Saako teidän 5-vuotiaat katsoa Salkkareita?
Minä oon poikani kanssa sarjaa seurannut, mokoma kun tulee semmoiseen aikaan ettei enää olla ulkona muttei vielä nukkumassakaan ja itse tykkäisin seurata sarjaa. Nyt oon tehnyt lakon kun on mennyt niin mahottomaksi välillä meno, tuskin 5-vuotias osaa niitä asioita käsitellä, vaikka minä kuin selvitän asioita. Miten muilla?
Kommentit (18)
elokuvia uutisia ym teillä onkin telkkari suurimman osan päivästä sitten kiinni varmaan ennemmin annan katsoa salkkarit kun uutiset!alle viisivuotiaan.
Kamalia vanhempia. Meidän perheessä salkkareita ei saa katsoa aikuisetkaan! Saati sitten pienet lapset.... tsottsottsot
ettei meillä katso sitä kukaan. Ei aikuiset eikä 13-, 11- ja 3- vuotiaat lapsetkaan. Myös muuten pyritään katsomaan mitä sieltä töllöstä katsotaan ja jos ei tule katsomisen arvosta niin sen voi laittaa kiinni.
eli pikkukakkosen jälkeen telkkari kiinni ja auki uudestaan vasta klo 20.30 uutisiin (jos silloinkaan) ja aikuiset voi katsoa jonkin sarjan 21-22 ja sit taas töllö kiinni.
Lapset 4v ja 6v, en usko että meillä katsotaan salkkareita ikinä. Ei kiinnosta meitä aikuisia tuollainen skeida.
Kyl te ootte hauskoja ,kun aikuisetkin saa kattoo telkkua vaan klo.21-22 välillä:)
meillä tytöt 8v ja 9v eivätkä saa katsoa salkkareita. Väillä siitä käydään käden vääntöä kun kuulemma kaikki muut koulussa saa sitä katsoa paitsi he. Mutta kielto on ja pysyy.
Meillä ei saa lapset 11 vuotta katsoa salkkareita eikä aikuisetkaan edes halua katsoa. Siis kyllä se on vanhempien tehtävä katsoa mitä lapset telvisiosta näkevät, eli siis valita elokuvatkin niin ettei näe väkivaltaa tai seksiä.
Eli kunnioitan itseäni liikaa, että katsoisin tuota skeidaa tai laittaisin lapseni sitä katsomaan.
Lisäksi uskon, että koko illan auki oleva telkkari lisää lasten turhaa levottomuutta, ja estää tavalliset leikit, pelailun tms mitä meillä iltaisin tehdään. Mua ihan ahdistaisi se ajatus, että töllö olis auki koko illan ja lisäisi turhan hälyn määrää.
Vierailija:
Kyl te ootte hauskoja ,kun aikuisetkin saa kattoo telkkua vaan klo.21-22 välillä:)
Hyvä av-logiikka taas täällä. Meillä saa katsoa 5-vuotia ja 8-vuotias. Jos tulee joku kohtaus, joka ei sovi mielestäni lapsille, vaihdan hetkeksi kanavaa. Kyllä kannattaa taas ottaa elämä niin vakavasti. Oi joi kun on kamala sarja se salatut elämät.
En lukenut kejtua ollenkaan, mutta meillä ei katsota. En tosin katso itsekään. TV:stä katsotaan lastenohjelmat, ja sitten töllö kiinni.
Vierailija:
Kyllä kannattaa taas ottaa elämä niin vakavasti. Oi joi kun on kamala sarja se salatut elämät.
Onkohan vanhemmilla vähän itsekuri ja arvomaailma sekaisin, kun lapset katsovat aikuisten ohjelmia.
Meillä katsotaan vain lastenohjelmia ja ehkä joskus joku luontodokumentti, muttei tosiaan mitään saippuasarjoa.
Jos haluan katsoa ohjelmaa, joka tulee ennen lasten nukkumaanmenoaikaa, otan sen nauhalle ja katson myöhemmin.
Ei ole lastenohjelma se ja sen sanoin tuolle tarhakaverillekin.
Sulla tuskin on mediakasvatuksesta mitään hajua. Saatikka olisit joskus jonkun kirjan lukenut. Moukka!
Tässä sen näkee tyhmille aikuisille kasvaa tyhmiä lapsia.
12-13 vuotiaan antaisn katsoa, en nuoremman.
Meillä otetaan nauhalle tai digiboksin kovalelylle ja katotaan myöhemmin illalla. Ei oo lastenohjelma ollut enää pitkään, pitkään aikaan.
Huh, huh...miten voi olla noin välinpitämättömiä vanhempia?? Miten sä selität kidnappaukset, pettämiset ym.? Pitääkö todella 5-vuotiaan tietää noista asioista?
Kuules, voitko jatkossa nauhottaa ko. ohjelman ja katsoa sen sitten, kun lapsi on mennyt nukkumaan?
avaan puoli yhdeksän uutisten aikoihin uudestaan. toi väliaika leikitään,peseydytään,iltapala,luetaan jne. siis ollaan keskenämme.
tietty pikkukakkosen saa katsoa. Mitä iloa on opettaa pienestä asti löhöämään ja katsomaan skeidaa telkkarista koko ilta? Mä katson itse kun lapsi nukkuu tunnin päivässä. Yleensä 2100 sarjan ja 2200 nukkumaan.