Mielipiteitä. Milloin itse alkaisitte hankkimaan toista lasta?
Olen 35 ja esikoinen on nyt 2v 1kk ja minulla ei ole työtä odottamassa.
Edellinen oli määräaikainen. Haluaisimme toisen lapsen, mutta olisiko sen aika nyt vai milloin, iän ja työtilanteen puolesta?
Kommentit (7)
ja kun ei ole työpaikkaa niin joudat hyvin olemaan kotona lapsia hoitamassa :). Eli sinuna aloittaisin heti vauvan yrittämisen. Voithan sitten nelikymppisenä saada vielä työpaikan jossa olet eläkeikään asti.
Toinen ei tule välttämättä tuolla iällä kertalaakista.
Sulla on myös varmaan työhistoriia, joten se, että olet nyt pari-kolme vuotta kotona on yks hailee siinä vaiheessa kun menet takaisin töihin. Mä olin 5 vuotta putkeen kotona lasten kanssa ja tokasta työhakemuksesta napsahti suuressa firmassa vakkarityö! Sitä pidettiin plussana, että lapset on tehty. Vaan... eipäs olekaan =) Alkuvuodesta lopetan ehkäiyn ja jos lapsi meille suodaan niin ilolla vastaan otetaan!
Samalla voitte helpostikin aloittaa toisen yrittämisen. Tärppää kun tärppää. Meillä ainakin ensimmäinen sai alkunsa kertalaakista, mutta toista yritettiinkin melkein pari vuotta. Siinä ajassa ehti tehdä paljon töitäkin...
Iän puolesta ei oikeasti kannata enää viivytellä. Ja jos ei työtäkään ole, niin ilman muuta lapsentekoon. Oikeasti sinun voi olla tuossa tilanteessa vaikea edes saada töitä, koska on jo yksi lapsi ja ikää tuon verran, niin työnantaja todennäköisesti arvelee, että saatat tehdä toisenkin hyvin pian. Tehkää se nyt, niin työnsaantikin on sitten helpompaa, kun on ne " standardin" mukaiset kaksi lasta olemassa. Kannattaahan niitä töitäkin silti toki hakea.
Vierailija:
Olen 35 ja esikoinen on nyt 2v 1kk ja minulla ei ole työtä odottamassa.
Edellinen oli määräaikainen. Haluaisimme toisen lapsen, mutta olisiko sen aika nyt vai milloin, iän ja työtilanteen puolesta?
Jos työllistyminen on vaikeaa, alkaisin sinuna etsiä ensin töitä ja vasta sitten tekisin sen toisen lapsen.
sulla alkaa ikää jo olla. ja voithan hakea uusia töitä vaikka yritätkin.