Työnhausta tietävät! Viime pe loppui hakuaika kiinnostavaan työpaikkaan.
Odotin että tänään puhelin soisi, mutta valitettavasti ei kuulunut mitään. Kauanko kannattaa odotella soittoa? Mitä mun kannattaa tehdä? Odottaa rauhassa tämä viikko vai onko tyhmää soitella hakuajan päättymisen jälkeen?
Kyseessä valtion virka ja työn pitäisi alkaa marraskuun alussa " mikäli mahdollista" . Hirveää odotella yksin koko ajan että puhelin soisi!
Kommentit (28)
Eiköhän kannata odottaa jokunen päivä. Jos perjantaina on on loppunut hakuaika, niin kyllä niiihin hakemusten lukemisiinkin menee vähän aikaa... Tänään on siis maanantai, tuskin ne on niitä viikonloppuna lueskelleet!
Unohdin kirjoittaa, että voithan toki soittaa itse huomenna ja kysyä asiasta. Saavatpa ainakin kuvan, että olet kiinnostunut!
Onnea, toivottavasti tärppää!
Ajattelin itsekin, että jos heillä on esim ti ja ke johtoryhmän kokous, jossa käsittelevät viran täyttämistä? Olen ehkä tyhmä, mutta odotan, toivon ja jännitän täällä!! Hakemukseni on mielestäni hyvä ja hakijana olen hyvä, joten ärsyttää jos menee paikka suhteilla :///
Kiitos tsemppauksesta:))) laittakaa kommenttia niin mietin josko ke-to soittelisin vielä!?
ap
Yksityisellähän haastattelut usein aloitetaan siinä tahdissa kuin hakemukset tulevat sisään. Valtiolla voi olla toisin. Mitään et häviä soittamalla ja kyselemällä hakuprosessin vaiheista ja aikatauluista.
Lisää kokemuksia! Miksi kaikki paikat on aina valmiiksi pedattuja suojatyöpaikkoja, tylsää!
ap
Jos hakuaika on päättynyt perjantaina niin voi olla että niitä on alettu käydä läpi vasta tänään. Riippuu tietysti missä paikka on jne. mutta ota huomioon että niitä hakemuksia voi olla esim. 200, joten niiden läpikäymiseen menee hetki.
Koska olen hyvä ja haluan sinne tosissani!
Ap
Sanokaa mitä sanon, että olen asiallisen kuuloinen??
Täällä X.X hyvää päivää. Olisin tiedustelut tästä teillä avoinna olleesta X-virasta ja sen hakuaikataulusta. Joko mahdollisesti olette valinneet tähän tehtävään jonkun? Olsiin todella kiinnostunut työskentelemään teillä!!
Onko huono??
valtion virat pitää aina ilmoittaa avoimiksi ja usein tilanne on se, että talon sisällä on porukkaa jonottamassa vuoroaan. Itsekin sain virkani niin, että olin ollut talon sisällä määräaikaisena reilun vuoden kunnes tuli mun " vuoro" saada avoimeksi tullut (ja avoimeksi ilmoitettu) virka. Aina ei tietenkään ole näin, mutta ota nyt tääkin huomioon.
Toivon ettei oo just tuommoinen pedattu suojatyöpaikka! Vaan että valitaan ansioilla. On epäreilua, että hyvät hakijat eivät voi siirtyä toiselle paikkakunnalle tai toiseen yksikköön ilman, että on monen vuoden jonot määräaikaisia...
Omassa työpaikassani taloon palkataan pätevää väkeä kasvamaan ja vakituiseks pääsee sitä mukaan, kun virkoja vapautuu. Määräaikainen virka on helpompi työnantajallekin, kun tarvittaessa sopimattomaksi osoittautuneesta työntekijästä pääsee eroon. Vakituisesta virasta on tosi vaikea potkia ketään pois. Määräaikaisuus toimii siis tavallaan koeaikanakin.
Pitääkö sitä vain alkaa soittamaan ja soittamaan kun jos näihin harvoin auki oleviin paikkoihin on aina joku valmiina?
ap kyselee
Eli jos torstaina sitten soitan..onko se liian myöhään, melkein viikko hakuajan päättymisestä?
Onko tämä hyvä:
Täällä X. X hyvää päivää. Olisin tiedustelut tästä teillä avoinna olleesta X-virasta ja sen hakuaikataulusta. Joko mahdollisesti olette valinneet tähän tehtävään jonkun? Olsiin todella kiinnostunut työskentelemään teillä!!
Vai mitä sanon puhelimessa vaikuttamatta idiootilta.
Ap kiittää
Tuskin olisivat alle viikossa lukeneet hakemukset, kutsuneet ihmiset haastatteluun, haastatellet ja tehneet valinnan.
Kysy mieluummin vaikka että missäköhän aikataulussa aiotte edetä tms. että missä vaiheessa prosessi on ja ovatko kutsumassa/kutsuneet ihmisiä haastatteluun.
Joo nuo on hyvät vinkit... Hmmm kehuin itseäni hakemuksessa tarpeeksi, joten miten tuon voisi sanoa, että miksi olisin hyvä siihen hommaan kuulostamatta typerältä?
kiitos:) ap
TOIVON silti vähän, että ottaisivat yhteyttä! Olen hyvä hakija:))
ap
On siis ollut jo kaksi työpäivää aikaa soitella ja sopia haastatteluaikoja.
haastattelukutsut lähetettiin 3 viikkoa hakuajan loppumisen jälkeen.
Toisaalta mietin että nonni, taas meni sekin paikka suhteilla jollekin, en varmaan kehtaa soittaa hakuajan jälkeen, mitä ne ajattelee, varmaan että onpa jälkijunassa :/
Toisaalta taas, että olen hyvä hakija, minulla olisi mahdollisuus tehdä lisuri heille työn ohella, ei kai kukaan järkevä työnantaja voi kieltäytyä siitä? Olen hyvä ja monipuolinen hakija. Jos soitan, niin ajattelevatko että mitä tuo nyt hätäilee, kyllä me täältä otamme yhteyttä...
SOitanko VAI ei??
Ole onnellinen, mä olen ihan kusessa :/
ap