Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaisitte huoneet lapsille?

Vierailija
09.10.2007 |

Meillä on 3 makkaria, kaksi niistä lasten käyttöön. Lapsia on tällä hetkellä 2, pojat joilla ikäeroa 2,5 vuotta ja he nukkuvat samassa huoneessa. Toinen on vielä tyhjillään ja sinne muuttaa joko: pian syntyvä tyttö, hänelle tulee ikäeroa 2 vuotta nuorempaan veljekseen tai sitten esikoinen saa oman huoneen.

Eli siis annanko huoneen vanhimmalle lapselle (joka viihtyy kyllä veljensä kanssa, mutta ehkä jossain vaiheessa tahtoisi oman huoneen) vai tytölle (jolle tahtoisin sisustaa tyttömäisen huoneen)?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin lapsista menisi kouluun.. ehkä koululaiselle sitten oma huone.. ?

Jos viihtyvät kerran yhdessä niin hyvähän tuo!! :) Vauva on varmaan aluksi hyvä laittaa omaan (?) siis siksi, ettei muutu liian moni asia perheessä kerralla.. en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan laittaisin nukkuma- ja leikkihuoneen erikseen, kun lapset ovat vielä niin pikkuisia.

Vierailija
4/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se kiva tehdä tytön huone, mutta se kai niistä viimeiseksi itse osaa omaa huonetta kaivata

Vierailija
5/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miettisin varmaan tarvepohjaisesti asiaa. Tosiasiahan on, että se pienin ei omaa huonetta tarvitse pitkään aikaan. Ensimmäisenä sen tarvitsee isoin ja hänkin viimeistään vasta kun aloittaa koulun.

Vierailija
6/12 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kai poikia erottaa kun viihtyvät, eikä meidän ole pakko tässä loppuikäämme asua vaan jos huoneista tulee ongelma myöhemmin niin sitten on vaikka muutettava isompaan taloon.

Nukkuma- ja leikkihuoneita en tahdo, se on muuten ihan hyvä idea mutta kolme nukkujaa (=iltariehujaa ;) ) samassa huoneessa on vähän liikaa. ap

Vierailija
7/12 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä on vielä aikaa miettiä :)

Vierailija
8/12 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta, minä vanhin ja ainoa tyttö. Pojat olivat sitten aina kahden vuoden välein. Lapsille makuuhuoneita oli 2. Minä sain oman huoneen, keskimmäiset veljet olivat yhdessä ja nuorin veli vanhempien huoneessa siihen asti, että lähdin opiskelemaan. Silloin muutti vanhin veli mun huoneeseen ja kaksi nuorinta meni yhdessä toiseen " lastenhuoneeseen" (olivat silloin 13 ja 15). Mä sain pitää oman huoneen, koska vanhemmat ajatteli, että koululainen ja teinityttö tarvii omaa rauhaa. Että ei tarvi kekkuloida alasti veljien edessä ja kuukautisjutut ja muut oli jotenkin helpommat omassa rauhassa. Meillä toimi hyvin noin. Veljetkin kuulema eivät ole yhtään katkeria:) Eli mä laittaisin tytön yksinään ja antaisin poikien olla yhdessä.

Vierailija
9/12 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo yksi huone on nyt ylimääräinen pitäsin sen työ/vierashuoneena.

Vierailija
10/12 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin näin: Pojat nukkuisivat edelleen samassa huoneessa (toistaiseksi) ja toinen huone olisi leikkihuone ja myös mahdollisesti vauvanhoitohuone tms.

Mieti asiaa uudestaan sitten kun tyttösi on sen ikäinen että siirrät nukkumaan toiseen huoneeseen teidän makkarista. Sittenhän sen näkee kuinka tilanne oikeasti on.

Vierailija
11/12 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi tyttöä 8- ja 5-vuotiaat menevät nyt kun muutetaan samaan huoneeseen vaikka ovat olleet eri huoneissa tässä asunnossa. Pikkuveli on alle kuukauden vanha ja saa uuteen asuntoon oman huoneen. Tämä pojan huone on kyllä todella paljon pienempi kuin se tyttöjen huone. Ensin ajattelin että isompi olis pitänyt koululaisena oman huoneen, mutta kun tytöillä on kaikki samat lelut ja paljon sitä pikkuista tavaraa niin on parempi että ovat samassa. Saa sitten huoneen oven kiinni niin pikkuveli ei pääse syömään pikkuleluja ym. muuta. Pieni lasten huone on aluksi leikkihuone jossa saa kaikki lapset leikkiä, mutta siellä olevat lelut ovat pikkulapsille sopivia. Meillä käy myös hyvin paljon pieniä lapsivieraita niin on sitten kaikilla lapsilla paikka jossa voi leikkiä.

Vierailija
12/12 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat 5 ja 3,5 v samassa isommassa huoneessa. Tytöllä (8kk) oma huone. tulevaisuudessa kaadetaan seinä näiden kahden makkarin väliltä ja jaetaan siten, että työlle jää edelleen oma huone, mutta se pienenee muutaman neliön (nyt 14m2) ja pojille tehdään omat makuusopet ja yksi yhteinen tila.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä