Lapset laitetaan nukkumaan omiin huoneisiinsa, mutta aamulla molemmat ovat meidän sängyssä :/
Onko muilla vastaavaa?
Meillä 1.5v ja reilu 3v lapset joilla omat huoneet, laitetaan nukkumaan omiin huoneisiinsa. Mutta jossain vaiheessa yötä/aamua molemmat käppäilevät meidän makuuhuoneeseen ja aamulla herätessämme nukkuvat ties miten päin (poikittain/jalkopäässä) meidän sängyssä.
Omiin huoneisiin laitettiin sen takia, kun heitä ei saa samassa huoneessa laitettua nukkumaan, villitsevät vaan toinen toistaan. Miten nuo saisi nukkumaan aamuun asti omissa huoneissaan?
Kommentit (13)
Meillä myös 5-vuotias välissä usein ja joskus myös 1.5-vuotias. Loppunee aikanaan. Minua ei haittaa :)
löytyvät edelleen joka aamu välistä.
Antakaa tulla, on julmaa pakottaa olemaan omissa sängyissään jos kaipaavat läheisyyttä tai pelkäävät omassa huoneessaan.
Meillä saavat tulla niin kauan kuin siltä tuntuu, illalla käyvät kuitenkin omiin peteihinsä nukkumaan.
Mä en jaksaisi mitään yörumbaa, että lapsia huudatetaan omassa sängyssä vaan periaatteen vuoksi. Meillä on se sääntö, että omaan sänkyyn käydään nukkumaan, mutta jos herää, saa tulla viereen.
Kuten joku sanoi, ei ne sieltä ikuisesti tule.
hankkikaa isompi sänky :-)
Niin me tehtiin sillä aamuun mennessä parisängyn väkimäärä on aina tuplaantunut.
hipsimään viereen ja joka yö aiemmin ja aiemmin.. aloitettiin tarralla palkitseminen jos on nukkunut omassa sängyssä yön. hienosti toimii ainakin tähän asti, parina yönä kyllä noussut mutta on varmaan nähnyt painajaista tmv, viety sitten takas omaan sänkyyn.
nuorempi ei vielä lähde sängystään mutta aloittaa huudon viiden maissa jolloin siirryn itse lastenhuoneeseen nukkumaan.
mieluusti ottaisin viereenikin kyllä tai mua ei haittaa, mies ei pysty nukkumaan kun lapset potkii ja kääntyilee joten suonen hänelle yöunet on muuten kiukkuinen kun mikä.
Ei se muuten haittaisikaan, mutta mun nukkumisesta ei tule mitään kun poika on niin kova potkimaan ja pyörimään. Ihme ja kumma mutta mun mieheeni se ei kyllä vaikuta yhtään=) Joka tapauksessa minä joudun sitten siirtymään sohvalle. Kyllähän tuo aikanaan lopuu, senkun tulee vain...
nukkuvat yhdessä samassa huoneessaan, mutta tulevat yöllä viereen..
Ei haittaa.. minua enemmän kuin miestä.
auttaisiko yövalo lasten huoneissa asiaan?
Tai, perheestä valokuva lasten yöpöydillä?
Minä nukun siis lapsen ja miehen välissä. Alussa pelkäsin, että lapsi putoaa sängystä, mutta eipä niin ole käynyt. Lapsi joutui reunapaikalle siksi, että potki miehen aina hereille, ja hän sitten puolinukuksissa saattoi hermostua lapselle.
peittele ja toivota hyvää hyvää yötä kuiskaten. Unikoulutyyliin, eli jos lapsi palaa, niin kanna uudestaan omaan sänkyynsä.
Jotenkin turvallinen olo kun koko pesue on emon helmoissa eikä tartte huolehtia että sapelihammastiikeri vie :-)
mutta usein aamulla tulee ensin viereen ja alkaa sitten herätellä meitä. Minusta on ihana herätä hitaasti, kun pieni kiehnää kainalossa. Usein tosiaan tulee mun kainaloon. Jos nukkuu meidän sängyssä jostain syystä, niin silloin ei muut nuku. Sen verran pyörii unissaan. Joskus aamulla hakee leluja meidän sänkyyn ja antaa mun kölliä vielä hetken peiton alla (mies on jo lähtenyt töihin).
Taas isoveli 15v. ei ole tullut moneen vuoteen, vaikka herää yöllä. Eli älä huoli, kyllä se joskus loppuu. Ja sitä yöllistä viereentuloa tulet kaipaamaan. Lupaan sen.