

etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.

Kerro, että jotkut lapset taivaassa

niin rakkaita Luojalleen on,

ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti,

kun hänen luokseen

lennän perhosena ikkunaan.

Tietäisipä isä,

miten tuulen mukana

hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan

siemenenä kasvaa äidin vatsassa

ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.

Ja kun vihdoin kohtaamme,

löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.

Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin.

Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.

Koska saan mennä, Taivaan Isä,

joko pian pääsen omaan kotiin?

-mangu- kp8/40-42

Vierailija
26/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon palstatauon jälkeen taas ilmottaudun. Ollut takki tyhjä jotenkin, enkä ole jaksanut kirjoitella. Nyt kun ovis taas kolkuttelee ovella, niin ajattelin ryhdistäytyä.

16. yk menossa enkä usko että nytkään tärppää. Viimeinen päivä tätä kuuta olis varattu aika lapsettomuuspolille, mut mahtaakohan siitäkään tulla mitään, jos hoitajalakko toteutuu. Eli nyyttiä saa varmaan vielä ootella. Jospa se sieltä kuitenkin vielä joskus tulis. Eilen taas pyörittelin lasten nimiä ja keksin uuden tytön nimen, joka kelpas miehellekin. Tää on niin tätä... nimiä olis keksitty jo monta, mutta ku ei vaan tärppää ei, mrrh...

Jos jotain positiivista, niin paino on pudonnu reippaasti viime kesästä (n. 12-13kg). Tässä alkaa normipainon raja kohta häämöttää :) Painonpudotus onkin nyt ollu mulla päällimmäisenä mieles viime aikoina. Kiva, että siinä on tuloksia tullut.

Tänä aamuna persona ilmoitti, että nyt on eka " peak" päivä, eli lh-huippu on alkanut. Prisman ovistesti ei vielä plussaa näyttänyt, mut ehkä iltapäivällä sitten. Ovis vois olla huomenna siis. Eilen illalla tulikin jo touhattua, joten tänään tai huomenna pitäs varmistella vielä.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja plussasäteitä!

Koralli73 kp 13 yk16

Vierailija
27/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mangusti: Toi runo oli niin ihana ja toisaalta surullinen, että kyllä itku oli silmässä, kun sitä lueskelin...lapset katselee mua, että mitä se äiti nyt itkee tossa. Tokaisin, että silliä kutiaa, että taidanpa tulla kipeäksi...

En tiedä sitten...vieläkään en ole bongannut ovista, kai se vissiin on vaan mennyt jo ohi. Katsotaan nyt milloin menkat alkaa...tänään tuli ihan vähän verta, kun kävin vessassa, mutta seuraillaan nyt tuleeko siitä nyt sitten kunnon menkat...toisaalta olisi hyvä, jos ne tulisi niin alkaisi taas laskut alusta ja ehkä saisin seuraavassa kierrossa jo oviksenkin bongattua....

Unelma08 kp 32/44 ??

Vierailija
28/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Oon pitkään miettiny tätä ja pohtinu joko olisin taas valmis alkamaan kuumeilemaan täällä ja nyt olo olikin sen lainen että joo.

Eli menkat mulla ei ole vielä niin etes alkaneet mutta tulollaan ovat joten heinäkuisiin varmasti tulen, siksi en enää viitsinyt tuonne kesäkuisiin liittyä.

Olen aika ajoin täällä kuumeilijoissakin pyörinyt mutta toistuvien keskenmenojen vuoksi, oli pakko hellittää koko kuumeileminen.

Koko ajan lasta ollaan yritetty tehdä, mitään aikaan saamatta.

Viimeisin keskenmeno meillä oli tuolla maalis-huhtikuunvaihteessa.

Siitä asti onkin ollut sitten hiljaiseloa.

Ehkä hyväkin niin.

Tämä viime kesä meni sitten ihan vauva-juttujen ulkopuolella, ja häiden järjestelyissä.

Päätettiin siirtää vauvakuume hääkuumeeseen =)

(tai minä vaihdoin)

Meillä siis minä olen se joka kuumeilee, mies on linjalla, tulee jos on tullakseen.

Tosin tässä varmaan ensiviikon aikana soittelen aikaa jo tuonne neuvolaa ja pyydetään lähetettä eteenpäin.

Mieskin on jo sillä kannalla, että kyllä tästä nyt eteenpäin mennään.

Meillä siis on odotuksessa toinen lapsi ja jos jotain toivetta/ennettä, mitä vain, niin jos se tois vaikka onnea että tää esikoinenkin on syntynyt heinäkuussa. Miksei sitten pikkukakkonen?

Odotuksessa ollaan erillä tavalla mukana, koska molemmat veljeni vaimoineen odottavat lasta.

Toiset maaliskuulle ja toisilla on aika jo ensiviikolla.

Mikäli sinne pääsevät.

Saa nähdä kuinka ne tunteet sitten kuohuu...

Eli lämpimin mielin tänne tulen ja toivon teille kaikille plussatuulia ja tarraliimoja ja kaikkea mahdollista että meistä jokainen jonainpäivänä tuntee ne liikkeet juuri siellä missä pitääkin.

Ja saada se lapsi tänne, omiin käsivarsiinsa.

Vierailija
29/37 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt höröttelen kippurassa unelma08:n kirjoitusvirheelle

...lapset katselee mua, että mitä se äiti nyt itkee tossa. Tokaisin, että silliä kutiaa, että taidanpa tulla kipeäksi...

Sorry, älä suutu, mutta " silliä kutiaa" kuulostaa vaan tosi hassulle!!! :D

Vierailija
30/37 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemukset on aika sekavat... Juuri kun mies suostui kolmanteen lapseen ja olin innoissani, niin eilen sanoikin, että eiköhän nämä riitä. Ja tänään oli jo laittamassa joitain vauvan vaatteita roskiin ja patisti mua myymään pienempiä vaatteita. Aagh... On toi ukko kyllä sellainen tuuliviiri että! :/ Yritin kyllä nyt suostutella edes vielä tämän kierron ja sitten antaa olla jos ei tosiaan suostu. Sitten varmaan jää ensi kevääseen tuo yrittäminen jos nyt ei tärppää. Että näin. Kyllä ottaa pattiin.

Vierailija
31/37 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 poja@näiti....meillä mies miettii kanssa tätä kolmatta...ei ole hirveän innostunut ajatuksesta ainakaan vielä ja mä pyysin, että mieti nyt ihan rauhassa...toivon todella ettei se sano mulle, että ei todellakaan tule kolmatta. Silloin mä tipun ylhäältä ja lujaa...kolmannen lapsen kaipuu mulla on aivan kauhea. Nyt olen yrittänyt olla puhumatta asiasta ja antanut miehelle mietintäaikaa.....tiistaina kyllä heiluteltiin peittoja ilman ehkäisyä, mutta enpä uskaltanut kysyä mieheltä että onkohan toi myöntävä vastaus vai meinaako se, että ei se nyt voi kerrasta tärpätä....no, se kerta oli sitten 4 päivää ennen menkkojen alkamista, joten ei todellakaan voi tärpätä. Eilinen pieni muotoinen vuoto oli sitten tädin saapuminen....täti tuli ilman mitään mahakipuja tms.....joten nyt mennään sitten kp 2 / 31-44. Tämä kierto oli sitten 13 päivää lyhyempi kuin edellinen, joten toivotaan nyt että kierto olisi tasaantumaan päin....nyt täytyy mennä katsomaan ovislaskurista milloin kannattaa saada taas mies heiluttelemaan peittoja jos vihdoin saisin bongattua sen oviksen.

Unelma08 kp 2/31

Vierailija
32/37 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja mies siinä suutuksissaan tokaisi, että " en kyllä sun kans enää enempää lapsia tee" . Osas kyllä loukata niin pahasti! Just kun on piinailut menossa... No, kyllä tuo myöhemmin sitten perui puheensa...

Vierailija
33/37 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on varmaan enemmän mukana tässä kun minä: itki onnesta kun saatiin ovis-plussa!!?! Mullekin tosin tuli sillon vedet silmiin, mut ihan silkasta naurusta: nauroin hassulle miehelleni. Mies oli myös ilmottamassa meitä jo lapsettomuus-hoitoihin kun 1. kierrosta ei tärpänny. *REPS*

Nyt se stressaa sitä kun ei eilen enää pöllytelty (ei jaksettu). Eilen oli vissiin sit varsinainen ovis. Joskus ihan rasittaa kun toinen käy niin kierroksilla tän takia. Käyn kyllä tietenkin itsekin, mut olen tottunut, että minä olen se nainen joka huolehtii ja miettii oviksia ja limoja ja kaikkee ja nyt tää tulee jotenkin " mun tontille" :)

Mutta: Täällä siis alkaa piinailu ja edelleen uskon vakaasti ettei tästä kierrosta tärppää, mut katsotaan miten mieli muuttuu parin viikon aikana. Pitääkin muuten tarkistaa mikä on testi-päivä, jos sinne saakka päästäis. En uskalla kovin edes asiaa ajatella.

Vieraita tulossa, pitää mennä kylvämään taas kynttilöitä asunto täyteen ja ottamaan feta-piirakka pois uunista:)

UNELMA: Siis mitäh!? Sullako on menkat? mä kun olin jo niin saletti että sieltä ihan muuta plussaa olis tullu teille! Jotenki vaan olin niin varma. En tiedä miksi... Outoa!

-Hepuna kp 17/27-30 yk 2

Vierailija
34/37 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädeistä ja negoista. Onnittelut ovisplussasta ja uusille ja " uusvanhoille" tervetuloa.

Usealle kelle olis veikannut plussaa tuli nega. Tuttu juttu ihan omaltakin kohdalta. Harmittaa, kun tuntuu että oma keho pettää noilla feikkioireilla.

Nyt tarvisin Terolut-tietäjien apua. Kävin eilen gynellä. Kuukautiskivut on ollut jotain kamalaa ja vuotoa voi verrata Niagaraan. Siinä sitten selvitin asiaani, ultra tehtiin ja lopulta tulin ulos huoneesta kipulääkeresptejä ja Terolut-resepti kädessä.

Ymmärsinkö oikein, että kierron tasaamiseen käytetään tuota kyseistä lääkettä? Mulla on ollut kierrot 22-30 päivää. Viime aikojen keskiarvo 24 päivää. Luteaalivaihe useimmiten 10 päivää, muutaman kerran 11 ja 12. Viime kierrossa " hurjat" 13 päivää. Esikoista yrittäessä oli kierrot pidemmät.

Voiko tuo lääke jotenkin haitata raskautumista? Ymmärsin, että ei siitä vältttämättä mitään hyötyä ole, mutta toki haluan sitä koittaa, jos se jotain auttaisi. Kolme kiertoa pitäisi nyt sitten tuota Terolutia käyttää.

En kertonut vielä miehellekään tuosta kuurista, ihmettelen sitä vielä itsekin.

Pupuilut kai pitäisi aloittaa. Väsy vaivaa ja saa kyllä jäädä huomiseen. Mammaksin ovistikut pitäisi tulla huomenissa.

Paljon, paljon plussaonnea kaikille!

AnniHelen@ kp9 yk9

Vierailija
35/37 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepuna: Mähän olen paasannut täällä, kun isäntää ei pupuilut kiinnosta yhtään ....ja nyt kun sitä vihdoin kiinnosti, niin päivä oli todella väärä, mutta toi oli ihan hyvä juttu parisuhteen kannalta ja pakkokin oli käyttää hyödyksi, kun appiukko ei ollut maisemissa...heh. Mä en toisaalta ole menkkoihin hirveän pettynyt, tiesin ihan tasan että ne tulee, koska ei todellakaan pupuiltu yhtään ja oviskivuista huolimatta en bongannut ovista, vaikka oli kivut ja limatkin.

no, nyt sitten koitan olla tarkkana tässä kierrossa ja kaikki on hyvin jos saan isännän peittojen alle oikeeseen aikaan, niin ainakin ollaan yritetty.

Muuten Hepuna: Onko tämä vauveli sitten teille ensimmäinen vai monesko ??? Ihemettelen vaan teidän isännän innostuneisuutta. Sitähän meilläkin oli ensimmäisen yrityksessä ja vielä kyllä toisessakin.....

Mutta hei kaikki....nyt tosissaan ruvetaan yrittämään taas kaikille heinävauvaa...eikö vaan ????

Toivottavasti toi isäntä ei nyt vaan ilmoita mulle, että ei halua vauvaa....ehkä siihenkin saan vastauksen, kun se haluaa pupuilla seuravan kerran...mä sanoin sille, että käyt itse ostamassa meille ehkäisyn, jos sun päätös on ettei meille tule vauvaa....viimeksihän sillä ei ollut ostettuna yhtään mitään. Ja tosiaan toivon, että hänkin haluaa vauvaa...mulla kolmannen lapsen kaipuu on todella kova, että oikein kipeetä tekee.

Unelma08 kp 2/31

Vierailija
36/37 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne miehet välillä vaan niin OUT!! :) Riidat on vaan niin ärsyttäviä, mikshän sitä aina itekki saa aikaseksi riitoja? Aika hyvä kysymys. Oon ite yrittäny selvitä mahdollisimman pitkälle puhumalla, että ei tarvis kummankaan pahoittaa mieltään, mutta ei se aina mee niin. Toivotaan, että ne teijän miehet vähän leppyy ku tulee vaimoa ikävä ;)

Toisilla on jo piinat menossa tai kohta edessä. Itellä vielä kaukeen kauan aikaa edes ovikseen!! Ei ollakkaan miehen kans edes tässä kierrossa vielä " hommailtu" , pitää säästää " paukkuja" tulevaan...ja voimia, että itekki jaksaa ;D

Niinku joku jo totesi (unohin jo nikkisi *noloa*), että heinäkuu on meijän kuu ni kyllä me tytöt nyt kaapataan heinävauvat mukaan masuun, eiks niin!!!!!

-mangu- kp10/40-42

Vierailija
37/37 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin jaksaisin taas kirjoittaa tänne muutaman rivin. Sama tunne kuin Korallilla, takki tyhjänä taas. Olen niin turta tähän ainaiseen yrittämiseen. Tässä kierrossa saa jäädä lämpöjen mittailu ja ovistikutkin! Meillä on meinaan ensi viikolla se meidän ensimmäinen aika lapsettomuustutkimuksiin. :) Katsotaan, mitä siellä sanovat ja niiden ohjeiden mukaan sitten mennään. Toiveet on kyllä todella korkealla. Jospa saisimme apua ja tulisin vihdoin raskaaksi. :)

Plussatuulia!

Rizza kp 13/38-47, yk 17