Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tulee mieleen nimestä Matias

Vierailija
15.03.2013 |

^^Siinä se kysymys tulikin

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matias-myyrän tavatessaan ahaa, ahaa...

siitä huolimatta, ihan ok ja neutraali nimi

Vierailija
2/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mukava poikani, jonka toinen nimi se on. Eli tykkään! Taitaa olla juuri toisena nimenä hyvin yleinen. 

Mieleen voi tulle myös Ronja Ryövärintyttären isä. Hänhän oli aika jääräpää tyyppi mutta kuitenkin loppujen lopuksi sydämellinen  mies...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nimi.

Vierailija
4/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matjessilli.

Vierailija
5/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäti tai nörtti poika

Vierailija
6/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kovasti s-loppuisista pojan nimistä :)

Vierailija
7/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman kuuluisin Matias (oikeasti Mathias) oli kerran sukunimeltään Rust. Hän lensi itsensä historiaan.

Vierailija
8/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, klassinen nimi. Tykkään.

Vierailija
9/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteitä lisäää..:)

Vierailija
10/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka eli made

Vierailija
11/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää puhuko täällä siitä nimestä. Tuo nimi oli suunnitteilla meidän kesällä syntyvälle pojalle tosin kirjoitettuna Mathias, mutta nyt ärsyttää kun tajuan miten yleinen nimi se on. Siis me like :)

Vierailija
12/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sen nimisiä oppilaita ja ovat aina olleet mukavia, ns. hyvien perheiden poikia. Jami, Jesse, Niko ja Jere taas usein ovat niitä hankalampia tapauksia. Olen opettanut alakoulussa nyt 8 vuotta ja tällaisia mielikuvia meidän alueen pojannimistä tulee. Muualla ehkä asiat toisin?

Vierailija
13/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee Made tai Matias-myyrä. Veljeni toinen nimi on Matias ja hän on Made. Ei huonossa mielessä. Olemme kyllä ruotsinkielisiä äidinkielenä, jos sillä merkitystä. Minun toinen nimi Annabella ja anustakin olen kuullut. Eli ei tarvi noita miettiä. Kiva nimi.

Tämähän on tosi yleinen nimi nykyään. Joko hoolla tai ilman.

Vierailija
14/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää juoksuhaudoissa by Matias Sassali.

Vierailija
15/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
16/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on Matias ja tietysti tykkään nimestä. Siinä on pehmeyttä hyvällä tavalla, toisaalta Matiaksissa on urheilijoitakin, sopii minusta ihan kaikenluonteisille miehille/pojille. 

Yleisyysongelmasta sen verran, että nykyään nimien hajonta on paaaljon suurempaa kuin 60-70- luvuilla jonkin mika-nimen villityksen kanssa. Eli suositut nimet eivät ole niin yleisiä kuin joskus olivat.

Jos joku luulee minun antaneen lapselleni suositun nimen siksi koska se on suosittu nimi, niin luulkoon sitten. Pääasiallinen syy nimen suosion oli se, että isäni nimi on Matti ja niin myös mieheni isän nimi. Esikoiselle siis ihan paras nimi Matias <3

Vierailija
17/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ûps

Vierailija
18/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 17:10"]

Meidän poika on Matias ja tietysti tykkään nimestä. Siinä on pehmeyttä hyvällä tavalla, toisaalta Matiaksissa on urheilijoitakin, sopii minusta ihan kaikenluonteisille miehille/pojille. 

Yleisyysongelmasta sen verran, että nykyään nimien hajonta on paaaljon suurempaa kuin 60-70- luvuilla jonkin mika-nimen villityksen kanssa. Eli suositut nimet eivät ole niin yleisiä kuin joskus olivat.

Olen nro 2 ja olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä tuosta että ei tarvitse hermoilla yleisyydestä. Tuo hajonnan kasvaminen on niin totta. Yleisimpiäkin nimiä on vain 1-2- prosentilla ikäluokasta. Eikä se kai niin kauheata ole jos törmää välillä samannimisiin.

Meillä muuten sama tarina, isäni nimi Matti vaikutti Matias-nimen valitsemiseen. (:

Jos joku luulee minun antaneen lapselleni suositun nimen siksi koska se on suosittu nimi, niin luulkoon sitten. Pääasiallinen syy nimen suosion oli se, että isäni nimi on Matti ja niin myös mieheni isän nimi. Esikoiselle siis ihan paras nimi Matias <3

[/quote]

Vierailija
19/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 16:11"]

Elämää juoksuhaudoissa by Matias Sassali.

[/quote]

JUST SE. *ihana!*

Vierailija
20/55 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni toinen nimi.

Mieheni isä on Matti, nimi johtuu siitä. Mieheni pojista kukaan ei ole Matti tai Matias.

Minullekin tulee jostain syystä joku matikkapilkkikilpailu mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän