Kuinka aikaisin teillä on tullut maitoa?
Toisesta rinnasta tulee jo ihan pikkuisen maitoa jos sitä puristaa...Lapsen syntymään oon kuitenkin vielä aikaa kun olen rv32.
Luulin että se maidon tuotanto alkaa vasta kun vauva on syntynyt.
Kommentit (9)
ekassa raskaudessa raskausviikon 10 tienoilla alkoi kastua yöpaita melkein joka yö. Muutama tippa oli aina rinnuksilla aamulla kun heräsin.
jo aikaisin nukkumaan rintsikat päällä liivinsuojien kanssa tai muuten heräsin aamulla lätäkössä. Nyt viikkoja 17 eikä vielä ole onneksi tuota ongelmaa.
on alkanut tulla maitoa 3raskaudessa. Mutta mulle neuvolasta kokenut terkkari sanoi että vaikka maitoa tihkuisikin, niin se ei ole mikään tae sille että synnytyksen jälkeen tulisi hyvin maitoa ja pystyisi imettämään. Toisin kuin PrinsessaFiona väitti. Mulla on maito tosin noussut hyvin ja imetys sujunut synnytyksen jälkeen.
Ja ei kannata puristella sitä maitoa, kun se voi kuulemma aiheuttaa helposti tulehduksia vasta toimintaansa aloittelevissa maitorauhasissa. Loppuraskaudessa se aiheuttaa supistuksia.
Mulla ainakin sikäli piti paikkansa, että vaikka verta meni synnytyksessä hurjasti ja siksi kätilö sanoi, että maidon nousu voi nyt kestää normaalia kauemmin, niin maito nousi kuitenkin 2 vuorokauden kuluttua synnytykestä.
Maaria-80:
on alkanut tulla maitoa 3raskaudessa. Mutta mulle neuvolasta kokenut terkkari sanoi että vaikka maitoa tihkuisikin, niin se ei ole mikään tae sille että synnytyksen jälkeen tulisi hyvin maitoa ja pystyisi imettämään. Toisin kuin PrinsessaFiona väitti.
En ole vielä edes tehnyt testiä, menkat myöhässä nyt 3pvä. Aika varma oon plussasta, kun puristaa rintaa, maitoa tulee. huomenn ameinasin testata,JÄNNITTÄÄ!! :)
Täälä kanssa myöhässä 3-5 päivää ja äsken kävin kesken työpäivän apteekista hakemassa testin kun en malttanut odottaa.. ja plussaahan se näytti! :o)
HURJAN PALJON ONNEA!! :) Kävin testissä, nega, terv.hoit.sano että kannattaa oottaa reilu viikko ennen seuraavaa testiä, en vaan tiiä miten voin olla sinne asti epävarma.. Hulluks tulen.. Laitoinkin kyselyn menemään ultrasta, miten varhaisilla viikoilla sillä voi todeta. Kun maitoa tulee ja nipistelee mahaa koko ajan melkein.. Mikä minussa sitten on ns.vikana jos en oo raskaana?!:/
tuli ihan puristamattakin. Mutta edelliselle viela etta maidontuloa ihan ei-raskaanaolevillakin voi aiheuttaa aivolisakkeen (joka siis saatelee erilaisia hormoneja) hairio. Eli pelkka maidontulo ei valttamatta ole raskausoire, toivottavasti sinulla kuitenkin.
Eli viikkoja 17 ja maitoa on tullut jo hyvän aikaa. Ekassa tuli vasta suurinpiirtein noilla sinun viikoillasi tai en ainakaan huomannut aikaisemmin. Maidontulo raskausaikana on ihan hyvä merkki sikäli, että ennustaa sitä, että maito nousee hyvin sitten synnytyksen jälkeenkin. Älä kuitenkaan puristele niitä niitä rintoja, se voi aikaansaada supistuksia.