Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ne rahat sitten hoitsujen palkankorotuksiin?

Vierailija
10.10.2007 |

Kai se nyt on tosi asia että jostakin se on pois jos jotkut saavat. Mistä olisitte valmiit karsimaan menoja tai olisko se kiva jos verot nousisivat?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö- ja viikonlopputöistä on sitä paitsi syytäkin maksaa. Suostuisitko itse tekemään niitä? Mä en! En siis ole itse hoitoalalla.

Vierailija
2/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on todellakin mukavaa kun joku hoitaa sairaita ja vanhuksia ja minua itseänikin, mutta mitetin vaan että mikä kitinä täällä sitten käydään kun ne verot nousee...

Ite oon sellaisessa ammatissa että viikonloppuja ja iltoja ei tarvi tehdä. Ja ylitöistä saa korvauksia sen saman tuntipalkan mikä on muullonkin tai sitten vapaata tunti tunnista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostettais veroja eli pois demarit.

Esim. Kansanedustajien verovapaat kulukorvaukset veks. Ja lisäksi nää aivan uskomattomat kansanedustajien avustajat ja avustajien avustajat pois. Ja lisäksi kansanedustajien palkka puoleen. Johan hoitsuille riittäisi palkkaa.

Vierailija
4/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ne valtion rahat on peräisin?! Meidän veronmaksajien pussista, ymmärrätkö..

Vierailija
5/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kulukorvauksista. Mutta uskooko joku todella että ne luopuu jo saavutetuista eduista???!!!

Vierailija
6/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne maksaa valtio ja hoitsujen palkat tulevat kuntien pussista. Jos naapuri alkaa kuluttaa vähemmän rahaa, minun velanmaksukykyni ei parane yhtään.

Vierailija
7/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen itse jatkuvasti viikonlopputöitä ja välillä yötöitäkin eikä kukaan maksa minulle niistä mitään ylimääräistä!

Vierailija
8/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tehdään yöllä työtä ja viikonloppuisin ja pelastetaan/hoidetaan ihmisiä...silti palkat aivan paskat. Ois ehkä reilumpaa jos tuota korotusta jaettaisiin kaikkien kesken! Eikä niin että yksi ala saa huikeat korotukset ja toiset jää ilman. (kuten palomiehet/sairaankuljettajat...peruspalkka 1500¿/kk)

Vierailija
9/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsitaan päällekkäistä byrokratiaa. Taide- ja apurahat tarkempaan harkintaan. Samoin nk. opintomatkustelu " koko kunnanhallituksen voimin Kiinaan ihmettelemään tietöitä" . Löytyyhän noita, jos ruvetaan priorisoimaan mihin niitä verorahoja käytetään. Eikö kuitenkin ole niin, että PERUSPALVELUT tulisi turvata ennen kaiken mualiman muuta häsläämistä?

Vierailija
10/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta " herravihaa" olemassa vielä 2007.. Itse olen ihan minimillä kotiäitinä, mutta eipä vielä ole tullut mieleen kadehtia kansanedustajia. On ihan hirveetä työtä (katsokaa päiväjärjestyksiä). Ja jos se niin helppoa rahaa mielestänne on, niin antaa mennä, siihen hommaan on jokaisella suomalaisella mahdollisuus pyrkiä...

Vierailija
11/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt täytyy tietysti löytyä kunnallisverotuksesta, koska kunnallisveroista ne kunnan työntekijöiden palkat maksetaan. Valtio on jo oman tukensa, 150 milj. ¿ antanut ja enempää ei kuulemma tule. Loput jää kunnan maksettavaksi. Tässä mahdollisia säästökohteita, jos ei haluta nostaa veroprosenttia:

- subjektiivinen päivähoito-oikeus pois

- koululaisten kirjahankinnat jäihin ja kierrätetään vanhoja kirjoja

- teiden ylläpidosta karsitaan

- koulukyytejä karsitaan

- kirjastot maksullisiksi

- terveyskeskusmaksujen korottaminen

Vierailija
12/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

byrokratiaa vähemmäs, monella pallilla istujallee palkkiot alas.

Vuokra-asunnot kunnalta yksityistetään, esim. kunta-asunnot oylle.

Eläkkeelle jäävien tilalle ei palkata uutta.

ja joo, ilmaiset päivähoitopaikat pois. 0-maksuluokka pois.

valtion tasolla,

tupakkavero ylös ja viinavero myös.2222222222222222222

Vierailija
13/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän noita oikeita säästökohteita alkoi tulemaan. Tosta kun aletaan mahdollisten palkankorotusten jälkeen hoitajienkin palkkapussia tyhjentämään jääkö sinne sen enempää käteen. Tajuutteko että meiltä kaikilta ne on kuitenkin pois.

- subjektiivinen päivähoito-oikeus pois

- koululaisten kirjahankinnat jäihin ja kierrätetään vanhoja kirjoja

- teiden ylläpidosta karsitaan

- koulukyytejä karsitaan

- kirjastot maksullisiksi

- terveyskeskusmaksujen korottaminen

Vierailija
14/14 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatiolla on mahdollisuus myös vaikuttaa asiaan. Kyse on ensisijaisesti tahdosta, ei kyvyistä (toivottavasti tai sitten olemme taitamattomissa käsissä).

Priorisointi päätöksiä tehdään jatkuvasti, mutta sosiaalipuoli aina lykätään nykyisin maksumieheksi. On olemassa muitakin sektoreita miltä voidaan ottaa säästöjä.

Tästähän sitä on jankutettu vuosia: sosiaalijärjestelmää ajetaan alas yhteiskunnan hyvinvoinnin kustannuksella. Sitten kun aletaan kapinoida asiaa vastaan niin yhtäkkiä ollaankin taas kaikki erimieltä:

ulkoistaminen on vain hyvä juttu, konsultit osaa hoitaa hommansa kylässä kuin kylässä, vanhukset saa vaikka homehtua sänkyynsä jne.

Jotakin rajaa tähän pitäisi saada, mutta miten ellei asiaa ajeta eteenpäin millääntavalla? Ei tilanteeseen alistuminenkaan ole mikään ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi