Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska olette uskaltaneet jättää lapsen roskienviennin ajaksi yksin sisälle?

Vierailija
09.10.2007 |

Siis ei nukkuvaa vauvaa pinnikseen, vaan kävelevän, puhuvan ja touhuileva taaperon/leikki-ikäisen itsekseen leikkimään tai katsomaan videoita?

Itse en ole 2v:tä uskaltanut jättää, kun lapsi voi saada päähänsä ihan mitä vain. Mutta nyt jo haaveilen siitä, että voisi tällaiset pikkuasiat (roskat, postinhaut) hoitaa ilman suunnittelua...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vien roskat ja haen postin nopeammin kuin käyn kakalla. Ja vessassa on käytävä vaikka lapsi onkin. Itse pähkäilenkin, että pitää varmaan tuleva vauva laittaa kuitenkin taaperon kanssa eri kerrokseen tulevaisuudessa.

Vierailija
2/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on sanonut itse, että haluaa jäädä kotiin, eikä pelkää yksin...siis vien roskat tai käyn pikaisesti kellarissa. En kuitenkaan yleensä jätä yksin, ehkä kerran kahdessa kuussa juuri noin 2 minuutiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lain lailla. Poika on esim kova kiipeilemään, joten en uskalla vielä jättää.

Tuskastuttaa jo etukäteen tuleva talvi: jos haluan vaikkapa lehden ennen vars ulkoilua, niin joudun puettamaan pojan talvikamppeisiin. Rasittavaa!

ap

Vierailija
4/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on aika kekseliäs...

Vierailija
5/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnollisena äitinä (olen yh) en tietenkään ole voinut ennen sitä jättää häntä hetkeksikään silmistäni. Voitte vaan kuvitella, millaista roskavuorta olen nyt kuskannut viikon päivät kaatopaikalle. Nyt alkaa jo haistakin, kun pojan vauva-aikaiset vaippapussit tulevat esiin kasan pohjalta :(

Vierailija
6/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hiukan ylivarovainen? Lapsille kannattaa opettaa mitä saa tehdä ja mitä ei???

Me asutaan omakotitalossa ja ei tulisi mieleenkään etten voisi postia hakea tai roskia viedä. Lapset ovat aina keskenään sen aikaa. Vauvakin on lattialla muiden mukana. Miellä lapset tietäää tasan tarkkaan mitä saa tehdä ja mitä ei. Jos tekisivät jotain kiellettyä niin siitä seuraa välittömästi nuhteet ja rangaistus.

Jos vaikka haen puita niin ilmoitan vaan lapsille että äiti menee nyt hakemaan puita, olkaa KILTISTI, vauvan annetaan olla rauhassa. Tämä riittää, isommat lapset 3v ja 2v. Eivätkä ole mitään erityisen kilttejä lapsia, mutta kotona on selkeät säännöt mitä saa tehdä ja mitä ei. Esimerkiksi kaikenlainen kiipeily on aina ollut kiellettyä joten eivät sitä tee silloinkaan kun olen hetken pois.

Vierailija
7/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin on vaaratilanteita ollut, esim oli työntämässä kynää pistorasiaan (enkä yhtään tiedä, mistä oli kynän saanut käsiinsä) , kiivennyt pöydille ja tv-tasolle, heittänyt kissaa leikkiporalla...

Kyllä takuulla minäkin hakisin sen lehteni just sillon kun huvittaa, jos poika osaisi olla edes hetken aloillaan.

ap

Vierailija
8/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme tosin omakotitalossa, eli matka postilaatikolle, varastoon ja roskikselle ei ole pitkä. Mutta todellakin esim. varastosta olen käynyt penkomassa tavaraa niin että lapset ovat olleet yksin sisällä sillä aikaa, mennyt joku 5 min.

Meillä leikkii koko kööri usein yläkerrassa ( 6 v, 5 v, ja 2 v) kun laitan ruokaa tai siivoan alakerrassa. Paikat on tehty suht turvallisiksi ja isommat katsovat vähän pienemmän perään.

Vierailija
9/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset on ollut jo yöunilla (vauva pinnasängyssä ja 3,5 v omassa sängyssään).

En jättäis isompaa niin, että on hereillä. Mutta mulla kestääkin roskisreissu, ensin 4 kerrosta portaita ja sitten vielä parin sadan metrin matka roskiskatokselle. Ja menomatka hidas, kun yleensä sitä kannettavaa ON (jo pelkästään vaippa- ja kissanhiekkajätettä tulee niin paljon).

Jos asuisin omakotitalossa ja roskis siinä portin vierellä, sitten ehkä...

Vierailija
10/10 |
09.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kerran syttynyt tulipalo, jonka saimme sammutettua koska huomasimme sen ajoissa.

Lapset ehtivät pelästyä silloin pahasti ja itselläkin tuntui kestävän sekunteja ennen kuin pystyi toimimaan.

Muistan sen tilanteen aina, enkä jätä lapsiani ilman valvontaa ennen kuin he saavat itse ulko-oven auki ja pääsevät tarvittaessa lähtemään (ja varmasti ymmärtävät lähteä) ulos.

Roskien vieminen kestää sen 2 minuuttia mutta siinä ajassa ehtii jo tapahtua.

Täällä taas nälvitään tarkempia vanhempia :D

Tapahtuneen jälkeen olen myös pitänyt huolen, ettei eteisessä tai käytävillä loju öisin tavaraa, johon voisi kompastua pimeässä. Tuli myös lisättyä palovaroittimia sen pakollisen yhden lisäksi. Kaikenlaista oppii ja jääkaapin takaosankin muistaa imuroida.

On tietysti kaikkea muutakin mitä voi sattua mutta tämä tulee aina itselle ensimmäisenä mieleen.

Turvallisia roskareissuja AV-mammoille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi