***TOUKOTUHISIJAT VK 41 ***
Kommentit (45)
Että onpas mukavaa. Tämä toinen raskaus on selvästi pahoinvoinnillisempaa kuin eka oli. Ekassa raskaudessa en ollut oksennellut vielä ennen alkuraskauden ultraa. Mulla on perjantaina se alkuraskauden ultra. Vähän jännittää, että onko meilläkin enemmänkin elämää kohdussa, kuten on almalla ja letillä (toivottavasti muistan nimimerkit oikein).
Nyt alkaa taas pahaolo hiipimään. Pitää mennä työmään jotakin taas.
VuokkoT rv 7 + 0 vissiin
Tulin nyt minäkin sitten vihdoin tänne odottajien puolelle.
Pitkä flunssa vei sängynpohjalle enkä jaksanut edes
käydä koneella.
Pahoinvointia oli monella, niin täälläkin. Oksentanut en
ole kuin kerran, toistaiseksi... Olen nyt yrittänyt syödä
parin tunnin välein ja tuntuu auttavan aikas kivasti. Enkä
pysty enää syömään kuin pieniä annoksia kerrallaan.
Liika syöminen kostautuu yökkäämisenä...
Mussunmussun kyselit mitä ummetukseen. Ainakin visibliniä
voi käyttää. Taitaa duphalac ja levolac käydä myös raskaana
oleville.
Neuvola olisi Perjantaina, ultrasta ei vielä mitään tietoa.
Kait se tässä kuukauden sisällä pitäisi olla se eka?
Onkos muilla epäilyjä ja pelkoja? Mulla on maha jo kasvanut
ihan selvästi, varmasti suuri osa on lihomista ja turvotusta,
mutta kun kaikille ei vielä haluasia asiasta kertoa kun ei ole
mitää varmistusta siitä että kaikki on ok. Sekavaa :-)
Eli siis yritän töissä peitellä mahaa ettei kukaan arvaisi ja
odotan kovasti sitä ekaa ultraa että saisi varmistuksen, eikä
tarvitsisi enää peitellä :-)
72mama rv 9+1
Täällä vielä aamutamineissani heilun. Lieviä käynnistymisvaikeuksia ja huono olo, joka helpottui hieman kun söin puolikkaan grahamsämpylän ja pakotin itseni juomaan hieman mehua. Nyt pitäisi taas syödä jotain, kun alkaa etomaan. Ei paljon naurata kun pitää tässä olotilassa vielä yrittää pitää huolta tuosta meidän 10 kk ikäisestä pikkuneidistä.
Minulla on nuo tytöt aiheuttaneet aivan hirveät alkuraskauden pahoinvoinnit. Olen oksentanut yötä päivää monta viikkoa. Pojasta en tainnut oksentaa kuin muutaman päivän.
Saa nähdä kumpaa tässä nyt odotellaan. Itselläni on vahva poikatuntemus. Tähän asti olen joka kerta tiennyt varmasti kumpi on tulossa. Se on vain sellainen jännä sisäinen vaisto. Aika hyvin, jos kolme kertaa on vaisto ollut oikeassa, nähtäväksi jää, onko samoin nyt neljännellä kerralla.
Eilen tein pitkän kävelylenkin kuopuksen kanssa. Hirveän syksyiseksi ilma jo muuttuikin, tai oikeastaan talviseksi.
Ensi viikolla onkin sitten meidän koululaisten syysloma. Saa nukkua pitkään :)
Kauheata kyytiä tuo aika nyt kulkee eteenpäin. Äkkiäkös tässä ollaan ensi keväässä, vaikka nyt 9 kk tuntuu pitkältä ajalta.
Milläs viikoilla olette käyneet alkuraskauden ultrissa? Itse en tiedä, käynkö tällä kertaa lainkaan. Viimeksi taisin käydä viikolla 8, mutta koin, että se oli liian varhain. 4D-ultrakin olisi huikea juttu, näin kun on viimeistä kertaa raskaana, mutten taida raaskia. Hyvällä tuurilla täällä Tampereella pääsee siihen kunnallisesti, kun keskusäitiysneuvolassa sekin laite on olemassa :)
Eikös me saadakin vielä tämänvuotinen äitiyspakkaus? Ei taida ehtiä vaihtumaan..?
Nyt pitää lopetella ja mennä suihkuun.
Jaksamista kaikille, jotka kärvistelevät pahoinvoinnin kourissa, tervetuloa kaikille uusille (joihin tosin itsekin lasken vielä kuuluvani) ja syvät pahoittelut heille, jotka ovat joutuneet kokemaan menetyksen. Onnea kaksosia odottaville :)
Kanelisokeri
... että onko mahassa sittenkään elämää :( Oireita on niin vähän että peruspessimistinä ajattelen sen heti tarkoittavan että ei tulekaan nyt vauvaa meille. Kaikki aiemmat kolme alkuraskautta ovat olleet aika kidutusta jo näillä viikoilla ja nyt jaksan aika hyvin (pitäisi kai osata olla siitä onnellinen mutta kun pelottaa että se tarkoittaa että kaikki ei ole hyvin). Ajoittain tulee paha olo, viimeksi tänä aamuna olin varma että nyt oksennan mutta meni ohi kun ulkona kävin rappusilla istumassa vähän aikaa. Väsyttää vähän, iltapäivällä alkaa usein olla sellainen olo että nukkumaan voisi mennä ja joinain päivinä olo on vähän voimaton/puolitehoinen mutta siinäpä ne sitten ovatkin :/ Jonkun aikaa sitten (reilu vko sitten?) vaikutti että oireita alkoi olla entiseen malliin mutta nyt tuntuu että vähentyneet ovat. Ruokahalut ei ole kyllä kadonneet mihinkään :P ja alavatsa on aivan erilailla pyöreä kuin millään syömisellä saisi aikaan (ja se tuntuu kasvavan)
Yksi tästä meidän salaisuudesta tietävä kaverini kyllä lohdutti että voi raskaus olla nyt erilainen vaikka aiemmin ovat kaikki raskaudet olleet ihan identtisiä (ei ole voinut johtua sukupuolierosta koska meillä on 2 poikaa ja tyttö) mutta itse sitä osaa vaan ajatella että kyllä neljännenkin raskauden pitäisi olla samanlainen kun noin monta odotusta on ollut täysin samanlaisia. Voi kun tämä olisikin vasta eka tai toka raskaus niin ei tuijottaisi sokeana niitä edellisiä ja vertaisi niihin!
No, eka ultra on vajaan kahden viikon päästä, toivottavasti tilanne näkyisi sitten jo silloin vaikka viikkoja vielä aika vähän onkin. En jaksaisi odottaa enää yhtään, tuntuu että hulluksi tulen kohta tämän asian kanssa! Koitettava vaan olla ja unohtaa turhat pohtimiset. Jos meille on tarkoitettu pikkunelonen syntyväksi ensi keväälle niin sitten masussa köllii hyvin voiva vauva ja jos ei niin sitten ei. Kaikkihan tässä alussa on mahdollista ja luonto hoitaa asian parhain päin.
Anteeksi tämä mieletön purkaus aiheesta, tämä on vaan ainoa kanava jossa asiaan löytyy ymmärrystä ja muita yhtä epävarmojakin. Kiitos kun sain purkaa mieltäni, helpotti kyllä vähän! :)
Shelley rv7+
Ihan ekaksi Voimia pömppikselle!!!
Kävin neuvolassa viime viikolla. Jotenkin jäi todella huono fiilis siitä. En tiedä johtuiko kaikki harjoittelijasta, joka perjaatteessa hoiti koko homman. Koko touhu oli todella sekavaa.
Mieliala laski nollaan heti alkoholitottumus kyselyn jälkeen. Mielestäni pari kertaa kuussa 4-6 alkoholiannosta eli tee minusta liiallisen alkoholin käyttäjää. No eipä siinä mitään, mutta neuvola täti lättäsi minulle miljoona raskaus-ja-alkoholi- esitettä ja montakertaa painotti, ettei alkoholi kyllä ole hyväksi raskauden aikana. olin hiukan suu auki, että MITÄ? Minulla ei ole käynyt mielessänikään juoda yhtään pisaraa raskauden aikana, eikä tämä ole minulle mitenkään vaikeaa. No seuraavaksi kyseltiin huumeista. Kerroin ihan avoimesti, että yläasteella olen kokeillut muutaman kerran hasista, mutta se on kyllä siinä. Harjoittelija päätti sitten kirjoittaa tämän äitiyskorttiini. Tiedän .että sukulaiseni haluavat nähdä kortin ja en todellakaan halua, että he näkevät tuon teksin. Ja äitiys kortti yleensä vielä säilytetöään ja ehkä näytetään joskus omille lapsille. Ajattelevainen neuvola täti todella. No ajattelin vaatia, seuraavalla kerralla, että minulle tehdään uusi kortti. Huomasin kotona, että kortissa oli pari muutakin virheellistä tietoa.
No se siitä sitten, huomenna on lääkäri. Kuulemma koitetaan kuunnella sydän ääniä ja jos ei kuulu niin saan ehkä lähetteen aikaisempaan ultraan. Niin huolissani olen, että onkohan siellä masussa sittenkään ketään.
Pahoin vointi on loppunut suurimmaksi osaksi, onneksi! Nyt on pakko jättää farkut kaappiin, sen verran on alkanut puristaa. Kauhean turvonnut olo on.
semmoista tällä kertaa, kiitos , että sain taas purkaa vähän itseäni :D
sini 9+4
Mitä ihania uutisia silmiini osuikaan!
Kanelisokeri, pikkupapu ja CalZal!! Lämpimät onnittelut raskautumisen johdosta!
Toivottavasti kaikilla menee odotusaika ruusuisesti alusta loppuun!
Terkuin nuhanenä piipaa ja neiti Valo 18+3
Kävin aamulla neuvolassa, ja siellä ne sydänäänet tykytti!! :) :)
Kylläpä jotenkin oli helpottavaa kuulla äänet, nyt raskaus tuntuu paljon todemmalta! Nyt vien esikoisen nukkumaan, ei tällä erää muuta.
ultraa seuraavaksi odotellen...
Masussa kaikki hyvin. Yksi elävä sikiö hyvissä voimissa ja vastaa viikkoja 11+1, vaikka kiekkojen mukaan pari päivää vähemmän.
Ei näkynyt enään sitä tyhjää pussia, mikähän lie sitten olikaan.
Lääkäri tuumasi, että keväällä sitten teillä on kolme lasta, oli varman oloinen että suurimmat vaarat on jo ohi. Tarkisti samalla niskapoimun paksuuden (vaikka en varsinaisesti mennyt niskapoimu ultraan), oli ihan normaali.
Pikkukolmonen3 ja massu 11+1 (omien laskujen mukaan)
voinko mä mennä työpaikan tarjoamaan influenssarokotukseen, joka olisi marraskuun puolivälissä, eli n rv 16+
Mitenköhän on? muistelen jostain lukeneeni ristiriitaista tietoa, ettei ainakaan ekalla kolmannekselle mutta sen jälkeen kyllä, ja joku toinen olis ollu sitä mieltä ettei ollenkaan...
tietoa kellään? Tai mistä etsisi tietoa?
kiittäen, Niipa
En pääse töihin vielä ensi viikollakaan, pahoinvointi jatkuu ja jatkuu. Harmillisin takaisku on ollut se, että melkein kaksi viikkoa poissa pysynyt oksentelu tuli tiistaina takaisin. Jo sitä ennen hetkittäin helpottanut pahoinvointi palasi ympärivuorokautiseksi, mutta kuvittelin siltikin pahimman olevan jo takana. Mutta ei! Nyt olen asettanut toivoni siihen, että maagiset 12 rv tulee täyteen viikon päästä lauantaina.
Tein myös sellaisen ratkaisun, että mielenrauhan saamiseksi varasin ajan yksityiselle np-ultraan ensi tiistaiksi. Neuvola antoi np-ultran ihmeen myöhälle (rv 13+2) ja asia on vaivannut mieltä. Lisäksi neuvolalääkäriinkin on vielä ikuisuus ja varhaisultrasta jo sen verran pitkä aika, että alkaa väkisinkin miettiä, onhan kaikki edelleen kunnossa. Nyt siis vastauksia luvassa jo huomattavasti aikaisemmin. Mieli keveni heti, kun sain ajan varattua. Sain vielä kuulemma alan asiantuntijan ultraavaksi lääkäriksi.
Mitään hälyttävää ei ole ollut, mutta mieli nyt on vain tällainen ja surullisena seuraan täältä sivusta, kun jotkut jäävät joukosta pois keskenmenojenn vuoksi. Entä jos minullakin on niin huono onni..
Rv 10+6 tänään.
ja kiitokset onnitteluista.
Kuvotus alkaa olee pikkuhiljaa ohi ja olo on ihan ok. Totta kai sitä vielä jännittää ens viikkoon että pääsee vihdoin näkemään että mitä siellä mahassa on :) ja onko kaikki ok...
Onks teillä paljon kavereita jotka odottaa kans? Mulla on niin hyvä tilanne että kaveri, joka sai esikoisen 1,5kk aikasemmin meitä odottaa kans nytten ja meil ois 1kk eroa lasketussa ajassa.
Mutta hyvää viikonloppua kaikille, mun vapaat loppuu tänään ja viikonlopuksi töihin :( ei kauheesti huvittais...
CalZal rv10+6
CalZal, minulla ei ole kaveripiirissä yhtään odottajaa eikä juuri lapsiakaan. Kyllä vertaisseuran kaipuun alkaa huomata. Nämä vauvapalstat ovat olleet iso apu, mutta olisi mukavaa, jos lapselle olisi täällä lähistöllä leikkiseuraa tiedossa ja voisi tavata muita odottajia.
Rv 10+6 täälläkin. :)
Mullahan ei hirveesti ole raskausoireita ollut. Aina kun jotain tuntuu tulevan niin se häviää sitten samantien pois. Mulla ei hermo sitten kestänyt odotella sitä ekaa virallista ultraa. Käytiin viikolla ultrassa ja kyllä sieltä yksi pikkuinen löytyi :) Ihana fiilis. No tänään olen sitten taas saanut itseni huolestuneeksi. Mulla on valkovuoto tosi vetistä. No tänään sitten huomasin sellasen peukalonpään kokoisen limalöntin. Aloin jo miettiä että ei kai ole mitään limatulppaa. Ens viikolla on eka neuvolareissu. Täytyy ottaa asia puheeksi. Mielessä tietty sekin ettei mitään tulehdusta tule/ole. Onko teillä muilla valkovuotoa?
rv 8+0
Aamulla oli alkuraskauden ultra ja yksi pieni mato siellä köllötteli tyytyväisenä. Oli mun mielestä ihan pojan näköinen. No, senhän näkee sitten aikanaan, että kumpi se on.
Laskettu aika mulla aikaistui 27.5., kun lääkäri päätti, että mun kierto on 28 päivää.
Oksettaa niin maan kamalasti. Tämä on selvästi pahempi raskaus kuin edellinen.
VuokkoT rv 7+2
Kaikki hyvin, mutta pahoinvointi on jotakin aivan järkyttävää! Tällaista ei ole vielä ollut koko raskauden aikana, vaikka silloin tällöin onkin pitänyt oksentaa. Viime yönä (ai mikä aamupahoinvointi?) piti oksentaa niin, että kurkku oli verillä. Jospa se tästä... enää reilu viikko niin 12 viikkoa on täynnä ja voisi olla mahdollisuuksia tuntea olonsa paremmaksi. Hope so.
Mulla on aivan sellainen olo, että odotan poikavauvaa. Maha on ruvennut kasvamaan ja oma äitini oli ihan sitä mieltä, että maha on selvästi " poika-maha" eli keskeltä kapea. En ole perehtynyt noihin uskomuksiin, joten joku korjatkoon jos täällä päässä ollaan väärässä :)
Housut ei mahdu enää kiinni, enkä viitsisi vielä ostaa mammahousuja. Jos jollakulla on ideoita tähän tilanteeseen niin otan avosylin vastaan!
Kanelisokeri, mä kävin alkuraskauden ultrassa rv 8+0. Hyvin näkyi kaikki. Äitiyspakkaus on melko varmasti meillä sama kuin se mikä on nyt jaossa. Mä ainakin asennoidun siihen niin.
Shelley ja 72mama, epävarmuus ja pelot ovat mullekin niin tuttuja. Mä olen ollut suht oireeton koko raskausajan tähän asti ja myös pelännyt, että onko kaikki masussa ok. Voin kertoa, että hyvin on kaikki ollut peloista huolimatta. Oireettomuus/vähäoireisuus ei aina todellakaan merkkaa sitä, että asiat olisivat huonosti. Mä olen elävä todiste tästä. Huoli pois siis Shelley, eiköhän siellä masussa ole kaikki aivan hyvin!
Sämpylä, aika kurja kokemus sulla tuo eka neuvolakäynti. Mun mielestä tuo kertomasi alkoholinkäyttö ennen raskautta on aivan kohtuullinen, eikä siinä mitään moitittavaa ole mun mielestä. Selvää on, ettei sitä raskaana juoda, typerä täti kun muuta edes vihjaa. Tuo huumeidenkäytön ruksaaminen äitiyskorttiin on mun mielestä myös hiukan liioiteltua kun ajattelee sen olevan nuoruuden kokeilua, joka on sittemmin siihen jäänyt. Sinuna vaatisin uutta korttia ensi kerralla ja jos ei sopimukseen päästä niin vaihtaisin neuvolatätiä.
Piipaa, kiitos kovasti onnitteluista! Ihanaa olla tällä puolella, ei voi muuta sanoa. Mä käyn myös teidän palstaanne säännöllisesti seuraamassa kun olette muutaman kuukauden edellä.
Oikein hyvää odotusta myös sulle ja onnittelut tulevasta tytöstä! :)
Plutunalle onnittelut sydänäänien kuulemisesta!
Pikkukolmonen3, kiva kun kaikki oli seurantaultrassa hyvin.
Niipa, mä en tiedä tuosta influenssarokotuksesta mitään, mutta mä suosittelen soittamaan neuvolaan ja sieltä kysymään niin eiköhän se vastaus selviä.
T-74, sä taidatkin olla eka joka tuonne np-ultraan menee meistä. Tulehan sitten kertomaan tuoreet kuulumiset.
Typo, kyllä mullakin on valkovuotoa ja se on aika vetistä.
Vuokolle tsemppiä pahoinvoinnin kanssa ja onnittelut hyvin menneen alkuraskauden ultran johdosta!
(.) Kävin tänään gynellä ja mitään tulehdusta tai siihen viittaavaa ei löytynyt. Kohdunsuu oli tiiviisti kiinni ja limakalvot normaalit. Gyne meinasi, että kasvava kohtu voi oireilla erilaisilla vihlaisuilla sun muilla ja että se on aivan normaalia.
Tarkistettiin sikiön vointi vielä lopuksi ultralla ja siellä se pikku sintti kovasti jumppaili. Sydän löi vahvasti ja sintillä oli kova meno päällä. Jatkuvan liikkumisen takia oli vähän vaikeuksia saada hyvää mittaa, mutta noin 4 cm tuli pituudeksi. Gyne meinasi, että on todellisuudessa muutaman millin vielä pidempi, mutta oli niin vaikea ottaa sitä mittaa kun se koko ajan liikehti. Gyne sanoikin, että on tavallista, että ne hiukan liikkuu näillä viikoilla, mutta että meidän on harvinaisen liikkkuvainen tapaus.
Nyt voin mäkin taas hiukan hengähtää kun tiedän, että sintillä on kaikki hyvin. Ensi viikon perjantaina on seuraavat treffit kun meillä on se np-ultra. Kiva nähdä kuinka paljon kasvua on viikossa tapahtunut.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Pikkupapu rv 11+1
Pitikin mennä kehumaan että ei ole pahaa oloa tullut... tänään kun olin asiakkaalla käymässä niin oksennus tuli suuhun.. Tosi nolo tilanne kun piti mennä vessaan kesken asiakaskäynnin =(
Minä joudun erityisseurantaan raskaudenajaksi kun miulla on Kilpirauhasen liikatoimintaa. Alkuraskauden ultrassa käytiin 4.10 ja kaikki oli hyvin.. =) neuvola on maanantaina ja kättäriltä tuli jo kutstu ekaan viralliseen ultraan kuukauden päästä ja 31.12 toinen ultra. Joudun käymään verikokeissa useasti katsomassa että kilpirauhas arvot kohallaan... vähän stressaavaa mutta kaipa siihen tottuu...
Väsy vaivaa edelleen tosi paljon ei paljon hymyilytä kun pitäis asiakkaille hymyillä...
MEillä ei ollut edellisessä raskaudessa mitään raskaus oireita ja terve poika tuolla touhuaa kohta jo 5v... =)
Vointeja kaikille..
aiteee rv. 8+0 tai 7+2
Heippa vaan kanssasisaret!
Olen satunnaisesti käynyt täällä lukemassa toisten toukokuuksi vauvaa odottavien kuulumisia, mutta jotenkin en oo uskaltanut kirjoittaa vielä... Mutta nyt alkaa olla jo sellaiset viikot kasassa, että esikoisesta jo kerrottiin ihan avoimesti, joten jos nyt sitten täälläkin ilmoittaudun. ;) La on varmaan jotain 17.5.2008, joten rv taitaa olla huomenna jo 9+0. Toista siis odotellaan meidän perheeseen, esikoinen on 1½-vuotias ja pitää äidin kiireisenä. Kotona olen ollut ja jatkan sitten pitkään, kuten olin toivonutkin. Tietysti jännittää, että onko kaikki hyvin, eka neuvola on ensi viikolla ja toivottavasti sydänäänet kuuluu, koska täällä ensimmäinen ja ainoa ultra on rakenneultra, joten sinne asti on odoteltava pikkuisen näkemistä. :/
Pahoinvoiti alkoi paljon aikaisemmin kuin ekassa raskaudessa ja oksennukseen asti on kerran mennyt. En sitten vaan oikein aamuisin syö mitään kiinteää, mehukeittoa ja korkeintaan suolakeksiä. Mehujäätelö on ihan parasta, kun on oikein kuvotus päällä! Tosi vaikealta tuntuu keksiä ruokia, jotka maistuis, ei oo kivaa laitella perheelle sapuskaa oksennus kurkussa. :( Mutta ei oo ihan päivittäistä, joten kyllä tämä tässä menee. Toivottavasti alkaa kuukauden sisään helpottamaan.
Turvotusta on paljon eikä tiukat farkut kauaa tuntuneet mukavilta raskautumisen jälkeen, joten nyt sitten ollaan vähän isommissa ja odotellaan, että voi siirtyä äitiysvaatteisiin. Ei nekään vielä istu, vaikka tämä röllö välillä jo tosi isolta vauvamahalta näyttääkin. ;)
Ihanaa, että monet on jo ultrassa käyneet ja tupliakin parit odottelee, onnea!
Muutamat tutut tietää raskaudesta, mutta isovanhemmille tai muille läheisimmille ei olla vielä kerrottu. Toivottavasti kukaan ei tänne eksy lukemaan, neuvolan jälkeen on tarkoitus kertoa, kunhan kasvotusten päästään. Mun äiti on odottanut uutista häistä saakka, jotka oli heinäkuussa, joten siellä varmasti iloisia ollaan. Tuskin anoppikaan pahakseen pistää... Ehkä kaveritkin jollain tasolla jotain tällaista on aavistelleet, kun en oo kiirehtinyt töihin paluuta.
Saapa nähdä, mitä tämä toinen odotus tuo tullessaan, eka sujui hyvin eikä mitään erityistä ollut. Toivottavasti tämäkin menee hyvin. Poika on ennestään, mutta en silti mitenkään erityisesti toivo tyttöä, kunhan olisi terve. Mummot varmaan sitten odottaa kyllä tyttöä kovasti, niin kuin jo ekassa raskaudessa.
Mun kirjottelut ei varmaan oo kovin aktiivisia ja laitan esittelyt sitten, kun neuvolasta saan la:n, vaikka varmaan aika oikea tuo 17.5. on, koska testasin heti kun menkkojen olis pitänyt alkaa ja viiva oli ihan selkeä.
Sitä energistä toista kolmannesta täälläkin odotellaan, tosin saapa nähdä tuleekokaan sellaista, kun on tuo esikoinen hoidettavana ja melkein joka päivä oon päikkärit nukkunut ja silti väsyttää...
t. ~cadavera&salamatkustaja 8+6~
Pikkupapu, onnittelut mukavista ultrakuulumisista! Tulen varmasti heti kertomaan, miten tiistain np-ultra meni. Jännittää jo!
Tervetuloa mukaan, Cadavera!
Eilen ehdin mainita, etten tunne tuttavistani yhtään odottajaa. Illalla tuli kuitenkin ilouutinen, josta olen aivan innoissani. Ihanaa! Ei samalta paikkakunnalta, mutta kuitenkin. Meillä ei taida olla kuin viitisen viikkoa eroa lasketuissa ajoissa.
Nautiskelen myös siitä, että juuri nyt ei ole paha olo. Juhlahetkiä, kun yleensä kuvottaa ja oksettaa ympäri vuorokauden.
Rv 11+0 tänään.
keltarauhashormoni tekee limakalvot yliherkiksi ja eka kerta plussan jälkeen ei kyllä tuntunut hyvälle, alapää vaan ärtyi. Onneksi muu hormonituotanto voimistuessaan peittoaa keltarauhashormonin vaikutuksen ja jossain kohdassahan se keltarauhanen surkastuu pois olikohan se ekan kolmanneksen loppupuolella?
Ankkis 10+2