Ikävää ettei täällä naiset ymmärrä, että hoitajien palkkaus on tasa-arvo kysymys : (
Kommentit (11)
Vierailija:
samalla tieto/taitomäärällä???
Sairaanhoitajat itse ovat epäsolidaarisia siskoilleen! Jos joku ei tiedä, heidän lähtöasetelmansa neuvottelupöydässä oli, että jos joku muukin naisvaltainen ala saa jo tällä kierroksella lisää, heidän on saatava VIELÄ ENEMMÄN :-/ Haloo! Siihen romahti pisteet. Enää ei ole kyse tasa-arvokysymyksestä vaan Tehyn omasta, itsekkäästä kampanjasta ja ahneudesta. Ja suhteellisuustajun katoamisesta.
Siskoni tienaa lastentarhanopettajana alle 2000¿ kuussa, vaikka hän on suorittanut jo itse asiassa ylemmän kk-tutkinnon yliopistossa (KM, varhaiskasvatus).
Veljeni vaimo tienaa luokanopettajana 2050¿ kuussa, vaikka hänkin on maisteri, tekee vastuullista työtä ja ympäripyöreää päivää, eikä saa ensi kesänäkään taas palkkaa ollenkaan (ei vakituista virkaa).
Veljeni itse on tutkijana TKK:lla ja tienaa n. 2000¿ kuussa. Ja hän siis viimeistelee parhaillaan opetustyönsä ohella väitöskirjaansa ja on erittäin miehisellä alalla...
Miehisistä amk-tutkintoa vaativista aloista sairaanhoitajien kanssa aika samalla viivalla ovat myös mm. poliisit ja palomiehet. Itse asiassa heillä taitaa olla jopa pienempi palkka...?
Alanvalintakysymys. Kyllä Tehyllä on oikesti nyt suhteellisuudentaju kadonnut ihan kokonaan. Vaikka palkkoja voitaisiinkin nostaa jopa enemmän kuin tarjotut 12%, ei se voi verovaroihin perustuvilla aloilla tapahtua sentään sormia napsauttamalla! Tai lakkoilemalla.
tienaa täysin turhasta työstä 6000e/kk (en viitsi kertoa ammattia koska heitä on suomessa edustettuna niin vähän).
Opettajaystäväni tienaa kuussa 2500e.
Äitini, autoliikkeen sihteeri, tienaa 1800e/kk.
Tätini, taksikeskuksessa vuorotyössä- tienaa ilman lisiä 1800e ja lisien kanssa 2300e/kk.
Ja minä sairaanhoitaja tienaan 1804e/kk.
Siskoni töissä nokian renkailla siistissä päivätyössä, tienaa 2800e/kk.
Ystäväni laborantti tienaa eräässä firmassa 2500e/kk.
Että kyllä koen että saisin ansaita raskaasta, ihmisihenkiä hoitavasta ja pelastavasta työstä hieman enemmän kuin mitä saan.
tienaa enemmän kuin hoitsu.
T:poliisin vaimo, itse olen hoitsu
miehillä. Huom! Te ette voi verrata naisvaltaisen julkisen sektorin ja miesvaltaisten yksityisten sektorin alojen palkkauksia!
Verratkaa julkisen sektorin nais ja miesvaltaisten alojen palkkoja, näyttääkin tulokset sitten ihan erilaisilta...
Vierailija:
tienaa täysin turhasta työstä 6000e/kk (en viitsi kertoa ammattia koska heitä on suomessa edustettuna niin vähän).Opettajaystäväni tienaa kuussa 2500e.
Äitini, autoliikkeen sihteeri, tienaa 1800e/kk.
Tätini, taksikeskuksessa vuorotyössä- tienaa ilman lisiä 1800e ja lisien kanssa 2300e/kk.
Ja minä sairaanhoitaja tienaan 1804e/kk.
Siskoni töissä nokian renkailla siistissä päivätyössä, tienaa 2800e/kk.
Ystäväni laborantti tienaa eräässä firmassa 2500e/kk.
Että kyllä koen että saisin ansaita raskaasta, ihmisihenkiä hoitavasta ja pelastavasta työstä hieman enemmän kuin mitä saan.
Vierailija:
Sairaanhoitajat itse ovat epäsolidaarisia siskoilleen! Jos joku ei tiedä, heidän lähtöasetelmansa neuvottelupöydässä oli, että jos joku muukin naisvaltainen ala saa jo tällä kierroksella lisää, heidän on saatava VIELÄ ENEMMÄN :-/ Haloo! Siihen romahti pisteet. Enää ei ole kyse tasa-arvokysymyksestä vaan Tehyn omasta, itsekkäästä kampanjasta ja ahneudesta. Ja suhteellisuustajun katoamisesta.
Meni viimeisetkin sympatiat.
T. alipalkattu ja -arvostettu FM
Saako miestehyläiset sitten enemmän palkkaa?
Eihän tässä naisopettajat tai -siivojat saa mitään rahaa. Päinvastoin menee enemmän, kun veroäyri voi nousta ja inflaatio kiihtyä. Vai onko ajatus se, että kun tehyläiset saa ensin, niin sitten nostetaan kaikkien muidenkin? Ei kunnilla riitä rahaa.
Jos tehyläiset haluaa lisää palkkaa, niin irtisanoutukaa kaikki ja perustakaa firma, joka myy kunnille sairaanhoitopalveluita. Sitten hinnoittelette itsenne yksityisen sektorin mukaan.
Helvetissä on erityinen paikka naisille, jotka eivät auta toisiaan, sanoi jo Madeleine Allbright.