Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*^*KESÄNUPPUJEN to-su*^*

11.10.2007 |

Ja uutta pinoa loppuviikoksi...

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILLILLE pahoittelut ja voimia! On vaikea löytää lohduttavia sanoja,keskenmeno on aina raskas kokemus.

UUSILLE plussanneille onnea ja tervetuloa mukaan!

Milloinkas ELIADOR lähtee sinne reissuun? Mitäs päätit sen ultran suhteen?

Sitten omaa napaa...Iltaisin on nykyään niin oksettava olo ennen nukkumaan menoa,että huhhuh...Päivisin minulla on samanlainen olo kuin edellisilläkin raskauskerroilla,huimaa, koko ajan ylävatsa turvoksissa, röyhyttää ja nälkä, mutta ei oikein tee mitään mieli.Aamupahoinvointi/etominen alkaa vasta myöhemmin. Laskurin mukaan nyt on tasan 6 viikkoa täynnä, mutta omien laskujen perusteella,ajatellen ovista n. 5+2. Ultrahan sen lopullisen rv määrän sitten näyttää.

Hauskaa päivää kaikille!

Vierailija
2/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret halit Millille. Olen todella pahoillani. Itsellänikin on jostain syystä epävarma olo kokoajan. Nyt on mennyt pari päivää, että tuntuu ettei ole raskaana ollenkaan. Huomaan jopa ajattelevani monista asioista niin, etten ole plussa testiä tehnytkään. En oikein osaa tuota selittää.

Sen ultran mä peruin. Mulla on 2 viikon päästä neuvola ja terkka lupasi katsoa neuvolan (tosin huonolla) ultralla. Päätin, että jos siinä on jotain häikkää yritän saada mahd. pian tuon jälkeen yksityiselle ajan. Jos kaikki näyttää olevan kunnossa odotellaan siihen viikon 12 ultraan. Matkalle lähdemme ensi viikon perjantaina.

Ja kuten sanottu, olo edelleen oireeton. Perkele! Olis edes jotain. Tuntemuksia täytyy tihrustaa suurennuslasin läpi, että edes jotain pientä löytää. Tiedän ettei saisi, mutta kyllä tässä kohta hiipii mieleen että onko kaikki hyvin...Miten ihmeessä sitä saisi pidettyä järjen kädessä näissä hommissa???

Eliador ja Tiuhti rv 5+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Milli, lämpöinen halaus sinulle!

Eliador ja jotkut muutkin ovat tainneet huolestua oireettomuudestaan. Olen ymmärtänyt asian niin, että jotkut saattavat selvitä vaikka koko raskausajan ilman sen suurempia oireita, jollei nyt vatsan kasvua lasketa sellaiseksi. Ja itse tuulimunaraskauden kokeneena voin sanoa, että ei ainakaan tuulimuna aiheuta oireettomuutta. Olin viimeksi melko pahoinvoiva sinne 12. raskausviikolle saakka, jolloin tuulimuna todettiin. Oireettomuus tai oireisuus ei siis suoraan korreloi minkään kanssa.

Levoton olen kyllä itsekin. Viime yönä näin juuri unta, että raskauteni oli tuulimuna ja jouduin kaavintaan - taas. Sen puoleen on kiva, että pääsen siihen ultraan jo ensi viikolla. Tosin, jos siellä ei vielä näykään mitään, voi säikäyttää kamalasti, vaikka kaikki sitten olisikin kunnossa.

Oireista omalla kohdallani: tänä aamuna oli todella huono olo. Yskäkohtaus vielä pahensi asiaa, ja meinasin joutua halailemaan vessanpönttöä. Lisäksi olen todella väsynyt, tunteikas, ja tissit ovat valtavat.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille, minun täytyy nyt yrittää saada luettua ensi viikon tenttiin. Nukahdan vain aina tenttikirja kädessä...

Niina rv 6+0

Vierailija
4/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaita!

Minulta myös iso hali Millille ja suuret pahoittelut :(

Eilisilta meni suht ok.. väsytti kovasti mutta mitään muuta ei sit ollutkaan. Oltiin vielä kylässä ja tavallaan unohdin koko raskauden. Tai silleen jännästi kun ei ollut mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan.

Tänä aamuna lievästi taas oli huono olo, välillä myös muakin huippaa ja mulla kans tissit tosi painavan oloiset ja tosi turvonneet.

Ja kaikki asiat itkettää. En heti löytänyt hyviä sukkia aamulla ja jo itkeä tirautin ;)

Jokainen päivä on vaan näköjään erilainen..

Tsemppihalit kaikille :)

a_j 5+6

Vierailija
5/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin toissa sunnuntaina ja toinen raskaus kyseessä.

Poika on syntyi huhtikuussa 2005 ja tälle tulokkaalle annettiin lupa elokuussa.

Olen itse 29v ja aviomies täyttää parin viikon kuluttua 31v. Asumme uudellamaalla. Töihin palasin tammikuussa ja poika on ollut päiväkodissa. Nyt tosin tämä viikko on mennyt kotona ollessa, koska poika on kovassa flunssassa ja kuumeessa.

Raskausoireita on minullakin ollut aika vähän. Lievä kuvotus alkoi jo 3+ viikolla ja väsymys viikko sitten. Poikaa odottaessa oli usein mahakipuja ja pientä vuotoa. Nyt ei näitä ole onneksi ainakaan vielä ollut.. Rinnatkaan eivät ole arat vain välillä outoa tunnetta. Pientä painon tunnetta mahassa toisinaan, mutta ei sen kummempaa.

Onnea kaikille plussanneille!

pma78 5+4

Vierailija
6/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin tänään alkuraskauden ultran Femedasta - siitä tuntui olevan hyviä kokemuksia. Menen kahden viikon päästä, jolloin pitäisi olla kalenterin mukaan 8+0 tai kierron mukaan 6+5 eli joka tapauksessa ihan hyvä aika.

Lueskelin eilen niitä juttuja ultrista ja alkuraskaudesta ja johan alkoi ahdistaa :( Kaikkea voi tapahtua ja mikään ei ole varmaa, mutta ei kai auta stressata. Mieskin oli ihan suruissaan, kun Greyn Anatomiassa oli kuollut sikiö, mutta sanoin hänelle, että niin ikäviin asioihin ei voi mitenkään valmistautua, vaikka varautuisikin siihen henkisesti, joten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin uskoa, että kaikki on hyvin ja kohdata kauheudet sitten, jos niitä tulee.

Ihme kyllä, minullakaan ei ole etova olo aamuisin, vaan oireet lisääntyvät päivän mittaan ja iltaisin on usein aika huono olo. Tissit ovat ihan älyttömän kipeät, nyt kaiken muun kivun päälle on tullut polttamisen tunne rintalihaksen päällä... Miellyttävä närästyskin vaivaa joka päivä ja alavatsassa kipuilee ja kramppailee. Joten Eliador, oireettomuus voi olla ihan kivaa ;)

Mukavaa viikon lopun alkua kaikille :)

Vierailija
7/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Millille. Itsellänikin on yksi keskenmeno takana rv 13+ ja tiedän, että kurjaltahan se tuntuu, mutta onneksi uusi raskaus on siihen parasta lääkettä. Olen pahoillani! Voimia sinulle.

Oma päivä on mennyt kuin krapulaa potiessa. Päätä särkee, kuvottaa, oksettaa. Minulla ei olisi nyt aikaa tähän, mutta olen viettänyt rokuli-aamupäivää haahuillen ja hyvää asentoa hakien. Lapset menivät eilen illalla mummolaan ja mummo ja pappa veivät heidät aamulla suoraan päiväkotiin, joten nukuinkin tänään myöhään ja kaivauduin sängystä vasta vähän ennen kymmentä. Kohta on kyllä tartuttava kirjoitustöihin. Toivottavasti tämä pahonvointi ei jatku kauaa. Toivottavasti se on jo huomenna ohi. Minulla ei ole aikaa voida pahoin kun vuoden opiskeluaikatauluni kiristyi huomattavasti nyt kun tuli tämmöinen ylläriuutinen.

Eilen kävimme mieheni kanssa katsomassa Musta Jää-nimisen suomalaisen elokuvan ja sen nähtyä alkoi oma elämä näyttää huomattavasti valoisammalta. Että vahinkoraskaus aiheuttaa tietynlaisia ongelmia ja viivästymisiä, mutta on kuitenkin pohjimmiltaan ihana juttu!

Eli mieli on hyvä vaikka olo huono...

Vierailija
8/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, eilen huomasin, että pyhkiessä tulee vähän vaaleanpunaista vuotoa alapäästä... Onkohan vaarallista? Neuvola vasta marraskuussa, mutta gyne ensi viikon torstaina, siis viikon päästä.

Vieläkin ihan outo olo. Ei voi uskoa. Ja varsinkin kun tota vuotoa nyt tulee niin pelkään kokoajan että mekat tulossa. :D Voisko testi näyttää muka niin väärin? Mulla oli ihan tummansininen kunnon viiva testissä kun testasin. Pidin kyllä tikkua kauemmin kuin 5s siinä pissassa. Kauheeta jos se oiskin väärin. :(

Vierailija
9/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milli: olen pahoillani.Hali!

Eliador: Mulla on rv 5+6 tänään. Vain pientä haukottelua välillä, muuten oireetonta. Ensimmäinen raskauteni oli myös tällainen (tähän asti ainakin) , niin en osaa huolestua (lähes)oireettomuudesta.

T: Mokkapala

Vierailija
10/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelinpa tämän kyssärini kopsata tännekin, kun kukaan ei tainnut huomata sitä tuolta yhteisöviestistä: "

Heippa!

Sain liityttyä tuonne yhteisöön, mutta nyt aloin miettimään että onko tällä vauvalehden puolen keskustelulla sitten enää muuta käyttöä kuin tuo la-lista? Tai jotenkin tuntuu hassulta kirjoittaa sitten kahteen paikkaan samat asiat? Kuinka näissä siis toimitaan, mitä kirjoitetaan minnekin :)"

Eli kertokaapa kokeneemmat palstailijat kuinka kannattaa toimia..

-piirakkainen 5+2 huonovointisena :)

Vierailija
11/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitella kumpaankin. Toi yhteisö on siitä kiva, että siellä asioista voi kertoa vähän privaatimmin.

Miten tuo esittelylista. Onko tytteli tekemässä sitä? Mä en mielelläni kuitenkaan lähtisi sitä yrittämään. Kerran meinaan yritin pelata noiden värien kanssa eikä siitä tullut mitään. Onko muita ketkä hallitsisi tuon väripuolen?

Eliador ja Tiuhtis 5+3

Vierailija
12/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan melko oireettomia vain... Silloin 3 viikolla se maha oli kipeä ja oli painontunnetta, sitä kesti testipäiviin saakka. Parina yönäkin nukuin mahan takia huonosti.

Nyt on mennyt kolmisen päivää että maha ei oikeastaan tunnu miltään, tai sitten niin että illalla pitää ottaa housuja pois kun ne kiristävät. Ruokaa ei mahdu paljon kerralla (tottunut syömään valtavia annoksia :), mutta usein on nälkä.

Olen kovasti odottanut että tuleeko pahaa oloa tms ällötystä enkä oikein ole huomannut mitään - tai ehkä ihan jotain satunnaisia sekunnin sadasosan hyvin lieviä hetkiä että tuntuu yököttävältä. Nekään ei oikein liity mihinkään, ruokaan ainakaan. Ensi viikollakohan se sitten alkaa, vai alkaako ollenkaan... Töiden takia noita oireita pelkään, kun kaupan kassalta on paha lähteä yökkimään minnekään.

Kauheesti tekis mieli kertoa tutuille ja sukulaisille, mutta toisaalta eihän tässä näin varhain taida vielä kannattaa. Yksi kaveri tietää, ja yksi nettituttava.

Ilmeisesti mulla nyt olis 4+4 - tai jotain sinnepäin... :)

Vierailija
13/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä mie aina päivittelen listaa, mutta en päivittäin. Ihan turhaa se on liian usein. Pitää vaan välillä aina nostaa se näkyville, niin muistan sitä päivitellä.

Mulla oli tänään kyllä ihan superhuono olo. Kiva oli olla töissä ja yrittää hoitaa potilaita oksentamatta. Yleensä olen hyvin immuuni kaikelle " kuvottavalle" , mutta nyt tulee oksennus kun edes haistaa veren. (oon töissä leikkurissa). Pitää katsoa mihin suuntaan tää pahoinvointi menee, pitääkö sit hakee saikkua.

Lähdenpäs nyt päivittämään sitä listaa.'

Tytteli-83 rv 6+2

Vierailija
14/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aloittaa uuden pinon, niin voisiko laittaa linkin entiseen keskusteluun. Näin on helppo käydä selaamassa vanhat viestit läpi, jotta tietää mistä puhutaan.

Tytteli-83

Vierailija
15/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille viikolle saitte neuvolan? Minulla on vasta kolmen viikon päästä, nyyh. Silloin olisi jo 8-9 viikkoa kasassa.

Mielenkiintoinen juttu ilmeni keskustelussa neuvolan tädin kanssa: minun täytyy ilmeisesti päättää, mihin haluan mennä synnyttämään ennen kuin menen ensimmäiseen ultraan viikolla 12. Pitää ilmeisesti mennä sinne synnärille siihen ekaan ultraan. Johtuukohan se siitä, että tässä minun neuvolassani ei ole omia laitteita (pieni yksikkö) vai onko tuo ihan normaali käytäntö?

En nimittäin ajatellut tekeväni moista päätöstä ihan vielä, kun en ole yhtään perehtynyt noihin sairaaloihin.

Vierailija
16/40 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti vain vastaan Poltsille: minultakin viimeksi kysyttiin synnytyssairaala heti aluksi. Sinne mennään ultriin ja jos tulee ongelmia. Minulla ainakin oli siis viimeksi kaikki tuulimunaan liittyvät jutut (kävin ensin lääkkeellisessä tyhjennyksessä ja sitten kaavinnassa, kun tyhjennys ei onnistunut) Kättärillä, jonka olin valinnut synnärikseni. Olin kyllä oikein tyytyväinen Kätilöopistoon, jos joku pääkaupunkiseutulainen miettii paikkaa!

Niina

Vierailija
17/40 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kurja keli. Märkää ja harmaata.

Mun ei tartte miettiä mitään synnärijuttuja, niin kuin ei monen muunkaan. On vain yksi sairaala tässä nurkilla missä synnyttää. Olishan se kiva jos saisi valita.

ON: Ei oireita. tai kait se väsymys oire on...

Tässä linkki kesäkuisten yhteisöön, kaikki ovat tervetulleita!

http://groups.msn.com/kesanuput2008/

Eliador ja Tiuhti rv 5+4

Vierailija
18/40 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pääse tuonne msn:n kesänuput yhteisöön. Tai siis mun kone ei löydä sitä lainkaan, vaikka kuinka haen.

Ja jatkokysymys, onko ketään kesäkuisia odottajia, jotka mieluummin lähtis listailemaan Yahoon Groupsiin?

Vierailija
19/40 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihanaa herätä kun aurinko paistoi ja maassa oli vähän lunta! Tosin väsymys on sitä luokkaa, ettei mikään oikein kunnolla piristä.

Minulla oli kesällä raskausoireita, mutta sain silti keskenmenon. Km voi tulla, oli oireita tai ei. Olen kuullut, että mitä voimakkaammat oireet, sitä pienemmällä todennäköisyydellä tulee km. Mutta koskaan ei voi tuudittautua siihen, että kaikki menee hyvin. Pitää vaan jaksaa odottaa, että pääsee turvallisemmille viikoille. Minulla alkaa su 8.rv. Kesällä sain km:n juuri sillä viikolla. On vähän vaikeaa olla miettimättä asiaa. Olen jo useana yönä nähnyt unta, että on nyt tulee km. Kyllä se kummittelee mielessä väistämättä. Tosin nyt minulla on voimakkaammat raskausoireet kuin kesällä ja jotenkin erilainen olo. Silloin en uskaltanut ajatella, että vatsassani on vauva, mutta nyt tuntuu, että siellä ON tosiaan vauva. Onkohan nämä vähän höpsöjä ajatuksia?

Minullakin on vatsa jo kasvanut. En tiedä, onko turvotusta vai kohdun kasvua vai mitä, mutta yhdet housut ovat jo jääneet pieneksi. Ekan lapsen jälkeen maha on vähän pömppö, joten voi johtua yksinkertaisesti siitäkin, että vatsanpeitteet pullistelee jo. En tiedä, kuinka monta viikkoa tätä voi vielä salailla! Ainakin sukulaiset alkaa puhua, että onpa se lihonut :)

Tsemppiä kaikille oireileville ja oireettomille!

Littiina

Vierailija
20/40 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää perjantaita kaikille minultakin :)

Tänään on meikäläisellä pitkästä aikaa täysin oireeton päivä.. ainakaan toistaseks vielä ei niin mitään?

On vaan jokainen päivä näköjään niiin erilainen.

Kun vaan säilyis tää olo että pääsis illalla urheilemaan...

Kaikille tsemppiä!

rv 6+0