Heinähattujen to-pe vko 41
Kommentit (37)
Joo...tein ovistestin äsken ja niin tyylipuhdas nega tuli taas.....kyllä rupeaa ärsyttämään..tuleekohan tästä kierrosta entistäkin pidempi vai menikö ovis vaan multa yksinkertaisesti ohi.....tiedä häntä. Mä käytän noi ovistikut loppuun ja sitten en niitä enää osta....kyllä tikuttelut menee tois turhaan kun kierrot on mitä sattuu. Tänään siis kp 30.....
Kyllä oli muuten tosi kylmä aamulla ja vieläkin on kylmä.....ei tarvitse ainakaan mennä tontille maalailemaan, kun ei tosiaan ole maalauskeli.
Mua kyllä kirpaisee kovasti noi muut odottavat äidit jne......
Unelma08 kp 30/ 44 ???
Me on saatu eilen illalla oikein " ihastuttava" muistutus kuopuksen vauva-ajoista.. Meidän superallerginen lapsonen tempas sitten eilen illalla monen tunnin " koliikkihuudot" kun altistettu ruoka-aine ei sopinut.
Miten ihmeessä sen illasta toiseen kellontarkasti toistuvan huudon on jaksanut? Ja ennen kaikkea miten sitä nyt haaveilee uudesta nyytistä,kun tietää mitä se pahimmillaan voi olla.
Ehkä ne on auvoiset muistikuvat pienestä tuhisevasta nyytistä,jota rakastaa niin että meinaa pakahtua.
Enemmän sitä löytää positiivisia puolia kuin negatiivisia jopa superallergisesta koliikkivauvasta, nykyisin jo taaperosta. Ja kyllä,sen kaiken ois valmis uudestaan jaksamaan.
Sekavaa, jep.
pupu kp 11/30-35
Juu tipuin tuolta kesäkuisista tänään eli YK3 ja Kp1 lähti käyntiin, mulla oli viime kierto 41 pv mut nyt sitten tippui 35 pv:n mikä on sinänsä hyvä juttu koska on nyt sitten normaalin rajoissa. mut kyllä silti ottaa aivoon.. no jospa kolmaskerta todensanoo.. No tää heinäkuu on mun pojankin synttäri kuukausi joten jospa ensikesänä vietettäisiin sitten kaksia synttäreitä=) no ajattelin nyt tikuttaa tästä kierrosta sitä ovista jospa siitä olisi vähän apua..Täällä olikin jo muutama tuttu kesäkuisista toivotaan että tämä olisi nyt meidän kaikkien plussa pino sitten..=) Aurinkoista syyspäivää kaikille T: MiSa81 ja kp1/35 ja yk3
Mä oon vissiin kans hukannut oviksen tässä kuussa tai sit on vasta tulossa. Kirjotin jo edellisen pinoon, että olin selkeästi sen tuntevinani, mutta testi edelleen negaa. Nyt siis kp 15/ 27-30. Olisko vasta tulossa sitten,en tiedä. Viivat vain haalistuivat ja nyt niitä ei näy enää ollenkaan. Ens kuussa en taida noita enää ostaa. Ärsyttää tuo jatkuva tikkujen kanssa läträily ja sit kun en muutenkaan ole mikään aamu-ihminen. Mikään ylimääräinen ei oikein luonnistu multa aamuisin, kuten oviksen tikutus:)
Täällä oli 8 aikaan aamulla nollassa. Eli tosi kylmä yö on ollut. Meillä oli jäänyt yöksi vielä ikkuna auki pupuilun jälkeen, että joo, oli vähän viileä:) *kali-kali*
Olipas kylmä aamu, vain 2 astetta täällä pääkaupunkiseudulla. Pukeutuminen tuntuu jotenkin vaikealta, kun ollut niin lämmintä ja nyt yhtäkkiä viileni näin reippaasti. Nyt viluttaa koko ajan, kun olin tietty liian vähissä vaatteissa. Ei nyt taida vielä ihan untsikkaa kehdata päälle laittaa...
Ovistesti näyttää toista päivää vahvaa plussaa. Testissähän sanotaan, ettei tarvitse enää testata kun plus-tulos tulee, mutta olen niin skeptinen että olisin ovuloimassa näin aikaisin.Ja aiemmin se vahva viiva on kestänyt vain päivän ja nopeasti haalentunut. Mahassa taas kipua ja selkeästi vasemmalla puolella. Mutta limat tosiaan oli jo pari päivää sitten, että tiedä sitten onko ovis jo ollut vai edelleen tulossa. Ihmetyttää vaan kun tätä oireilua kestänyt nyt sunnuntaista asti enemmissä ja vähemmissä määrin. Mies palasi reissusta yömyöhään ja ihan väsyneenä, mutta suostui lopulta peittojen heilutteluun. Toivottavasti vaivannäkö kannatti. Mutta on vaan jotenkin taas sellainen olo ettei tärppää.
lillifee kp13/30-31 yk3
heipä hei kaikille!
Meillä aletaan elämään oviksen jälkeistä elämää eli nyt kp 16/28. (oviksen tikutin kp 14/28 ja 15/28). Tänään tuli sit jo nega, mut lämmöt ei oo lähtenyt vielä nousuun.. Toiveikkaana lähden TAAS tähän piinailuun, koska petivaatteita pöllyyteltiin juuri oviksen aattona 13/28 :)
Plussa tuulia kaikille!!!
Täällä oli aamulla -1.7 astetta ja auton ikkunat aivan jäässä....todella kivaa ja tuli hieman kiire lähtö lasten kanssa kun kaikki talvitamineet kuitenkin hukassa, vaikka kerran ne jo otin tohon esille......me asutaan 30 km Turusta Tampereelle päin, jos ihmettelette missä on pakkasta. Miten on mahtanut tuolla ylhäällä olla..esim. Rovaniemi ?? Toivottavasti se talvi ei nyt vielä tule....nyt on lämpötila kohonnut tonne + 10 asteeseen jo.
Oli pakko tulla vielä katsomaan tänne ennen kuin lähden iltavuoroon...
Hepuna: Mä en kanssa ymmärrä...tässä kierron yhdessä vaiheessa oli kyllä todella mukavat limat ja hirveät kivut oikealla munasarjojen kohdalla, mutta yhtään plussaa en ole tikuttanut ja niitä tikkuja on kulunut todella paljon tässä kierrossa...en ymmärrä.
Unelma08 kp 30/44 ??
äklötystä. en tiedä, johtuuko vaan väsymyksestä.. Mulla oli siis ovistuntemuksia kp 8 aikoihin.. Nyt on tän päivän ollu tosi paha olo varsinki kahvin juonnin jälkeen. Edellisten lasten kans se oli eka oire ja tuli tosi aikaisessa vaiheessa. Mut en kyllä usko, et nyt olis sellasta. Toissapäivänä oli jotain kipuilua mahassa.. TOivon tietty et olis kiinnittymisestä, mut en kyl usko. Olis liian hyvin, jos tää olis sitä. Mut olo on TOSI ÄLLÖ, johtuu sitten mistä vaan. On joskus ollu kyllä tällanen olo vaan pms-oireissakin.. Eli ei muuta ku piinailua..
Iiiik kp17/?? yk 1-2
Se on nyt sitten ovis varmasti ohi ja piinailu alkakoon. Iltapv kauhea kipu ja yhtäkkiä kunnon viilto vasemmalla alavatsalla ja sit ohi. Kädellä jos painelee voi ehkä aavistuksen aristaa.
Mites muilla noi äklöt lima-jutut? Onko ne ajoittuneet miten ovisaikaan? Mullakun ne oli jo pari päivää ennen tätä varsinaista ovista ja se vähän ihmetyttää. Nyt siis ollut hyvin rutikuivaa vaikka testit plussaa.
Kun kaikki artikkelit joita olen aiheesta lukenut, kertovat oviksen olevan jo ohi kun kuivat ajat alkavat.
No eipä tässä auta pähkäily vaan täytyy odottaa tulevaa.
Repesin itsekseni nauramaan tänään vessassa kun luin paketista, että loput testit voi jättää odottamaan seuraavaa kiertoa. Ja mun kun on huomenna mentävä ostamaan uusi paketti tähän ensimmäiseen tikutus-kiertoon:DDDD
Joo, naurakaa vaan kun ekakertalainen säätää tikkujen kans. TIEDETÄÄN: ihan hullua menoa:)
Tänään tuli limat ja testi negaa, että en todellakaan osaa sanoa, mistä ihmeestä on kyse. Mies makaa kuumeessa, että jos ovis on huomenna niin ei ole kyllä siimahännät muniksen ovella valmiina koputtelemassa.
Mutta, tätähän tämä on:Ainaista odottelua- Tädin saapumisen ja pois lähtemisen, oviksen, r-testin, pysyykö mahassa... jnejne. jos nyt edes sinne r-testiin asti päästäis.
Pidetään vaan sitkeesti lippua korkeella, kyllä tähänkin pinoon plussia tulee, jännätään vaan kenelle vai kenties kaikille:)
Tuo odotteluasia on niiiiin totta (ovis, testit, täti jne.). Sitten kun siihen vielä liittää tunneryminän, niin johan pomppaa... Päänsä saa miettiä puhki, onko peittoja pöllyytelty riittävästi oviksen aikaan (itse juurikin tässä vaiheessa) tai tuleeko täti kylään - jos tulee, niin äkkiä potkua perseelle, ja eikun seuraavaa ovista odottelemaan (ja greippimehuostoksille). Jos oisin viksu, odottelisin rauhassa josko täti tunkeilee kylään... Mutta sekä minä että mies odotetaan ens viikon perjantaita ja päätettyä testausta, että jokojokojoko päästäis jo nimiä miettimään... :) Ihan kun niitä ei olis jo mietitty...
Jooei se auta kun alkaa siivoamaan. Ulkona varsin napakka kalsarikeli. Aamulenkki koiran kanssa ainakin herätti, jos ei muuta. Illaksi raikkaat petivaatteet... ;)
~NeverForNothing, kp 18/30-32, yk1~
heh vaan Hepuna.....mä olen myös aika säätäjä noiden tikkujen kanssa, kyllä niitä on paketin verran mennyt nyt tässäkin kierrossa....taitaa mennä paketti per kierto....mulla on noita tikkuja vielä jonkun verran, mutta sitten en meinaa ostaa enää.....onpa yksi stressi vähemmän, kun ei tarvitse tikutella...mutta kun meilläkin olisi hyvä tietää varmat päivät, kun isännällä menee energiat tohon rakentamiseen, joten voisi ne harvat kerrat sitten yrittää just oikeisiin aikoihin, mutta kun ei sitä ovista tule....eilen töissä mulla vihloi hieman mahaa, en ymmärrä mistä johtui..pitäskö kuitenkin aamulla tehdä ovistesti...joku mun mielestä kertoi kiinnittymiskivuista, mutta en usko sellaisiinkaan, koska me pupuiltiin tiistaina eikä ovista ole, joten tuskinpa tärppää ja ei kai se heti rupeaisi olemaan kiinnittymiskipuja...jospa se täti vaan tekee tuloaan.....Mulla alkoi viime kierrossa menkat kp 44 jälkeen eli jos on samanlainen kierto, niin ei menkkojenkaan vielä pitäisi alkaa.
Unelma08 kp 31/44
On se ihmismieli sitten kummallinen. Ei tarvii olla kun lumesta pieni " haju" massaa niin jo sitä niinkuin jollaintavalla herää " horroksesta" . Vaikka eipä tää syksy ole millään muotoa ollut masentava, mutta silti talven odottelu (vaikka eihän se vielä oikeesti tulekkaan...) herättää - se on ihanaa aikaa.
Joo, ja tää odotuksen odottelu on periaatteessa kanssa ihanaa aikaa...eikö... ;) Mutta kyllä se tuntuu välistä ettei jaksais odottaa piinaviikkoa, joka sekin tuntuu tuplapitkältä...
ONavasta sen verran, että kp19 mennään ja viikon päästä on ne jännät päivät.... Oviksesta minäkin, viimeisita kahdesta kierrosta hieman itseäni oppineena, olen sitä mieltä että pistää se vain arvailemaan. Parissa ekassa kierrossa oviskivut (vasen alavatta) kestivät viikon, limat tulivat sen kipuiluviikon loppupäässä ja loppupäässä myöskin yksi todella kipeästi juiliva päivä.
Arvatkaa vaan, olinko mä sen koko viikon tulisilla hiilillä, että nyt se tapahtuu!...eikun tänään on SE päivä!...eikun nyt olen satavarma että paras aika juuri NYT!...
Jooh - seuraavassa kierrossa otinkin ovistikut joista en kyllä vahvaa viivaa saanut kertaakaan mut sen tajusin, että parhaimmat tärppipvät eivät ole ihan ekat kipuilupäivät... Tässä kierrossa tikutin toisen kerran ja olin kovasti kummissani, kun oviskivut olivat todella lievemmät kuin aikaisemmissa kierroissa :0 Ja silti sain tikkuun vahvimman viivan mitä ikinä :0 Ja vahvaa viivaa edellispäivänä oli limat (vain yhden pvän) joten mene ja tiedä mikä " suhde" on limoilla ja ovistikun pongatulla parhaalla pvällä... Parasta varmasti pöllytellä peittoja niillä päivillä ahkerasta vain.
Flunssaa, ihmeellisen kevyttä vain :? olen sairastellut jo pari päivää. Hieman huono olokin on ajoittain ollut ja vähäistä lämpöä... Mahasta on jonkn verran nippaillut ja ne nippaukset on keskittyneet tuohon keskelle, mutta muuten olen yrittänyt kaikkeni olla lukematta itsestäni ainakaan raskausoireita... Se on niin typerää sitten tippua lujaa alas kun täti tulee.
..oho...pahoittelen, että en osaa näköjään kirjoittaa lyhykäisesti :)
tarttis varmaan kirjottaa useammin, ettei sitten innostu liikaa....
Voikaahan hyvin ja yrittäkää rakentajat pitää raksoiltanne edes pienen hetken vapaata. Jaksuja ihan hirveesti niille työmaille!!!
syyslomasta iloiten,
KirVi72, 19/26, yk5
tää on tosi outoa.. tiädättekös kun mulla eilen piti alkaa vuoto tai siis niin luulin kun tuli tippa ja vähän päivällä mut sit se loppu kun seinään illalla ei enää mitää eikä viä tänäänkään..eli nyt sit elättelen toiveita et se oliskin ollu kiinnittymisvuotoa? tai sit mulla vaan kroppa sekasin..en tiä.. käyn ostaas testin ja huomen aamul testaan jos ei viä vuoto oo tullu takas.. T: MiSa81 jonka kp? yk2 tai 3 että tämmöstä..sekavaa..
MiSa81: Mulla oli sellaista ihme tiputtelua viimeksi kun menkkojen piti alkaa. Pari päivää sitä kattelin ja sit kävin ostaa testin varmuuden vuoksi. Ja plussaahan se näytti. Mut asukki ei pysynyt kyydissä. Toivottavasti sulla kävis paremmin.
Ihanaa kun tulee pirtsakat ilmat jo. Kunhan se lumikin tulisi pian maahan niin olisi ihanaa. Mut eipä se vielä pysyvästi tule. Loskat eka täytyy nähdä :D
).( Tädin sain vihdoin ja viimein häädettyä kylästä. Viikon se jaksokin kylästellä. Mut ihmeen kiltistipä tuo oli tällä kertaa. Ei kertaakaan tarvinu ottaa särkylääkettä, jota yleensä menee useampi nappi sen käynneillä. Toivottavasti se täti nyt sit pysyis poissa seuraavat 9kk. Viikon vierailu riitti nyt pitkäksi aikaa.
Ovikseen on vielä aikaa viikon verran. Mut olen reissussa alkuviikosta muutaman päivän, et pitää varalta simpat ottaa säilöön jo viikonlopun aikana. Tikuttele en. Tulisin hulluksi tän kuumeilun kanssa muuten :D Mut greippimehua juon. Mies ihmetteliki kun maistoi sitä mehua, et miten joku voi juoda niin kaamean makuista litkua:) Et onko sitää muka oikeesti apua :)
Kohta pitäis varmaan meidän ekat heinähatut plussailla. Jännittää jo teidän puolesta :)
Ovistuulia ja plussapuhureita kaikille! *halit*
Kaktus 9/28? yk2
eipä tarvinnut kauaa ootella ja ihmetellä nyt se täti sieltä saapui kipujen kera, joten selvyys asiaan onneksi tuli joten yk3:sta elellään ja kp2/35 olis lukemat.. mut ei mulla kyllä koskaan oo noi ollu et ensin alkaa ja sit yhtäkkiä loppuu ja taas alkaa..no kerta se ensimmäinenkin. kiitos kaktukselle kommenteista. mukavaa perjantain jatkoa kaikille=)
Menkat vihdoin loppuneet. Ovis tikkuja on varastossa, aj olenkin kolme keirtoa keväällä tikuttanut, ikinä en saanut mitään viivaa tikkuihin. Katsotaan jso jaksan noi käyttää vai mennäänkö lima ja kohdunasento arviolla. Tai vana kovasti yrittäen.
Nytkin voi mennä meistä kiusaamaan vaikka onkin aikaista kierrossa ah ei ovis oireita.
Tärppi tuulia kaikille!
T:Vacsuli
Yk 1, kp 14/28-36.
Aamulla tikussa kirkkaan punainen viiva ja miehen kanssa sitä ihmeteltiin! Peittojakin ehdittiin jo pöllytellä ja illalla vielä varmistelut!
Hitsi! Mahtavat fiilikset, vaan sitä korkeemmalta taas tippuu kun 2viikon päästä sitä toista viivaa ei tulekaan. MUTTA nyt riemuitsen tästä!
Loistavaa viikonloppua, ystävät! Lähdetään reissuun koko uusio-perheellä ja palailen su tai ma taas asiaan! Pitäkää pino korkeella ja kahmikaa plussat naapureidenkin tikkuihin:DD
-Hepuna *doing-doing* kp 15/27-30 yk2
Täällä sitä mieltä, et ovis oli tai on..
Eilen SELVÄT kivut vasemmalla puolella alavatsassa ja alavatsa muutenkin ollut kuin tädin aikaan, turvottaa ym. Naama kukkii, joten siitä aattelisin ovulaation olevan päällä, kun se aiheuttaa finnit kuten myöskin täti :(
No hyvä tietää, et nyt ois ollu ovis ja viime yönä käytiin siis asiaan :D Toivottavasti ois ollu hyvä tärppiaika siis.. Ettei liian myöhäistä, kun varmaa ajankohtaa en tie.. Ja en halua ruveta tikutteleenkaan ovista! Paitsi, jos menee monta kiertoo ilman tärppiä, niin sit vissiin pakko!
MiSalle oisin kommentoinut, et jos ois tärpännytkin, kun tädin tulo niukkaa, mut siis asia selvis ja vuoto alkoi? Höh :(
Mulla ainakin huomaa, että tämä yritys on tehnyt kropan ihan oudoks.. ei ovisoireita (paitsi nyt :) ), täti kestää miten millonkin ja on vaihteleva! Ja sitten kierto pitenee ym ym. Not nice :(
Katselin vain, et samoissa yrityskierrossa mennään, et kait se vaan on tää odotus joka tuommoisia aiheuttaa... ainakin mulla näin!
Mut toivotaan, et nyt tärppää!!!
Niinkuin meillä kaikilla ++++++ eikös juu!?
Emmuli kp 16/30-31? yk 3
lueskella teidän raksatarinoita. Kysymykseen pitäiskö turista omassa pinossa: ei, on vaan ihanaa lueskella, kuinka elämässä etiäpäin porskutellaan - olkoonkin syksy välillä harmaatakin harmaampaa... Minun puolestani keskustelut oikein tervetulleita, vaikka meillä talonrakennussuunnitelmat kohdistuvat vielä muutaman vuoden päähän. Tonttia kyllä ollaan jo " sillä silmällä" katseltu. Meidän suunnitelmat vaan vaatii vähän keskivertoa suuremman tontin...
Olin eilisen tien päällä aamusta iltaan. Tuntui, että jokainen vastaantuleva nainen oli pieniin päin... Ja ystäväperheeseenkin syntyi eilen pieni tyttötaaperoinen. Katseltiin miehen kanssa suupielet korvissa videota pienokaisen ensimmäisestä päivästä... Apuva :)
Ovis tuli ja meni, ainakin jos omiin tuntemuksiin on luottamista. Sitä ei tikutettu, mentiin vaan fiiliksellä ja ollaan annettu peittojen pölistä. Lämmön kyllä mittasin pari kertaa. Tästäpä sitten alkaa piinailu, ensi viikon perjantaina ajattelin testata, vaikka pitäisi ehkä odottaa hieman pidempään... Mutta kun odotuksen odottajan mieli on malttamaton.
Aurinkoa ja plussapuhuria kaikille!
~NeverForNothing, kp 17/30-32, yk1~