Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**^^*JOULUISTEN täystuhojen loppuviikko*^^**

11.10.2007 |

Pompitaas pinoon ku kerkeette!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuinka nuorina on teille nuita lapsosia suotu ja kotielämää ootte saaneet sitten paljon viettää<3 Mäkin haaveilen nuorena lapsien teosta, tää on niin ihanaa kun saa vaan keskittyä tavallisiin asioihin ja tuohon mukeloon. Jospa sitten koulujen jälkeen pari peräkkäin (?), onhan sekin varmaan oma kokemuksensa, kun saa olla monen pienen ihmisen keskellä, ja odottaa vähän väliä:)

t.jkv *vaipuu haaveisiin*

Vierailija
22/36 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin minäkin taas pinoutua. Ollut kyllä niin kiireinen viikko, että hyvä jos on ehtinyt koneen edes käynnistää. Nyt luin sitten koko alkuviikon pinon ja vielä tämän loppuviikon pinon putkeen joten sori kun en muista ihan kaikkea mitä ootte kirjoittanut.

Meillä mennään edelleen samaan tahtiin, ei oikeastaan mitään uutta ole neiti oppinut. Tukevammin seisoo tuen kanssa ja kävely tuen kanssa on jo hyvää. Konttaa tosi lujaa paikasta toiseen, ettei äiti pysy perässä ja tuhoja tehdään aika paljon. Uskoo kuitenkin aika hyvin kun kieltää, ettei oikein pahoja tuhoja ole vielä sattunut. =)

Meillä syödään vielä se yksi vellipullo yöllä. Jos vaan jaksais niin pitäis pitää unikoulua jos sais sen vieroitettua siitä, mutta tällä hetkellä ei vaan jaksa. Mies sen käy syöttämässä, joten mä nukun yöni hyvin. =) On mulla ihana mies!!

Ikägalluppiakin tais olla... Eli mä oon kesällä täyttänyt 27v ja eka lapsi meillä tämä joulukuuntähti vm2006. Mä olisin valmis toiseen mutta mies ei innostu ajatuksesta. Ehkä ens vuonna... *haaveilee*

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta isäntä vaihtoi juuri subtv:lle eli nyt BB:tä katsomaan...

Hyvää yötä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut enää tilaa. Voivoi. Joskus myöhemmin sitten. Hyvä tietää kuitenkin, että kelakortillakin pääsee.

Ikägalluppiin... Oon 25, mies saman ikäinen. Nemo on eka lapsi, lisää saa tulla jos haluaa. Mies on sanonut että haluais kahdeksan lasta, mutta jos katsotaan kuitenkin yksi kerrallaan...

Vierailija
24/36 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut enää tilaa. Voivoi. Joskus myöhemmin sitten. Hyvä tietää kuitenkin, että kelakortillakin pääsee.

Ikägalluppiin... Oon 25, mies saman ikäinen. Nemo on eka lapsi, lisää saa tulla jos haluaa. Mies on sanonut että haluais kahdeksan lasta, mutta jos katsotaan kuitenkin yksi kerrallaan...

Vierailija
25/36 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää... en edelleenkään ole pitänyt sitä unikoulua. Meillä herää tyttö usein, aamuyöllä varsinkin. Imetän edelleen öisin, siitä kai tuo heräily johtuu. Tyttö nukkuu meidän sängyssä kun en enää jaksa sitä nostella edestakaisin kun ei nuku kuitenkaan.

Ikägalluppia, olen 25-vuotias ja minulla on kaksi lasta. Esikoinen on kohta 3,5 vuotias ja tämä nuorempi siis vähän päälle 10 kk. Mä oon aina ajatellut, että teen lapset nuorena. Hyvä kun tein, minulla kun todettiin endometrioosi ja sen takia voi olla, ettei myöhemmin sitten olisi onnistunutkaan, endo kun usein aiheuttaa lapsettomuutta.

Minä sain kutsun pääsykokeisiin, mutta en tiedä nyt sitten mitä pitäisi tehdä. Rahaa tulee opiskelusta tosi niukasti eikä tuo mieskään mikään kroisos ole. Toisaalta olis kiva lähteä kouluun, toisaalta se raha-asia huolestuttaa. Jos en mene, voi olla että sitten vanhempana kaduttaa jos taas menen, niin miten pärjätään rahallisesti. Voivoi. No, voihan siellä pääsykokeissa käydä, koulu kun ei kestä kuin kaksi vuotta, eihän siinä niin hirveästi ehdi velkaantua... tosin, mulla oli kyllä tarkoitus sitten myöhemminkin vielä opiskella lisää... suuret suunnitelmat. Mulla on kyllä työpaikka odottamassa, mutta en mitenkään päin viihdy siellä. Jotain tässä nyt pitäis kehitellä. Neuvoja kehiin!

Jaa, täällä alkoi tuoksumaaan... vatsa on tytöllä edelleen sekaisin siitä kuukauden takaisesta lääkekuurista. Toivottavasti pian helpottaa.

Saaraks ja tytteli

Vierailija
26/36 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäni voi päätellä nimimerkistäni eli olen tämän palstan ikänestoreita.

:-) Tämän tikanpojan ajoi luonto puuhun vasta 30-vuotiaana. Sitä aiemmin vannoin, että minähän en lapsia halua!

Nyt lapsia on kaksi 4,5-vuotias esikoistapoika ja tämä viime joulukuun tähtöstyttö. Itselleni tämä oli aivan hyvä ikä. Tosin välillä haikailen, että kunpa mieli olisi muuttunut aiemmin. Minun mielestäni on vain hienoa, jos tietää haluavansa ja saakin lapset nuorella iällä! Toisaalta opinnoissa olisi ollut tekemistä, jos siinä olisi ollut kaksi lasta. En olisi tainnut jaksaa yliopiston tenttejä siinä tapauksessa, mutta kyllähän jotkut onnistuvat yhdistämään opinnot ja lapsenteon.

Miehellä on isäkuukausi nyt loppunut. Hän on viihtynyt oikein hyvin kotona ja tuntuu vähän haikailevan, kun lähtee töihin maanantaina. Mummo eli minun äitini tulee hoitamaan lapsia. Ihan aavistuksen verran ensi viikko hermostuttaa, mutta eiköhän se siitä.

Töissä käyminen on kyllä tehnyt terää. Uskon, että pimeän talven jaksaa nyt paremmin. Eipä tuo ole niin herkkua raahautua yön hämärissä töihin ja takaisin illan hämärissä. Asioissa on tietenkin monta puolta, sillä kyllä aivojen rassaaminen ja aikuisten parissa oleminen tekevät hyvää ainakin minulle. Tytön hoitoon lähtö alkaa kuitenkin jo mietityttää. Murehdin ja märehdin asioita jo kauan etukäteen. Toivottavasti huhtikuussa, kun tyttö isän hoitovapaan jälkeen aloittaa päiväkotihoidon, kaikki sujuu hyvin.

Tässä lisää gallupin tynkää:

[b]Mikä vaatekoko on jouluntähdillänne käytössä?[/b]

Meillä bodyt ovat enimmäkseen jo 74-senttisiä, mutta joistakin housuista käyvät vielä 68-senttiset. Sara kävi viimeksi keskiviikkona mittauskäynnillä: 69,5 cm ja 8,4 kg. Sairaalassakin käytiin kasvukäyrien laskusuuntaisuuden takia neljä viikkoa sitten, mutta sieltä kuuluu perästä vasta ehkä parin viikon päästä. Toivottavasti kaikki on kohdallaan eikä esim. verikokeissa ole mitään häikkää.

Jep jep, nyt loppuvat nämä runoilut, samalla kun tämän mamman siiderikin. Siinä on sitten minun viikonloppujuhlimiseni juhlittu. Varsin ovat railakkaat bileet, kun yksi pikkusiideri riittää. Tästä tuli mieleeni: onkos Kirsikka ollut eilen viihteellä? Eihän arvon rouvalla vain ole kankkusta? :-D

Iituli ja Sara ensi viikolla 10 kk (!)

Vierailija
27/36 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, täällä toinen, joka ei saa aloitettua unikoulua. Tosin meillä se on paremmat hermot omistava lasten isä, joka sen aloittaa enkä minä. Itsekin tiedän, että imetyksen takia luultavasti tässä kierteessä ollaan. Esikoinen vierotettiin huutounikoululla, ja saman epäilen olevan tarpeen tytönkin kanssa. Tosin voihan se unikoulu yllättää helppoudellaan.

Toisekseen tuosta opiskelusta: jos opiskelut kestävät vain kaksi vuotta, ei muuta kuin koulunpenkille vaan! Parempi on opiskella lisää kuin jäädä mahdollisesti epätyydyttävään työpaikkaan. Eiköhän ne raha-asiat siitä lutviudu, vaikka onhan niilläkin tietenkin merkitystä.

Onnea vain matkaan!

Vierailija
28/36 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä-gallup : minä olen 32 vuotias, ensimmäisen lapsen sain 21-vuotiaana, toisen 24-vuotiaana ja nyt on sitten tämä " iltatähti" 32-vuotiaana. Kaksi lasta piti olla meidän lapsilukumme mutta.... nyt tuntuu siltä että voisi tulla jopa neljäs ja .... joka toinen päivä tuntuu siltä että voisi olla taas raskaana ja joka toinen päivä tuntuu siltä että ei enää ikinä.... Synnytykset ovat olleet minulla aina nopeita, eka oli 4 tuntia ja nämä kaksi viimeistä alle tunnin alusta loppuun ja kaikki luomuina. Voisin synnyttää neljännen jos saisin kokeilla jonkunlaista puudutusta....

Meillä nukutaan välillä hyvin ja välillä hyvin huonosti. Perjantain vastaisena yönä nukuttiin huonosti ja iltapäivällä kun kävimme kodinykkösessä niin unohdin pikku-ukkelin autoon, onneksi isommat muistuttivat että jotain unohtui.... ostin leivänpaahtimen ja unohdin senkin kassalle ja myyjä juoksi perään. Sitten ajattelin että lienee parasta mennä kotiin ennenkuin sattuu isompia vahinkoja.

Tänään olin töissä (teen lauantai-vuoroja) ja päivä meni jotenkuten.. ajatukset olivat jossain todella kaukana. Saa nähdä miten sitä saa koottua " päänsä" kasaan kun pitää mennä töihin joulukuun alussa.

Mutta nyt iltapuurolle - mukavaa iltaa murusille :)

MC

Vierailija
29/36 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei ystäväni Iituli! Ei kankkusta, ihan sivistyneesti miehen kanssa kaksistaan iltaa vietettiin. Käytiin " kaupungissa" parilla ja sitten nukkumaan. Aamulla oli ihana herätä kun oltiin nukuttu keskeytymätöntä unta monen monta tuntia. Jo aamu kymmeneltä oltiin lapsia hakemassa mummolasta. Tytsy olisi halunnut jäädä mummolaan laatuaikaa viettämään ilman pikkuveljeä, vauvassa on sen verran enemmän hoitamista ettei täydellisen rikkumatonta huomiota tytsykkä saa kokoa aikaa, mutta taisivat mami&papi olla sen verran puhki että vilkuttivat iloisesti portilla kun me lähdimme kotiin päin.

Kyllä nämä kahdenkeskiset illat ovat ainakin meille tosi tärkeitä, totesin taas että tuuri on käynyt miehen suhteen, vaikka välillä samainen henkilö vie naiselta järjen. Kiva huomata rakastuvansa aina uudelleen ja kaiken lisäksi vielä ihan samaan mieheen! ;)

Kovin on meillä vauhdikasta ja vaarallisia tilanteita elämä täynnä tuon poikasen kanssa, tytsy oli PALJON rauhallisempi(lue: varovaisempi) tapaus. Tänään turvaportti rappusiin jäi hetkeksi auki, niin jo poika oli puolivälissä portaita menossa kohti yläkertaa ja nauroi räkätti kun otin kiinni. Nykyään meillä " luetaan" paljon, Akselin lempikirja on Liberon paketissa ollut Hakuna Matata, poika nauraa katketakseen sivuja joissa on Pumba. Aina kun sanon Pumba ja näytän sian kuvaa, poika räkättää jo valmiiksi. Pojalla on isänsä kieroutunut huumorintaju.

Akselilla oli tänään jännä ilta, olimme syyskauden päättäjäisissä miehen sukulaisten mökillä ja istuimme laavulla isolla porukalla tulen loimottaessa. Poika kiersi sylistä syliin, vierastamisesta ei tietoakaan! Jokaisella oli pojan kanssa omaa kivaa ja Akseli nauroi sydämensä pohjasta. Ja muurikkalettu maistui pojalle ja äidille, joka on tänään ylittänyt painonvartijapisteensä moninkertaisesti. Huomenna palaan ruotuun tiukkaan.

Maanantaina koulutukseen, hoitaja tulee kotiin. Kaksi viikkoa tiukkaa opiskelua ja sitten viikonloppuisin töitä. Ja arvatkaas mitä? Kaksi kuukautta kanarian lomaan!!! Jess... Akselille hankittu passi on vaikuttava näky. Äidin passi odottaa vielä kapeampi poskia. Tiedän, tämän asian suhteen olen hyvin turhamainen.

Mitäs galluppia meillä olikaan...? Vaatekoot. Meillä ei mahdu 68cm millään, 74cm ja 80cm sopivia tällä hetkellä. Äiti mahtuu jo kokoon 42/44, hih.

Ikä. Minäkin näitä iäkkäämpi rouvia täällä, ikää 35v, tyttären sain 26-vuotiaana ja poika tosiaan tammikuinen joulutähtönen. Lisäksi meillä on mieheni kaksi lasta, mutta he ovat jo täysi-ikäisiä molemmat ja asuvat omissa kodeissaan.

Minusta tuli muuten " mummipuoli" tänään, tytärpuoleni kissa Lea synnytti viisi aivan ihanaa kissavauvaa. Lea on nyt yksinhuoltaja, vauvat saivat alkunsa mökkireissulla kun Lea otti ja karkasi. Jossain päin Turun saaristossa on siis vauvoista varsin tietämätön kissamies...

Nyt lopetan tämän täysin omanapaisen viestini ja siirryn katselemaan tositeeveetä.

Kirsikka ja Akseli, nokinenä seuramies.

Vierailija
30/36 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas vähän ehtis kirjoittaa...

Viikolla käytiin 10kk neuvolassa - seuraavilla mitoilla:

Pituus 78½ cm, 10,060kg ja hb 125....

Pitäis lähtä huomenna Ouluun viikon reissuun. Ajattelin käyttää tilaisuutta hyväksi ja ainakin kahtena päivänä mennä kirjastoon lukemaan tenttiin. Tää viikko onkin menny vähän nihkeästi sen puoleen.

Meillä ajoittain hieman kitinäpäiviä, luulisin johtuvan hampaista ja nyt on pientä nuhaakin päällä. taitaa olla aamu-unien paikka, kun noin kiukutellaan tuolla olkkarissa nytkin. Ei meillä ihan joka päivä nukuta kahtia unia, riippuu monelta on neito aamulla herännyt, tänään vähän aikaisemmin....

Ikäg: Mie olin 25 ekan syntyessä, mies 28. ens vuonna täytän 31 ja mies 34, ja silloin ollaan neljän lapsen vanhempia.....

mut nyt mentävät tekemään aamuhommia, pitäis vielä isännän ja isompien tyttöjen hiukset leikata...

--Mirpa ja neidot x 3 --

Vierailija
31/36 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se taas on menny viikonloppu, ja ulkona sataa vettä! Ankeita nämä syksyt:/

Tähtösen vaatekokogallubbiin, Johanna käyttää koka 74cm,joissakin vaatteissa on käytössä jo 80cm, kuten tuo toppahaalari. Vaatekaapissa ei oo enää ainuttakaan 68cm vaattetta,ja 70cm alkaa olla hihat ja lahkeet liian lyhyet!

Meillä on parin viikon päästä kasvukontrolli neuvolassa,ikää on silloin 10kk. Saapa nähdä miten on kasvanut,ja on kait,kun pitää isompia vaatteita vaihtaa kaappiin. Johannalla on vasta tammikuun puolessa välissä Oys:issä allergiatestit ja lääkärillä käynti. Mä oon ihan hukassa noiden Johanna ruokien kanssa,kun enää ei maistu mikään mitä pitäs lusikasta syödä...ja kaurapuuro on sitä mikä varmasti on käynyt, ja nyt sekään ei mee alas:( päristelee vaan puurot suusta sitä mukaa pois kun saan ne sinne menemään.

Pitäs lähtee käymään kaupassa hakemassa maitoa.. Tänään aattelin tehdä makaronilaatikkoa ruoaksi,nam... on jo nyt nälkä kun sitä aattele!

Tintti ja Johanna

Vierailija
32/36 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lähdössä mun vanhempien luona käymään, mutta piti tulla ilmottelemaan meistäkin =)

Galluppeja pukkas...

Ikää mulla on vielä 22 vuotta, mutta joulukuussa rapsahtaa vuosi lisää. Miehelläkin olis synttärit kahden viikon päästä ja silloin hänellä ikää 24 vuotta. Lassi oli meidän ensimmäinen ja nyt on sitten tämä toinen tulossa vaikka minullakin opinnot vielä totaalisesti kesken :/

Noh, onhan tässä aikaa käydä vaikka mitkä koulut ;)

Nukkumisesta: Meillä imetys loppui jo pari kuukautta sitten tämän uuden raskauden myötä ja öisin ei ole syöty sitten 6 kk iän jälkeen. Tällä hetkellä yöt menee tosi hyvin ja Lassi nukkuu (useimmiten) heräämättä pyöreästi sanottuna klo. 21-9 eli 12 tuntia. Mulle tämä passaa erittäin hyvin =)

Hmm... Olikohan vielä jotain...

Niin, vaatteet! Lassi on käyttäny jo parin viikon ajan vain ja ainoastaan 80-senttisiä kun ei nuo 74-senttiset mene millään. Pojun mitoista mulla ei oo hajuakaan kun edellinen neuvolakäynti oli joskus pari kuukautta sitten ja seuraava on vasta 1-vuotis käynti.

Nyt ei ehdi kommentoimaan teidän kuulumisia, mutta yleisesti ottaen kaikki jouluntähdet taitaa olla hieman tihulaisiässä =D

Lassi ei edelleenkään konttaa, mutta ryömii vauhdilla ja nousee koko ajan seisomaan. Seisominen ja laskeutuminen onnistuu jo vaivatta ja sivuttaissuunnassa mennään sohvasta tai pöydästä kiinnipitäen. Temperamenttia löytyy vaikka muille jakaa ja naama punaisena karjutaan " anna anna anna" kun hoksataan puhelin/kaukosäädin/jotain muuta

erittäin

mielenkiintoista. Nykyään ei äidin ruuatkaan saa olla rauhassa vaan niitäkin pitää päästä maistamaan tai muuten nousee meteli :/

Mutta, mutta... Mennä täytyy =)

Pimmi ja Lassi

PS. Tervetuloa vaan tänne pimeään ja märkään " pohjoiseen" Mirpa! ;)

Vierailija
33/36 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippahei!

Kylläpä toi kirjoittelu onkin jäänyt kokonaan! Meillä on viime viikkoina ollut niin paljon touhua että joka paikkaan ei pysty repeytymään!

Joka viikko on ollut kummilasten yms. synttäreitä, mies sanoi itsensä irti ja nyt sitten lomaillaan ennen uuden työn aloitusta, naapurissa on paha TÄI ongelma ja tottakai meidän pimun parhaalla kaverilla... Voitte kuvitella kuin monta kertaa oon käyny meidän perheen päät läpi; onneksi ei oo ainakaan vielä täitä meidän taloudessa! Yök! Mä siis inhoon kaikkia ötököitä....

Sallasta sen verran että oppi viime viikolla vihdoin konttaamaan. Nyt on kuitenkin kova räkätauti ja se haittaa varsinkin syödessä. Kunhan ei menis taas korviin.

Galluppeja:

Ikää on kahden viikon kuluttua 30, mies on 33. Esikoistyttö on 4,5v ja Salla kohta 10kk.

Salla menee nukkumaan klo. 21 omaan pinnikseensä meidän huoneessa ja herää n. 6 maidolle jonka jälkeen jatkaa unia sängyssään seiskaan. Joskus joutuu laittamaan yöllä tuttia suuhun.

Vaatteista on käytössä 74cm ja 80cm vaatteet.

Olikohan jotain muita galluppeja, en nyt muista! Nyt tarttee mennä metsästämään meidän tapetin repijää!

Palaillaan!

Katju ja Salla

Vierailija
34/36 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta piti pimmi sulta kysyä, että kun teille on toinen vauva tulossa ja sulla koulut kesken, niin kauanko sulla on lupa olla poissaolevana koulusta? Yliopistojen säännöistä en tiedä mitään, liekkö olet sellaisessa?

Meidän amkissa on mun mielestä mahdollista olla 2v poissa ilman erityislupia. Tomaksesta olen 3 lukukautta poissa, eli 1,5v. eli toista en VOI koulun keskelle enää tehdä! Ellen sit menis välissä kouluun ennen toisen syntymää, eli molempien kans olisin vuoden kotona. Jos ilmottautuu läsnäolevaksi, niin sit pitää saada opintopisteitä rivakkaan tahtiin kerättyä, että opintorahaa saa. Opiskeluaikakin on rajoitettu, että jos on läsnäolevana, niin ei kannata tuhlata lukukausia, jos ei kunnolla opiskele. Löysätahtinen opiskelu kotoa käsin vauvan kans ei siis onnistu.

Muutkin, kellä koulut on kesken, saa vastata tähän, mutta pimmin tilanteen pongasin, ja muista en muista kuollaksenikaan, oletteko töissä vai koulussa.

Ei muuta tähän väliin=)

t.jkv ja t (ulkona unilla jo pari h)

Vierailija
35/36 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taidetaan pitää reiluja vaatteita pojalla päällä, kun on jo 86cm käytössä ollut jonkun aikaa. Hihat kun kerran käärii, niin muuten sopivia:) Joitain housuja on kyllä 80cm.

Vierailija
36/36 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkinlaista gallupia on pukannut, siis tässä vastauksia: [b]Ikäni[/b] on 36 (mies vielä hetken saman ikäinen ;)), kääk, sieltä " senioripäästä" siis! No, eipä tässä hätää, vielä ehtii vaikka mitä :) Juuri yksi 45-vuotias ystäväni odottaa yllätysvauvaa :DDD

...Taidan olla sellainen " hitaasti kukkaan puhkeava" tyyppi, esikoinen 31-vuotiaana, opiskeltu on yhtä sun toista, tehty epämääräisiä projektihommia (ei mitään oikeaa kunnon työhistoriaa :/) ja yliopistotutkinto viimeistä niittiä eli gradua vaille valmis. Jotten saisi vanua siellä loputtomiin (niinkuin yliopistossa on mahdollista :)), päätin mennä vanhan tutkintorakenteen mukaan joten ensi keväänä on valmistuttava, muuten lennän viimeistään heinäkuun viimeinen päivä ulos, valmis tai ei. Ei hahmota paniikkia :P

[b]Vaatekoko[/b]: Alpilla on käytössä pääosin 74-senttiset bodyt, osa jo 80-senttisiä. Housut 68-74 cm, 80-senttiset ovat vielä turhan pitkälahkeisia. Pipo (Fredriksonin toppainen syyshattu) kokoa 44 alkaa jäädä pieneksi. Mitoista ei hajua, 10 kk -neuvolan varasi mutta aika on vasta loppukuulla. Pojalla on ruoka-allergioita, siksi kasvuakin seurataan.

Aivan pöyristyneen kateellisena luen muiden tähtösten [b]yöunista[/b], meillä heräillään kyllä normaaliöinäkin n. 2-3 kertaa tissiä luputtamaan (luksusyö vain yhdellä heräämisellä 23-07 välillä :D), saati sitten nyt kun on ollut flunssaa, korvatulehdus, nokkosrokko ja ties mitä :( Ties mitä = epäilyjä allergiareaktioista, plääh! Taidan sittenkin loppujen lopuksi joutua munattomalle ja maidottomalle [b]imetysdieetille[/b], terveisiä vain [b]Iitulille[/b], hih! *vilkuttaa* Pois on jo kardemumma, kaneli, mango, ylenmääräinen suklaa (yhyy!), palkokasvit, kovin mausteiset ruoat, ruis jne jne. Höh.

Kuulumisia on tullut kirjoitettua sen verran harvaan, että on vallan jäänyt kertomatta että meillä jäi itsestään pois [b]tutti[/b] jo pari kuukautta sitten. Ei vain enää kelvannut.

Ja hihihi, meillä [b]syödään itse lusikalla[/b]! Sotkua tulee vielä hirveästi mutta kyllä sitä ruokaa suuhunkin menee. Nyt on sellainen vaihe, että poika alkaa kiukkuamaan hirveästi jos ei itse saa sitä lusikkaa ja jopa kieltäytyy syömisestä. Suosiolla olen antanut itse treenata, aika pian tuo alkaa sujua vähemmän sotkuisesti. Mutta voitte kuvitella miltä keittiössä aamulla näytti kun Alpi pisteli reilun satsin mustikkasoseella maustettua kaurapuuroa :DDD Pesuun meni vaatteiden (juu, ei ruokalapusta ollut kauheasti hyötyä) lisäksi koko pikkumies. Toisaalta tämä vaihe on kauhean kiva, vaikka luutun kanssa saa häärätä.

[b]Puhetta[/b] tapaillaan yhä enemmän, sanoja " pupu" ja " tyttö" harjoitellaan ja aivan mahtava uusi taito on [b]nyökkääminen[/b]. Harmikseni sitä nalleviittoma-kirjaa ei saa täkäläisestä kirjastosta, no, täytyy huomenna kokeilla Metsosta samalla kun haen gradukirjoja :)))

Tinuri ja Alpi ♥ [b]tänään 10 kk[/b]