Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä :) Jippii!!!

Vielä pitäs tänään käydä opponoimassa yksi kandidaatintyö koululla, mutta sitten saa koulunkäynti odottaa kevääseen.

Ei meille sitten tullutkaan sitä uutta koiraa viikonloppuna. Onneksi! Joku toinen mies oli ottanut sen. Ja hyvä niin, on noissa entisissäkin ihan tarpeeksi. Yks päivä tuo meidän sisäkoira hoksasi, että vaunujen tavarakorihan on oivallinen päiväuni paikka. Sinne se sitten ihtensä änkes, mut onneks huomasin heti ja komensin pois. Tais 5kg painoraja ylittyä noin 13 kg:lla, kun meidän turrukka painaa liki parikyt kiloa. Ei mahda kangaskori sellaista kestää. Mut onneksi ainakin vielä säilyi siis ehjänä. Sillä on joku ihmeellinen halu mennä aina mahdollisimman ahtaaseen paikkaa nukkumaan. Usein nukkuukin vaatekaapin tai eteiskaapin alahyllyllä. Pentuna nukkui kenkätelineen tai kirjahyllyn alahyllyllä, mut nyt ei niihin enää sovi.

Huomenna ois taas neuvola, saa nähdä miten tuo sf-mitta nyt on kasvanut. Tuntuu ainakin itsestä että ei oo maha hirveästi kasvanut, mutta eipä sitä ite huomaakaan kun joka päivä sen kanssa elää.

Huomenna tulis myös miehen sisko lapsineen yökylään. Muuten ihan kiva, mutta joutuvat täällä meidän ahtaassa asunnossa sohvalla ja patjalla nukkumaan. Ja mies lähtee vielä sit seuraavana aamuna jo viiden aikoihin töihin niin herättää varmasti kaikki ja ne lapset ei kyllä sen jälkeen enää suostu nukkumaan. Aikainen herätys siis tiedossa...

Joo nyt pitäs vielä omaa kandintyötä ruveta työstämään, ennen kouluun menoa, että ois edes jotain näytettävää ohjaajalle...

Sanle ja Veikka 34+6

Vierailija
2/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen virallinen arkilomapäivä käynnistymässä, ja eka kun ollaan kuopuksen kanssa kaksistaan. aamu sujui loistavasti, kun ei ollut kiire minnekään. Saateltiin sisko eskariin ja läheteltiin veli kouluun. Nyt on jo lehti luettu ja viidakkokirjakin. Kohta suunnitellaan kauppaan lähtöä.

Sataa sataa, joten kurahousuarkikin varmaan päästään alottaan heti. Ja tänne Pirkanmaalle luvattiin pikkutalvikin jo loppuviikoksi.

Omppu kyseli Ikean patjoista. meillä on lapsilla kerrossängyssä Ikean sulttaanit, vaahtomuovipatjat, n. 10cm paksut. Hyvät on olleet, vaikkakin aikuiselle olisivat liian ohuet (sängyn pohja tuntuu kun makaa). Niissä lukee,ettei päällisiä saa vesipestä,mutta kylä mä olen mahataudin jäljiltä hienopesussa koneessa pessyt ja ihan hyvin onnistui.

Monilla nättää olevan säästettyjä hommia äippälomalle. Mullakin on oikein kirjoitetussa listassa. Ikkunanpesua jo aloittelin viikonloppuna ja tänään ajattelin saattaa sen loppuun. Ja työkassin (marimekon se perinteinen olkalaukku) pesin ja aattelin pakata sairaalaa varten, jotta ollaan valmiina jos joskus vaikka jotain alkaa tapahtua.

Ja vielä napa: eilen supisteli illasta (taas taas). Sitten se loppui eikä muuta tapahtunutkaan. Eli vanhaan malliin mennään. Mutta nyt oli eka yö, kun nousin ennen viittä ruokailemaan jugurttipurkille... ja aamulla oli muutama maitotippa sängyssä. Tästä se alkaa.

A-K +35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun meinasin alata tässä kirjoittelemaan, iski kauheat kohdun kasvukivut (niitä ainakin luulen niiden olevan). Eli nyt on alannut usein kinnaamaan tosi kipeästi jommalta kummalta puolelta alavatsaa. Supistuksia ne eivät ole ja menevät onneksi jonkin ajan kuluttua pois. Tuntuvat vain tosi inhottavilta, kun tuntuu ettei pääse hetkeen liikkumaan minnekään.

Kovin hanakoita supistuksia ei ole vielä ollut. Toki kun jotakin oikein touhuaa, supistuksia tulee, mutta eivät vielä mitään oikeita. Välillä pitää aina käydä kurkkaamassa syyssissien ja lokakuisten tuntoja, kun ei ole pitkä enää meilläkään, kun olemme samassa tilanteessa eli koska se synnytys mahtaa oikein käynnistyä. Minä en olekaan vielä kokenut luonnollista synnytystä, vaan kaikki kolme on käynnistetty. Olisi mukava kyllä edes tämän viimeisen kerran kokea se luonnollinen käynnistyminen. Josko se olisi sitten helpompi niin kuin tavataan sanoa. Tosin ei minulla mitään kauhukokemuksia ole käynnistetyistäkään synnytyksistä, nopeita ja kipeitä:).

Sairaalakassit on vielä pakkaamatta sekä minun että vauvan osalta. Sen voisikin ottaa tämän viikon projektiksi. Lisäksi pinnasänky pitäisi hakea varastosta ja pestä kaikki petivaatteet. Ajattelin myös ostaa parit sloggyn kevyet puuvillarintsikat öitä ajatellen. Niitä on mukava käyttää öisin, kun ne eivät ole liian ahdistavat, mutta niihin saa kuitenkin sullottua liivinsuojukset. Sairaalakassiini aion myös pakata mukaan Levolacia tai Duphalacia, ettei tarvitse sitten alata tuskailemaan hirveästi ummetuksen kanssa synnytyksen jälkeen. Auttoi ainakin viime kerralla.

Oletteko muuten löytäneet mistään pieniä tumppuja vastasyntyneen käsiin? Minä en ole ainakaan onnistunut sellaisia löytämään ja edellisten lastenkin omat olen hukannut jonnekin. Ovat vain niin hyvät olemassa, kun pikkuiset ovat niin kovia raapimaan itseään. Hätätilassa täytyy kai laittaa jotkut pienet sukat käsiin...

Viikkoja tänään 36+1

Vierailija
4/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälllä taas ja kouluhommat ei edisty....

REVIISORI:Minä ostin puuvillatumput Nickystä&Nellystä, oisko jotain 4e maksaneet. Huomasin yks päivä Prismassakin sellaiset ja oisko H&M:lläkin ollut. Äiti kutoo sitten villatumppuja ulkoilua varten.

Vierailija
5/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta=)

Pitkästä aikaa jaksan kirjoitella, olen kyllä paljon käynyt lukemassa, mutta viimeksi kun kävin kirjottelemassa viesti hävisi johonkin, enkä sitten jaksanut uudestaan kirjoitella.

Äitiysloman olen myös aloittanut 50pvä ennen. Paljon olisi hommia joka päivälle. Edelleenkään en ole saanut pinnasänkyä hiottua loppuun=( Sitten pitäis kaivella vaatteita ja tehdä vähän ostoksia ym. kaikki on vielä edessä.

Oma napa: Vointi on hyvä, tosin välillä hiukan tukala ja ahdistunut. Kaikki sanoo että tulokas on poika, itselle tullut kuitenkin vahva tunne tytöstä saas nähdä=) Painoa on tullut runsaasti 15kg jo nyt,mutta onneksi lähtöpaino on ollut pieni. SF-mitta viime neuvolassa tasan 32 viikolla oli 32cm eli hiukan yläkäyrillä mennään.. Masussa ollut taas vilkkaampi vaihe=)

Itse olen ruvennut pelkäämään että jos jotain sattuukin vauvalle napanuora kiertyy ympärille tai jotain muuta komplikaatiota! ONKO MUILLA PELKOJA? Sitten kun ei ole ollut kuin yksi ultra rv 20 ja enempää ei ole, tahtois kuitenkin tietää että kaikki on hyvin=)

Onnitteluni myös LIINU-LIISALLE pikkuisen johdosta.=) Itsekkin olen syntynyt rv32 ilman mitään ongelmia=)

Nyt pitää mennä ruokkimaan esikoista.

pähkinäneito rv 32+6

Vierailija
6/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla ollaan täälläkin ihan ekaa päivää, tosin nyt vuosilomalla puolitoista viikkoa ja sitten siitä suoraan äippälomalle...

Aamu on mennyt muksuja kouluun kuskatessa kun kaatamalla on satanut ja toisen keikan jälkeen ajoin suoraan kauppaan..

Kohta kun kakkonen tulee koulusta lähdetään Helsinkiin silmälekuriin ja kiva sielläkin vähän käppäilla kaupoilla, tosin mitään ei sillälailla tarvii ostaa lukuunottamatta vauvan neulehaalarin nappeja ja jos jotain ihanaa lankaa löydän niin voin vielä jotain pientä neuloa vaavalle...

Illalla kuskaaminen jatkuu kun on kuopusten kokkikerho ja sitten isommat ostokset on haettava ruokakaupasta silläaikaakun on isukki kantamassa niitä kasseja..

Omaa(.) sen verran että nyt viikonlopun aikaan närästys on palannut takaisin kahta pahempana ja joka ajan saan olla Rennietä popsimassa, pitänee apteekista käydä kyselemässä vaihtoehtoja kun tuntuu ettei tuo enään auta. Mun mielestä on pidempivaikutteisiakin närästyslääkkeitä?? mutta en ole varma saako niitä tässä tilanteessa käyttää ja ovatko ilman reseptiä ??

Iltasella olen nukahtanut telkkaria katsoessani sophvalle jo kahdeksan jälkeen joten maajussille morsian meni eilenkin sivu suun..ja yöllä on sitten saanut juosta weskissä useaan kertaan ja siihen ei kylllä ainakaan mulla auta mitkään poppakonstit !!

Nyt on mentävä hauklkaamaan jotain sapuskaa että jaksaa lähteä " retkeilemään "

Palaamisiin !!

Isotikru+tikrunpentu 33+4

Vierailija
7/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on taas muutamalla alkanut loma, joten tervetuloa joukkoon! Olen ilmoittautunut synnyttämään Haikaranpesään ja tänään olisi ohjelmassa kolmen tunnin pakollinen perehdyttäminen talon tavoille. Ryhmä on uudelleensynnyttäjille, joten ihan A:sta ei tarvitse lähteä liikkeelle. Minä en ole jännittänyt synnytystä yhtään, mutta saas nähdä mitkä on fiilikset, kun on käynyt kuuntelemassa saleista kantautuvia äänitehosteita...

Aarni-Kerkko: välillä aina naureskelen, kun luen sun juttujasi, sillä tunnistan monesti oman arkeni ja esim. tämä työlaukku-asia on huvittava. Meillä on opehuoneessa jo pitkään kannattanut merkitä oma Marilaukku jollain, jotta ei lähde väärällä olkapäällä kotiin. Se kuuluu viralliseen opettajavarustukseen. Se nyt vaan on paras mahdollinen laukku!:)

Pepi 34+6

Vierailija
8/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pepi3:

Meillä on opehuoneessa jo pitkään kannattanut merkitä oma Marilaukku jollain, jotta ei lähde väärällä olkapäällä kotiin. Se kuuluu viralliseen opettajavarustukseen. Se nyt vaan on paras mahdollinen laukku!:)

Eriävä mielipide ;P! Mulla on sellainen kunnon vanhanajan kansakoulunopettajan nahkalaukku, se on ihan must!

KL.

Vierailija
9/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kärkeen on sanottava, että Pienellä ei siis mitään hätää. Mutta viime maanantaina kaksi työkaveriani menetti lähiomaisensa aivan liian aikaisin ja tunnelma työpaikalla oli tosi masentunut. Sitten tiistaina hiipii se jo mainitsemani punkki mahanahassa ja kun soitan äidilleni ruikuttaakseni siitä hän ehtiikin ensin ja kertoo rinnastaan löytyneen kyhmyn.

Sitten perjantaina Esikoinen kehitää 40 asteen kuumeen eikä se ole tähän päivään mennessä laskenut kuin lääkkeillä tilapäisesti. Kiva nukkua joka yö kun 16 kilon 40 asteinen patteri tahtoo nukkua 3 mm päässä kasvoista ja kuorsaa kuin tukkimies (limaa löytyy!) sekä herää 20 min välein. Nyt vika työviikko ja pitäisi saada maailman valmiiksi, sijainen tulee perehdytykseen, vakilastenvahdit ulkomailla...

Niistä peloista kirjoiteltiin viikonloppuna, Pähkinäneito ainakin, niin paitsi onko mahassa kaikki hyvin ja eihän kukaan vahingoitu synnytyksessä, niin vielä olen keksinyt huolestua siitä vastasyntyneestä. Jos Pieni saa tuollaisen kuumeen tai yskän? Kätkytkuolema, joku tauti jota ei huomaakaan ja tulee joku vamma... Ei tämä tähän masusta huolestumiseen lopu.

Masulla kaikki hyvin, mitä nyt huoli-adrenaliinit pistää vauvan heittämään hyviä voltteja.

Hyviä vinkkejä oli tuolla viikonlopun pinossa, täytyykin painua ostamaan ne Sloggi-liivit ja... Reviisori kysyi tumpuista, meillä oli viimeksi varta vasten ostetut kauniit sukat, ei ne tumput pysyneet. Ihan parhaita oli bodyt, joissa hiha taittuu tumpuiksi, mutta niitä on aika vähän saatavilla.

t. Tuulinäiti rv 34

Vierailija
10/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aamu on kulunut taas puhelin korvassa kiinni. Tuntuu että ihmiset ympärillä sairastelee niin paljon että joku haluaa koko ajan puhua ja kysellä asioita (joskus sairaanhoitajana oleminen on risti, sillä tupataan kyselemään asioita mitä lääkäriltä ei tohdita kysellä). Lisäksi kun olen tukihenkilö niin siinä vierähtää tunti jos toinenkin kun joku haluaa infoa sairaudestaan. No huh, taidan pistää puhelimen äänettömälle =)

Tänään täytyisi vielä hakea vuodesohvaan patja etolasta kun äitee tulee hoitamaan esikoista mun sairaalassaolo ajaksi. Joku yövalokin täytyisi varmaan bongata tuohon hoitopöydän lähelle ettei tarvitsisi yöaikaan räpätä kattovaloja päälle. Ei taitaisi vaavi enää sen jälkeen nukkua =).

(.) Huomenna olisi neuvola. Sen jälkeen onkin varmaan käynnit viikon välein. Eli sitten olisi vielä 3-4 käyntiä jäljellä...

Jokos muilla on sektiopäivää tiedossa? Ja mites muualla toimitaan- SatKs:n mennään vasta leikkausaamuna ja valmistelut joutuu tekemään kotona. Jotenkin jo mietityttää miten kummassa sitä saa raakattua karvoja ja laitettua peräruiskeet?? Tässä kun näkee ja taipuu niin hyvin =)

No nyt jos joutus kauppaan! Ääh puhelin soi........

Eppuliina (aamukammassa 23 päivää =))

Vierailija
11/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on siis muitakin opeja! Mulla on myös tollanen marilaukku, toimii loistavasti!

Joku kyseli niistä pikkulapasista, ainakin Hennesillä näytti olevan pieniä puuvillaisia ensilapasia, jotka varmaan soveltuis...

" Mahtavaa" sadepäivän tekemista: oon tuijottanut big brotheria...

Pitäis lähtee silittämään pieniä vaatteita. Kävin eilen kirppiksellä ja ostin tosi edullisesti ison kassillisen potkuhousuja ja bodyja. Sitten niitä eilen pesin, nyt pitäis silittää. Kuinka paljon muut silitätte/pesette vaatteita? Ootteko pessy kaikki makuupussitkin yms.?

Mukavaista maanantaita!

Liin@ + Mynky rv 36

Vierailija
12/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kunnon flunssa rantautumassa tännekin, sen verran ikävästi karhentelee kurkussa ja nenä vuotaa. Inhottavaa. Olen selvinnyt koko raskauden ilman räkätauteja, vaikka oppilaatkin ovat ympärillä pärskineet. Mutta tähän loppui meikäläisen vastustuskyky.

Minäkin olen ostanut sellaiset ensilapaset H&M:stä. Olivat tosi edulliset, muistaakseni alle kaksi euroa. Juuri katselin sellaisia erityisissä lastenvaateliikkeissä, ja hintaa oli nelisen euroa.

Marimekko-keskusteluun täytyy minunkin osallistua. Ope olen, mutta näin raskausaikana olen käyttänyt töissä reppua. Olkalaukkukin on ollut käytössä, mutta ei Marimekkoa. Myönnän kuitenkin, että Marimekon olkalaukkuja (samoin kuin raitapaitoja ja huiveja) löytyy ammattikunnastamme runsaasti. Varsinkin opiskeluaikoina yliopistolla opeopiskelijat erottuivat muista pelkän vaatetuksen perusteella :-)

Masuun kuuluu ihan hyvää. Kovasti taas on iltapäiväjumppa menossa. Onko teillä muilla välillä selvästi rauhallisempia päiviä noiden liikkeiden suhteen? Itsellä nousee aina huoli pintaan, jos on monta tuntia ollut hiljaiseloa.

RvaRuljanssi ja Nuu rv 32+6

Vierailija
13/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa lueskella teidän muiden kuulumisia!! Itselleni ei ole oikein tapahtunut mitään... seuraavaa rutiiniultraa tässä odottelen, se on ylihuomenna. Sitten saan taas molemmista sikiöistä painoarviot ja kuulee, onko kaikki hyvin. Neuvolassa kylläkin on edelleen todettu asioiden olevan kunnossa, mutta eihän sitä koskaan tiedä, mitä lääkäri saa selville.

Toki viime neuvolassa oli verenpaine ja sokeriarvot pikkaisen koholla. Sokerin mittasin kotona sitten seuraavana aamuna uudestaan ja oli palautunut normaaliksi. Eli ei mitään hälyttävää! Sf-mitaksi saatiin 40, joten pikkuhiljaa on alkanut vaivata myös minua nämä tyypilliset loppuraskauden vaivat. Eiköhän tuo Sf-mitankin kasvu lopu, tai ainakin hiljene, tässä jossain vaiheessa?

On tosi huono omatunto, kun olen ollut jo monta kuukautta kotona - ensin kesälomalla, sitten sairaslomalla ja viikon päästä (vasta) alkaa virallinen äitiysloma. Mäkin olen opettaja (spesiaali sellainen :)), joten onpa meitä nyt tänne marrasmasuihin kertynyt monia!!! No, olen kyllä ajatellut niin, että mitä rauhallisemmin elämän nyt otan sitä kauemmin pikkuiset viihtyvät masussa. Viikolle 34 pääsy oli tavoite ja se on tänään saavutettu. Skål!

Fubu ja tuplat 34+0

Vierailija
14/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liin@lle piti vastata, että olen pessyt kaikki vauvalle tulevat tekstiilit - jopa ne äitiyspakkauksen haalarit, makuupussit ja peitot. Niissä oli sen verran vahva teollinen haju, että halusin toimia varman päälle. Eikä pesu tuntunut ainakaan ulkonäköä haitanneen. Olen myös silittänyt kaikki silityksen sietävät nutut ainakin näin ensimmäisellä pesukerralla.

RvaRuljanssi

Vierailija
15/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanlelle onnittelut ensimmäisestä äitiyslomapäivästä!!! Nyt se sitten alkoi sinullakin =) Taitaa olla muitakin, jotka ovat vastikään äippälomalle jääneet- onnea vaan kaikille!!!

Reviisori: Minä kärsin myös noista kohdun kasvukivuista toisinaan. Ovat sitten viimesen päälle invalidisoivia =/ Mutta jospa ne alkais pikkuhiljaa rauhottumaan..

Sairaalakassia ei olla täällä vielä pakattu, mielessä on kyllä ollut monena päivänä. Reviisorikos se oli joka kertoi laittaneensa sinne mukaan mm. duphalacia.. Suosittelen lämpimästi myös B-vitamiinia, varsinkin jos olette aikaisemmin kärsineet synnytyksen jälkeisistä ilmakivuista! B-vitamiini pilkkoo aivan loistavasti ilmaa ja helpotuksen huomaa kyllä heti kun niitä alkaa syömään!

Niitä pikkusia tumppuja olen nähnyt ainakin Citymarketissa!

Pähkinäneito kyseli peloista. Kyllä niitä alkaa olemaan jo pikkuhiljaa- ihan kaikenlaisia. Yhtenä yönä näin unta, että olin unohtanut ottaa ennen sectiota sellasen poretabletin, joka neutralisoi vatsahappoja. Sitten ei koko leikkausta voitukaan tehdä =)

Ja miettiihän sitä toki, että vauvalla on kaikki hyvin ja että pikkunen on terve. " Tyttö tai poika, ihan sama kunhan on terve" tuntuu ja kuulostaa niin kliseeltä sen jälkeen kun on itse saanut sydänvikaisen lapsen. Lausuma saa ihan erikaisen merkityksen kun oikeesti on sen " kokenut" . Nuorimmaisella meinaan todettiin vastasyntyneenä sydämessä reikä. Onneksi 3kk:n iässä se oli mennyt itsestään kiinni!!!

Isotikrulle onnittelut ensimmäisestä lomapäivästä =) Varmaan muikavaa kun on saanut järjestettyä lomat tolla lailla ä-loman edelle!!!

Tuulinäitille jaksamisia viimeseen työviikkoon! Onpas sinua nyt piirittäneet kurjat asiat =/ Toivottavasti vastoinkäymiset kääntyvät pian voitoiksi! Kuinkas se punkkijuttu? Selvisikö se lääkitysasia?

Eppuliina kyselit sectiosta. Mulla päivämäärä lyödään lukkoon rv:llä 36. Toimenpideaamuna täällä TAYS:issa yleensä mennään osastolle. Tosin edellisenäkin iltana saa jo mennä jos haluaa. Tietty aika pitää olla syömättä ja juomatta ja leikkausaamuna sitten vielä ottaa jotain lääkkeitä. Peräruiskeen (tai itseasiassa puikon) antavat kotiin laitettavaksi edellisenä iltana. Karvoja ei itse saa missään nimessä ajella, vaan kätilö raakkaa ne sitten leikkausta ennen. Muuten on vaarana näppylät, ja kaikenlaiset tulehdukset. Näin siis täällä. Kovasti itse ainakin jo jännitän, vaikka mulla onkin jo kokemusta yhdestä suunnitellusta sectiosta. Aaak!!!

Liin@78: Mä en pessyt äp:n makuupussia, enkä toppapukua+tumppuja, hanskoja ja myssyä. Lähinnä kaikki semmoset vaan mitkä tulee paljaalle iholle.

Nyt hyökkään taas pyykkien kimppuun!

Terkuin Yazmin ja nikotteleva beibi 33+4

Vierailija
16/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tyttöjen kanssa Ikea-reissulla ja vaikka sain ihan rauhassa kaverin kaa pyöriä siellä tyttöjen leikkiessä leikkihuoneessa ni miten voiki taas väsyttää. Mentiin syömään niitä Ikean lihapullia (ekaa kertaa syötiin niitä) ja hyvältähän ne maistu kermakastikkeen kaa :) Kotimatkalla käytiin vielä kaupassa ja siellä kuopus sai väsymyskohtauksen ja itki ja huus puolet reissusta eli kivaa oli...Onneks oltiin autolla liikenteessä ku mies on siellä duunireissussa ja me onnelliset päästiin tänään ja päästään huomennaki mihin halutaan autolla.

Hyvää äippäloman alkua ainaki sanlelle ja pähkinäneidolle! Kohta taidetaan kaikki ollaki jo äippälomalla ;)

Mä pakkasin jo vähän eilen sairaalakassi: vauvalle kotiintulo vaatteet, itelle imetysrintsikat ja liivinsuojuksia sekä vaihtopikkarit. En jaksanu enempää miettiä mitä tarttis mut ainaki noita pesuaineita yms. hygieniatuotteita voi pakata vasta ku lähtee (dödö, kasvovesi, rasvat jne. on käytössä koko ajan). Jotenki on pää ihan tyhjä eikä tuu mieleen mitään mitä sinne laukkuun tuikkais. Ja on se sairaalakassiki jo kahteen kertaan ennen pakattu muttei auta...

Reviisori: Meillä on just ne äippäpakkauksen vanhat pikkutumpukat esikoisen jäljiltä. Muuten on mun mummin tekemiä villatumpukoita jotka on kans hyviä vauvalle. Hyvä idea on käyttää pikkusia sukkia jos ei tumppuja löydy.

pähkinäneito: Mulla on ollu pelko pepussa jo sillon ku ootin kuopusta. Serkulla ku kävi samoihin aikoihin niin ikävästi et vauva kuoli kohtuun viikolla 35. Mä oon ite pitäny huolen et varmasti tunnen liikkeet ja vaikka liikkeitä tuntuuki jos tulee joku outo tuntemus ni heti tulee pelko.

Tuulinäiti: Jaksamista rankkaan sairasteluun ja huonosti nukuttuihin öihin!

eppuliina: Mitkä valmistelut teillä täytyy tehä kotona ennen sektiota? Jorvissa ainaki ajellaan karvat ja valmistellaan muutenki mitä tarvii. En siis valmistautunu kuopuksen sektioon ku vaan nukkumalla huonosti edellisenä yönä ja jännittämällä sektiota ja sitä miten esikoinen pärjää mummilla ja vaarilla. Mikä päivä sulla onkaan sektio?

Liin@78: Mä en oo koskaan silittäny vauvojen/lasten vaatteita. Kaikki uudet tai kirppikseltä ostetut oon aina pessy ennen käyttöön ottoa. Kyllä mä pesin esikoisen aikaan äippäpakkauksen makuupussinki mutten muistaakseni toppahaalaria. Toppahaalareita en oo koskaan uusina pessy ennen käyttöön ottoa.

RvaRuljanssi: Toivottavasti vältyt kamalalta flunssalta! Mulla on ainaki välillä sen verran rauhallista masussa et alkaa pelottaa onks kaikki hyvin. Välillä taas meno on ihan villiä :)

Tarald ja tiitiäinen 34+2

Vierailija
17/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumpuista: esikoisella käytettiin pari ekaa viikkoa ohuita pitkähkövartisia puuvillasukkia kädessä, jottei vauva olisi raapinut silmiään ja ihoaan tärviölle.

Peloista: niitä kyllä riittää mutta se on kai ihan normaalia. Muakin pelottaa esim. se, että miten se napanuora on (ei kai vaan kaulan ympäri...), ei kai tuolla kasva mitään jättiläisvauvaa (tuttu sai juuri tytön, 4,6 kg ja 54 cm...) jne. Oon miettinyt, että pitäiskö sitä käydä vielä esim. rv 38 yksityisellä ultrassa, jotta sais tietää, onko kaikki hyvin. Viimeksi kun ultrattiin rv 20 ja siihen se sitten jääkin kaupungin puolesta. Mikäli siis tämä masuasukki ei ole enää perätilassa (silloinhan ultra on edessä parin viikon päästä).

Pesusta ja silityksestä: en ole vielä pessyt mitään vauvanvaatteita. Kai ainakin osan pesen. Ne on kuitenkin pesty ennen varastointia, joten esim. talvihaalareita en luultavasti ala pesemään, bodyt sun muut pesaisen varmaan vielä. Silittää en aio mitään, olen vähän näissä asioissa laiskimus.

Kävin just työpaikalla pitkästä aikaa. Luulin että sana raskaudestani ois levinnyt siellä, mutta niin ne vaan katsoivat h-moilasena mun mahaa ja kysyivät, että mikä toi on? :)

Ootteko nähneet muuten paljon unia vauvasta? Mä oon nyt pari kertaa nähnyt unta synnytyksestä ja vauvasta. Molemmilla kerroilla meille syntyi poika, vaikka kätilö rv 20 ultrassa veikkasi enemmän tyttöä. Ekassa unessa olin vähän pettynyt siitä, että vauva olikin poika ja herättyäni oli tosi kauhea olo, kun olin tollasta ajatellut. Onkohan näiden unien tarkoitus valmistella mua siihen, että meille on sittenkin tulossa poika, vaikka tyttöä on ultrassa veikattu...?

tosca 35+0

Vierailija
18/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun näköjään kuitenkin harvakseltaan kirjoittelen, aikaa kyllä olisi mutta väsymys ja laiskuus tahtoo aina viedä voiton, ettei " muka" jaksa alkaa tänne kirjoitteleen mitään romaaneja...mulla kun helposti niin käy, että muutamasta rivistä tekstiä tuleekin sitten muutama sata!! Mutta ahkerasti olen käynyt täällä teidän tuntemuksia, kokemuksia ja ajatuksia sekä fiiliksiä lukemassa! Kiva tietää, että samoilla linjoilla mennään suurin osa tässä vaiheessa vauvan odotusta! :)

Olen myös huomannut, että vauvan liikkeet ovat nyt muutaman päivän aikana jotenkin vähentyneet, joka tietty pistää sitten murehtimaan että onko masussa kaikki ok. Välillä taas kun hieman " herättelee" vauvaa tökkimällä ja tunnustelemalla masusta, niin sitten säpsähtää ja tekee jonkun liikkeen. Jospa se tila alkaa oleen pikkuhiljaa rajallista, eikä enää mahduta kauheesti heittään kuperkeikkoja ja nukkumisaikoja vietetään enemmän tästä syystä, joten siksi niitä liikkeitä tuntuu aika ajoin vähemmän... Supisteluja on ja niitä tulee ihan kiitettävästi mutta ei vielä kuitenkaan säännöllisesti. Osa on jo aikas kivuliaitakin ja osa taas sellaista vatsan kovettumista. Ihmettelen suuresti, jos nuo kivuliaat supistukset eivät ole saaneet mitään aikaiseksi tuolla alakerrassa...

No, mulla on viimeinen nlalääkäri ylihuomenna keskiviikkona, joten ehkä siellä selviää miten asiat on. Äitipoliaika on " vasta" 23.10 Tays:ssa, joten tarkemmat kokoarviot ym. selviää tarkemmin vasta silloin...jännityksellä siihen asti!

Itse en ole vielä pessyt ainoatakaan vauvan vaatetta, enkä ole sairaalakassiakaan valmiiksi pakannut. Pinnasänkykin on vielä kokoamatta. En ole liiemmin kahdella aikaisemmallakaan kerralla turhan aikaisin näitten asioitten kanssa hötkyilly ja hyvin olen ehtinyt laittaa kaiken valmiiksi vauvalle.

Äitiyslomalla kun nyt virallisesti ollaan niin jotenkin tuntuu, että aika menee niin hitaasti...tai siis arkipäivät menee hitaasti mutta vkonloput menee taas mukavan nopeasti. Mutta silti tuntuu, että " EI, TAAS ON MAANANTAI!!" ja pitkä viikko edessä.... tai en tiedä miksi musta vain tuntuu siltä?!

Nyt mua kaivataan jo tuolla köökin puolella, joten ens kertaan!!

Mukavaa maanantaita kaikille!!

Sugarbabe & rv 35+2

Vierailija
19/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä odottelen keskiviikkoista neuvolaa. Mulla kyllä riittää pelkoja...vaikka kolmas tulossa niin jotenki miettii kokoajan et voiko kaikki mennä hyvin jne ja mitä jos lapsi ei ookkaan terve...:/ edellinen synnytys oli sen verran rankka, (20h) että jonkin sortin synnytyspelko on siitä jäänyt..:( olin tietty valmistautunu siihen et toisen lapsen synnytys sujuu nopeammin kuin ensimmäisen...vielä mitä!kesti puolet pidempään....

Kaikki hankinnat on itsellä ollut valmiina jo turhankin pitkään..:)

Ainoastaan kuumemittarin patteri on ostamatta...:D meillä on ollut korvamittari käytössä mutta jotenkin ärsyttää se lukemien tulkitseminen, kun näyttää korkeampaa lukemaa aina tavalliseen mittariin verrattuna.

Isotikru? kyseli närästyslääkkeestä...itsekkin kävin apteekissa tiedustelemassa jotain rennietä tehokkaampaa kun närästää 24h/vrk..melkein ainaki.Oliskohan ollu Antepsin tms jota lääkäri suositteli, mutta apteekissa sanoivat että sekin sisältää alumiinia joten jätin kuitenkin ostamatta...

Jaaha tenavilla meininki sen verran villiä et parempi mennä väliin....=)-

-Marika ja vaavi rv 35+6

Vierailija
20/21 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa aina lukea toisten kuulumisia, mutta en jaksa yleensä erikseen kommentoida jokaiselle. :)

Vauva ei oo vieläkään kääntynyt, vaikka välillä pää tuntuukin eri kohdassa ja tulee inhottava olo. Ehkä se yrittää kääntyä, mutta ei osaa. No, mut onhan tässä vielä aikaa... Äitipoliaikaa ei oo vielä tullut. Tällä viikolla sen kuitenkin pitäs olla. Perjantaina on joka tapauksessa lääkäri omassa neuvolassa taas.

Mulla kyllä supistelee välillä jo tosi kovasti! Alkaa taas muistua mieleen millasta se synnytys on. Mut ei ne supistukset mitään tee tuolla alhaalla, toki kypsyttelevät paikkoja, mutta ei sen kummempaa. Kyllähän tässä jo pikku hiljaa alkaa jännittää, että pääsenkö kuitenkaan loppuun saakka. Mulla kun ois vielä puolitoista viikkoa ennen laskettua aikaa yks tärkeä koulujuttu, nimittäin kypsyysnäytteen kirjottaminen... Toivotaan, että sinne asti vauva pysyy masussa. Tähän asti siitä ei oo ollu epäilystäkään, mutta nyt oon alkanu epäilemään...

En oo vielä laittanu mitään valmiiks vauvaa varten. Ekaks haluan lasten synttärit (4v ja 6v) hoitaa pois alta, ne on nyt tulevana viikonloppuna. Sillon tulee sukulaisten mukana hoitopöytäkin. Sitten on tarkotus rueta pesemään vaatteita, hankkia vaippoja yms. ja laittaa ne paikoilleen hoitopöydän laatikoihin.

Tähkäpää rv 36 tasan (uskomatonta miten pitkällä ollaan!!!)