Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumppa-/liikuntaihmiset!

Vierailija
10.10.2007 |

Oletteko käyneet kiinteytys- tai bodyjumpissa? Tuleeko niissä tuloksia samalla lailla kuin esim salilla tai bodypumpissa? Yhdistättekö jumppia muuhun liikuntamuotoon, vai käyttekö pelkästään jumpassa? Montako kertaa viikossa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myös monista muista seikoista. Mikä on lähtötilanteesi? Millainen kunto ennestään? Millainen paino?

Aina pitäisi sali/jumppatreeniin yhdistää myös pitkäkestoista rasvanpolttoliikuntaa (uinti, hiihto, sauvakävely, juoksu).

Jos esim. treenaa salilla/jumpissa ja samalla mässää hullun lailla herkkuja ei todellakaan tule tulosta :(

Vierailija
2/6 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja salilla ja lähinnä kävelylenkeillä. Kunto ihan hyvä, ja lihaskunto parempi. Arveluttaa, jos lopetan pumpissa käynnin, että laskeeko lihaskunto järkyttävästi noissa bodyjumpissa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kuukauden verran käynyt kaksi kertaa viikossa jumpassa, yhden kerran salilla ja yhden kerran lenkillä (n. 45 min). Olen laihtunut noin kilon tinkimättä syömisistä - nyt päällimmäisenä tavoitteena oli saada kauan katkoksissa ollut liikuntaharrastus taas käyntiin!

Kyllä uskon että tuloksia saa ihan jumpillakin, mutta todella esim. ravinto täytyy mitoittaa tavoitteiden mukaan (kuten salillakin). Yleensä jumppa kyllä kuluttaa energiaa enemmän kuin laiska salitreeni.

Vierailija
4/6 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tarkoittaa käytännössä lihasmassan lisäämistä. Aivan rapakuntoinen pääsee lihaskunnon suhteen alkuun jumpassa, mutta lyhyehköt sarjat puhtaalla tekniikalla mahdollisimman suurilla painoilla on tehokkain tapa tulla kiinteäksi.

Yhtä tärkeää on huomata, että ruokavalion osuus on tässä jopa suurempi kuin harjoittelun, eli perusterveen tulisi saada ruoasta n. 1,5 grammaa proteiinia painokiloa kohden, n. 25 - 30 % energiasta rasvoista ja loput hiilihydraattia. Proteiinin osuus voi olla suurempikin.

Samoin kannattaa muistaa, että lihaskuntoharjoitteluun tulee yhdistää aerobinen liikunta, joka on mielellään vaihtelevaa (peruskestävyys-, vauhtikestävyys- ja intervallityyppistä). Esimerkiksi kiinteytysjumppa sopii hyvin tällaiseksi aerobiseksi suoritukseksi. Ohjaajasta ja tuntiformaatista riippuu, onko kyseessä peruskestävyys- vai vauhtikestävyysharjoitus. Body pump on lihaskestävyysharjoitus, joka sijoittuu yleensä pääosin peruskestävyysalueelle. Aerobinen auttaa rasvakerroksen ohentamisessa ruokavalion ohella, joten sen avulla kiinteä vartalo kuoriutuu ylimääräisen rasvan alta näkyviin.

Itse käyn pumpeissa, bodytunneilla ja kiinteytyksissä silloin tällöin, ja ne ovat minulle aerobista liikuntaa. Salia en niillä korvaa. Kävin kyllä pitkään pelkissä jumpissakin, ja kyllä silläkin lailla kiinteäksi voi tulla. Sali auttaa maksimoimaan tulokset. :)

Terv. aktiiviliikkuja

Vierailija
5/6 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali ja juoksu ovat olleet eniten mun juttuja. Nyt raskaana ollessa ei huvita käydä salilla, koska ei voi tehdä liikkeitä kunnon raskailla painoilla. Sen vuoksi olen siirtynyt bodyjumppaan. Kyllä sielläkin voi saada kunnon kuormitusta lihaksille, mutta ei sillä saliharjoittelua korjata. Tuo yksi vastaus (en muista numeroa, mutta pitkä ja asiantunteva aktiiviliikkujan vastaus) oli kyllä erittäin tyhjentävä. Ei lisättävää.

Vierailija
6/6 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hiljattain oli pidempi tauko ja en ole " uskaltanut" mennä pumppiin vielä, koska pelkään että en pysty lihaskivuilta kävelemään viikkoon ;-). siksi olen tyytynyt pari kertaa viikossa shape aerobiciin.

Vierailija:

ja salilla ja lähinnä kävelylenkeillä. Kunto ihan hyvä, ja lihaskunto parempi. Arveluttaa, jos lopetan pumpissa käynnin, että laskeeko lihaskunto järkyttävästi noissa bodyjumpissa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä