Kertokaa 1-VUOTIS NEUVOLASTA.
Mitä siellä tapahtuu? Miten kannattaa " valmistautua" ? Mitä asioita tarkastellaan? Mistä voi saada " huonoa palutetta" ?
Olen hirveän kova jännittämään asioita ja helpottaisi kovasti jos tietäisin mitä meillä on vauvan kanssa edessä kun neuvolaan menemme. Kiitos paljon tiedoista!
Kommentit (3)
ja tietty mitat otettiin. Poika ei vielä kävellyt ilman tukea, eikä puhunutkaan kuin " äitä" -sanan. Lapsi konttaili ja nousi tukea vasten siinä meidän ympärillä ja terveydenhoitaja jutteli mulle, lähinnä kyseli että mitä osaa ja antoi esitteitä. Sitten katsottiin pinsettiote ja tehtiin palikoista tornia (sitä ei vielä pitänyt osata, mutta alkoi itse rakentaa).
Älä turhaan jännitä!
Otettiin mitat ja kokeili aukileen (joka oli ainakin meidän pojalla jo umpeutunut). Kyseli kaikenlaista ruokailuista, ulkoiluista yms. arkisista jutuista. Lapsi leikki suurimman osan ajasta lattialla ja itse istuin tuolilla. Th kyseli myös miten minun ja mieheni suhde jaksaa ja ollaanko vietetty kahdenkeskistä aikaa. Sitten neuvoi ruokajutuista esim. että voi siirtyä normaaliin ruokaan ja maitoon. Suositteli rasvatonta maitoa..
Ja rokote annetaan laitetaan. Meidän pojalle ei annettu, kun oltiin käyty erikseen rokoteklinikalla se ottamassa, kun osallistuttiin rotavirusrokotetutkimukseen.
Eli ei hirveesti aihetta jännittää etukäteen. Käynti muistuttaa todella paljon aikaisempia käyntejä. Tsemppiä. :)
kuhan juteltiin kaikesta ja tyttö leikki lattialla. Esitti hienosti tädille kävelyt ja parit sanat mitää osaa ja sillein. Tietty mitat otettiin ja katottiin käyrät.
Älä ota paineita!