Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenkiintoista. Tehyn tavoite lastenhoitajien palkalle on 1990 e/kk. Olen lto, kk-palkkani on 1875 e.

Vierailija
09.10.2007 |

Koulutuksessa, työnkuvassa ja vastuussa on kuitenkin aika lailla eroa.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen, VASTUU niiden hommien hoitumisesta on silti aina ryhmän opettajan. jos asiat eivät hoidu, häntä siitä viimekädessä syytetään, ei lastenhoitajaa.

Vierailija
62/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mutta miksikähän lastenhoitajien pitää tehdä juuri nuo samat työt? Ei siinä kysellä, että haluatko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko monessa tarhassa lh tekee lto:n virkaa. Ja vaikka ei tekisikään niin ei siinä toimenkuvassa ole mitään eroa käytännössä. Ja vastuussa olevia ovat molemmat.

Vierailija
64/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö... siis jos lastenhoitaja ei halua tehdä päiväkotiin kuuluvia töitä niin kannattaa varmaan vaihtaa alaa, vai?

Vierailija
65/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ryhmissä kun ei ole opettajaa ollenkaan, niin vastuuta ei siis ole kenelläkään? Mitä hittoa minäkin olen kuvitellut, kun olen luullut olevani vastuussa lapsiryhmästä. Tästä lähtien voinkin ottaa rennosti.

Vierailija
66/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus- ja lähihoitajat tekevät monessa sairaalassa jo hyvin pitkälle samoja hommia ja pienellä lisäopastuksella ne voivat ihan hyvin siirtyä sh:n duuneihin.

Sillähän tämäkin mekkala on kätevästi ratkaistu.

Vierailija
67/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sitä, että lastenhoitaja JOUTUU tekemään täsmälleen samoja töitä ja samalla vastuulla kuin lto, vaikka niin ei oikeasti pitäisi olla. Näin se vaan on.

Vierailija
68/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuten tee lh lto:n virkaa. sijaistaa saattaa määräajan, mutta virkaa ei kyllä tee.

aivan turha tästä on vääntää. lh ei ole lto. kka ei ole opettaja. sh ei ole lääkäri. jos tämä nyt jotakuta kovin nyppii niin opiskelemaan vaan, niin kuin joku jo mainitsikin.

Vierailija
69/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työt jaetaan tarhoissa niin, että kaikki tekevät kaikkea. En minä lastenhoitajan haluaisi tehdä lastentarhanopen töitä. Pystyn ne kyllä tekemään, mutta ei se kuuluisi toimenkuvaani enkä saa samaa palkkaa kuin opet.

Vierailija
70/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan esim kolme lastenhoitajaa.

Vierailija
71/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lh ei ole lto, mutta joutuu kuitenkin tekemään täsmälleen samat hommat. Näin on ollut kaikissa tarhoissa, joissa olen ollut. Eikä kyseessä ole yksi tai kaksi tarhaa.

Vierailija
72/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös opet joutuvat tekemään lh:n hommia ja siihen päälle vielä omat hommansa, kun ei ole henkilökuntaa tarpeeksi. niin se vain menee alalla kuin alalla koska sijaisia ei palkata.

lh ei kuitenkaan ole pätevä lto, siksi palkka on pienempi vaikka samoja hommia tekisikin. lto taas ei ole pätevä opettaja eli jos hän tekee opettajan sijaisuutta hän saa siitä pienemmän palkan.

Vierailija
73/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottavat erilaisen selvästi erilaisen roolin.

Vierailija
74/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juma.... kun ei niitä hommia ole eroteltu mitenkään!!!! Jokainen tekee kaikkea. En minä haluaisi suunnitella tuokioita ja ohjata jumppia! En haluaisi istua vanhempien kanssa juttelemassa ja täyttää kaiken maailmaan käyttö- ja täyttöaste lappusia. Minä haluaisin hoitaa lapsia, nimenomaan HOITAA. Olen halunnut hoitajaksi, hakeutunut sellaiseen koulutukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä