Voisitko antaa lapsellesi nimen, joka ollut mielisairaalla sukulaisella?
Kommentit (9)
Paitsi jos olisi erityisen ikäviä kokemuksia ko. nimen omistavasta henkilöstä.
"Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä."
Koko (miehen) suvussa tuo nimi sisältää erittäin vahvan kielteisen konnotaation, koska henkilö ei ollut koskaan missään hoidossa ja terrorisoi kaikkia. Hänet siis vanhanaikaiseen tapaan "hoidettiin suvussa". Koska hän ei ollut vaaraksi ulkopuolisille, häntä ei myöskään voitu pakottaa laitokseen. Eikä nimi muutenkaan ole houkutteleva.
Entäs astmaatikko?
Minusta tuo sairaus sinänsä ei vaikuta mitenkään tuohon nimen antamiseen... Jos se alkuperäinen nimeä kantanut on ollut jotenkin inhottava tai piinannut koko sukua niin sitten ei - ihmisillä tulee vaan pahat mieleen. Mutta jos ei mitään pahaa ole kellekään tehnyt niin mikä ettei.
Jos pitäisin nimestä tai jos tämä kyseinen ihminen olisi ollut minulle erityisen rakas.
mutta nimenvalinnassa olemme halunneet antaa nimen, jota ei sukulaisilla tai tuttavilla tietääksemme ole ollut. Siksi tosiasiassa en antaisi.
joka on sukujuhlissa nimittänyt minua kaikkien kuullen huoraksi (koska olen mieheni 2. vaimo). Mutta jos hän olisi ollut säyseä ja ystävällinen ihminen ja nyt jo edesmennyt, voisin harkita. Elossa olevan sukulaisen nimeä en antaisi vaikka hän olisi itse äiti Teresa.
eli voit antaa hänen nimensä lapsellesi. Hän lienee äitisi?
Ja samalla siitä saa automaattisesti myös lempinimen kuten Hullu Muna-Maija tai Pervo-Erkki...