Marjaniemi Helsinki, millaista aluetta?
Onko paljon lapsiperheitä? Onko lähellä kauppoja/kouluja? Mitä mieltä muuten olette alueesta? Marjalahdentiestä?
Kommentit (46)
Eivät, vaan Länsi-Helsinkiä. Noin niin kuin vastineeksi Itä-Helsingin "slummeille"... ;)
En haluaisi lapsiani maahanmuuttajien ja ongelmalasten kanssa samaan kouluun/ luokalle.
Plus kaikki muut Itä-Helsingin viat, metro mm.
että on _muutama_ hyvä päiväkoti. Kukkaniitty on niistä yksi, Strömsinlahdessa on myös hyvä, Viikinki on ok.
Ja tässä oli nyt puhe Marjaniemestä. Me marjaniemeläiset emme saa lapsiamme Vartiokylän kouluun, vaikka haluaisimmekin. Eikä koulutie ainakaan olisi lapsillemme järin turvallinen, vaikka saisimmekin, vai mitä?
11
En ymmärrä yhtään tätä Itä-Helsingin mollausta. Olen elänyt lähes koko 40-vuotisen elämäni täällä. Tästä ajasta olen elänyt 5 vuotta ulkomailla ja aina päätynyt huomaamaan, miten hyvä täällä on olla.
Itse olen Kontulan koulut käynyt. Olen kolmannen polven akateeminen, luokkatovereistani on tullut professoria, psykologia, lääkäriä, kymmenen DI:tä... Mieheni on myös täältä idästä ja jatkotutkinnon suorittanut.
Me täällä Vartiokylässä asumme kuin lintukodossa. Rauhallista, hiljaista. Koskaan minua ei ole uhattu mitenkään, ei päivin eikä öin. Mieheni tosin muistaa lapsuudestaan jengitappelut, mutta se oli silloin 70-luvulla. Meillä on usein auton ovet unohtuneet auki yöksi, mutta mitään ei ole tapahtunut. Kerran lähdimme mökille ja etuovikin jäi apposen auki... ja oli vielä kahden päivän jälkeenkin.
Itä-Helsinkiä ei todellakaan voi niputtaa yhteen muottiin. Kuten ei Espootakaan.
narkkareita, häiriköitä. Jos et saa kirveestä päähän niin joku tuikkaa sinut metroradalle tai sytyttää huvikseen lehden palamaan metrovaunussa. Tönivät ja tungeksivat somalit sun muut hörhöt.
Metrossa on mukava ja leppoisa matkustaa. Voi herran jee!!
Turha yrittää kaunistella, jos tilanne on mitä on.
11
ovat siellä siksi että niillä ei ollut varaa asua keskustassa. yrittävät siellä sitten ylläpitää illuusiota hienommasta alueesta vaikka iltaisin niiden on pakko mennä taksilla kotiin ettei narkkarit ja somalit ryöstä ja raiskaa niitä. Samoissa kouluissahan ne noiden somppujen kanssa jo onkin. Marjaniemi = piiritetty kaupunki. Kulosaari on jo vähän parempi ainakin se omakotialue.
Espoota huonompaa. t. kantakaupunkilainen, joka ei halua asua omakotitalossa, mutta jonka mielestä Kulosaaressa ja Marjaniemessä jne. on paljon upeampia taloja kuin esim. Mankkaalla.
Espoo se vasta kauhea onkin. Siitä olemme jo aiemmin saaneet keskustella eli ei siitä sen enempää...
on paljon mukavampi matkustaa kuin esim. lähijunilla.
Olen muuten huomannut, että paljon omalla autolla kulkevat löytävät näistä julkisista kaikkein eniten vikoja, vaikka luulisi että jos joka päivä matkustaa, ehtisi nähdä enemmän kaikenlaista häiriötä...
niin et välttämättä huomaa että se vieressäsi kengilleen virtsaava spurgu haisee myös.
on huippujuttu. Menot voi suunnitella minuutin tarkkuudella, kun metro ei petä.
Spurgut ovat kyllä ikäviä. On se ikävää, kun metrossa joku haisee kahden kuukauden välein. - tällä tahdilla minä niitä olen siellä tavannut. Ja voihan sitä siirtyä toiseen paikkaan, jos ei kestä.
20
Olen muuten huomannut, että paljon omalla autolla kulkevat löytävät näistä julkisista kaikkein eniten vikoja, vaikka luulisi että jos joka päivä matkustaa, ehtisi nähdä enemmän kaikenlaista häiriötä...
sama elämys. "Matkasta kun ei tarvitse maksaa", niin kauhistuksia piisaa. Ainoa menettelevä julkinen on siis dösä, kun paskat ja kuset housussa oleva denso ei pääse sisään.
Sporassa ne spurgut ovat, eivät metrossa.
Siellä ei oikein pysty seisomaankaan. Niille bussien ja ratikoiden penkeille ei oikein tohdi istua, kun ei koskaan tiedä, mitä siinä on. Oransseista muoveista näkyy heti, kandeeko istua vai ei.
Rauhallistakin metrossa on aina matkustaessani ollut ja niitä kulkee tiheään. Voi olla varma, että on ajoissa perillä.
paskat ja kuset housuissaan ei päästetä dösaan sisään, niin tänne av-palstalle alkaa joku avautumaan että kuski on rasisti kun hänen tekniikan tohtori ja kaikkien alojen erikoislääkäri kenialaismiehensä ei päässyt sisään bussiin... Vaikka on siis ihan siisti ja kaikin puolin asiallinen mies ja anoppikin tykkää...
Me asumme Vartiokylässä ja meillä on aivan priimapäiväkoti! Kukkaniityn pk:sta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ja Vartiokylän ala-aste on kirjaimellisesti kyläkoulu keskellä Helsinkiä. Itikseen en lastani kouluun laittaisi.
Ja tuolle kateelliselle mollaajalle tiedoksi, että
a) kaikki ihmiset eivät halua asua keskustassa, vaikka olisi varaakin (ps. minä kyllä haluaisin keskustaan, mutta en halua lasteni kasvavan keskustassa)
b) olen nähnyt sata kertaa enemmän narkkareita silloin, kun asuin Kalliossa. Täälä idässä on vain puliukkoja, josta ei ole harmia kellekkään, ellei sitten oteta hajuhaittaa huomioon
c) somaleita ei täällä Vartsikassa ainakaan ole. Pk.ssa on 1 kpl somaleita. Poikani luokalla eikä kahdella rinnakkaisluokalla ole yhtään somalia
Sinuna en kehtaisi osoittaa tietämättömyyttäni, en edes anonyyminä. Se antaa typerän vaikutelman.
20