Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenkiintoista. Tehyn tavoite lastenhoitajien palkalle on 1990 e/kk. Olen lto, kk-palkkani on 1875 e.

Vierailija
09.10.2007 |

Koulutuksessa, työnkuvassa ja vastuussa on kuitenkin aika lailla eroa.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen erikoistunut vain varhaiskasvatukseen.

Olen töissä päiväkodissa jossa hoitajan ja tastentarhanopettajan työnkuvassa on hiven eroa, mutta ei paljoa.

Jokaisella on vastuu lapsista, suunnittelusta ja siitä että hommat hoituu. Myös minä olen vastuullisena joidenkin lasten vanhempien kanssa käytävistä keskusteluista ja neuvotteluista. Suunnittelun hoidan työaikana työpaikalla. Ohjaan opiskelijoita.

Minä toki soisin samat prosenttikorotukset myös lastentarhanopettajille, lienevät jo yhteydessä omaan ammattiliittoonsa hoitaakseen oman alansa palkkauksen kuntoon, surkeahan se on.

Itse saan BRUTTO 1780e, olen ollut alalla 18 vuotta, täydet " ikälisät" .

Vierailija
42/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää vaihtaisi vanhaan malliin ja mielelläni suon opettajalle parempaa palkkaa kun itselleni. Silti toivoisin, että meillä kummallakin olisi korkeammat palkat.

On noloa, että kouluttamaton pienen firman puhelinvaihde/ovivaksikin tienaa satoja satoja enemmän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan päiväkotien lastenhoitajat kuulu Tehyyn?

Sairaalan lastenhoitajat ovat perushoitajan tasolla sairaalamaailmassa.

Vierailija
44/74 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta opintoviikkoa pedagogiikkaa kuuluu lh-opintoihin?

Vierailija
45/74 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia lopetin lastenhoitaja työt ja opiskelin uuteen ammattiin, naiset vaan tappelee keskenään, eivätkä vedä yhtä köyttä..

Vierailija
46/74 |
10.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeasti supi-suomalainen! Sinulle ei voida maksaa enempää, koska minäkään en saa -> kaikki häviävät, koska kenellekään ei tarvitse maksaa lisää!

Valitettavasti nykyisin ei enää automaattisesti koulutuksella saa lisää tuloja. Tai riippuu tietenkin koulutuksesta. Liikkeenjohdon koulutuksesta varmasti apua liike-elämässä.. Nykyisin maksetaan tai pitäisi maksaa tehdystä työstä. Lisää niille henkilöille, jotka haluavat kehittää työtään ja itseään eteenpäin!

Vierailija
47/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän karannut mopo käsistä...

Vierailija
48/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanos muuta. ihan tosissaanko tuollaisia vaatimuksia ajavat läpi? tuo on yksi syy vaatimusten mahdottomuuteen: ei tehylä' isten palkkoja voi nostaa ylemmäs kuin muiden, enemmän koulutettujen palkkoja.

Vierailija
49/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä lto:na soisin tuon palkan lastenhoitajille. kunhan vain korkeammin koulutetut ja vaativampaa työtä tekevät alat saavat korotuksen samassa suhteessa.

Vierailija
50/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putki-, paperi- ja metallimiehet eivät kuulu tähän ollenkaan. Aivan eri asia (= eri palkanmaksaja), joten heitä on ihan turha vetää tähän mukaan.

Vierailija
51/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lastenhoitajien palkka on kovempi kuin lastentarhan opettajien, niin millä luulette että päiväkodit saavat enää yhtään mitään toimimaan. Ei millään, se jäätyy se toiminta hetipaikalla. Jos sitten lastentarhanopettjien palkkoja nostetaan että tilanne ratkeaisi niin opettajat ovat heti seuraavana jonossa.

Ei niin etteikö kaikkea tuota voisi tehdä, mutta jos se tehdään näin että sh:t saavat nyt heti ne muista huomattvasti isommat korotuksensa niin se sysää liikkelle sellaisen palvelut halvaannuttavan ketjureaktion, että sitä ei kestä minkään maan talous.

Jo yksitään tämä kertoo että sh: lla ei nyt ole homma yhtään hansakassa.

Vierailija
52/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehköön putkimies omia hommiaan, mua ei haittaa yhtään paljonko se saa palkkaa. mutta jos mä olen vastuussa 18 lapsen ryhmästä, suunnittelen toiminnan, hoidan paperityöt ja palaverit ja yhteydenpidon vanhempiin niin oletan että mulle näistä myös maksetaan enemmän kuin sille, joka pyyhkii pöydät, pesee kurahousut ja istuu rauhassa kahvitauolla.

Vierailija
53/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia noita edellä mainitsemiasi hommia tekee myös lastenhoitaja pienemmällä palkalla kuin sinä.

Vierailija
54/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta VASTUU noiden asioiden hoitumisesta on aina ryhmän lto:lla.

t:12

Vierailija
55/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilaisten viikko-ohjelman laatiminen?

Itse usekoisin että lto se niitä kaffepausseja pitää hyvinkin paljon ja lisäksi popsii neuvotteluhuoneessakin bullaa kun taas lastenhoitaja haukkaa nopsaan makaroonilootaa siinä sivussa kun tarjoilee lapsille ja auttaa ruokailussa.

Vierailija
56/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lastenhoitajia kyrsii opejen isompi palkka niin mikä estää opiskelemasta lto:ksi? kyllä koulutuksesta jotain etua pitää saada.

Vierailija
57/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tehtävät olleet ihan samat kaikilla. Pöytiä ovat pyyhkineet, kurahousuja pesseet, pyllyjä pyyhkineet, paperitöitä tehneet, palavereissa istuneet, hoitaneet yhteyksiä eri tahojen kanssa, suunnitelleet toimintaa, olleet vastuussa ryhmästä ja istuneet kahvihuoneessa niin lastentarhanopettajat kuin lastenhoitajatkin. Vastuuvuoro on vaihtunut viikoittain, niin että yleensä " aamuvuorolainen" on suunnitellut toiminnan ja sillä ei ole mitään väliä onko kyseessä lto vai lh.

Vierailija
58/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun lähihoitajan koulutukseen sisältyy sama määrä pedagogisia opintoja ja kasvatustiedettä niin tervetuloa vaan tekemään niitä samoja hommia samalla palkalla. muuten suutari pysyköön lestissään.

Vierailija
59/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä rankasta työstä pitää maksaa työn raskauden vaatima palkka.

Vierailija
60/74 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh:t siitä vaan lääkärin pöksyihin ja sitä rataa, sht voivat varmaan hoitaa kaikki muutkin hommat tässä yhteskunnassa kun ovat niin järjettömän vstuullisia ja osaavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme