Uusin KAKKOSEN yritys pino!
Aloitinpa uuden, kun tuo edellinen oli paisunut mahdottomaksi ja hiljentynytkin.
Täällä siis kp 12/30, ei mitään ihmeellistä. Ovista en ole tikuttanut, enkä aio sitä vieläkään tehdä, ehkä sitten jos alkaa vaikuttaa mahdottomalta. Yrityskerta kun on vasta toinen, niin olen vielä hyvinkin " kyllä se siitä" -henkinen.
Kertokaa muutkin kuulumisia, onko tullut lisää plussia? Tai onko uusia mukaan tulijoita? :)
Shayen
Kommentit (61)
Kohta alkaa taas jännitys. Tällä kertaa suhtautuminen on rennompi ja oireiluakaan ei siksi varmaan ainakaan vielä ole ollut. Esikonkin kohdalla oireet alkoivat vasta plussasta, joten nuo viime kp:n oireet olivat vain vahvan mielikuvitukseni oiretta.
Eipä tässä muuta, palaan asiaan viikonlopulla.
shayen 28/30-31 yk 2
Täällä käynnissä eka yrityskierto, tosin vuodan kyllä ihan hirveästi vieläkin, vaikka on jo kp5... No, kaksi ekaa päivää oli tuhrua kuten aina, joten eiköhän tämä ole ohitse viikonloppuun mennessä.
Kaksi viimeistä kierto ovat olleet tosi lyhyitä, toinen 26pv ja toinen 25. Sehän tarkoittaa sitä, että mahd. ovis voi olla jo ensi viikon alussa! No, ei muuta kun vähän aktiivisuutta niillä main, ja sitten piinaillaankin loppuaika :)
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille!
Olen jo pitkään seuraillut taustalla teidän keskusteluja ja nyt rohkaistuin itsekin sitten kirjoittamaan.
Eli toinen lapsi olisi todella tervetullut meidänkin perheeseen, johon tällähetkellä kuulun minä (25v.), mieheni (24v.) ja yksivuotias tyttäremme.
Neljäs yrityskierto meneillään mutta ainakin yritän asennoitua siihen että kauan tässä voi taas mennä. Esikoinen tärppäsi vasta yk 13.
Kuume on kuitenkin kova enkä haluaisi taas kokea niitä pettymyksiä yhtä paljon kuin esikoista yritettäessä.
Yritän olla laskeskelematta päiviä ja muutenkin ajattelematta asiaa liikaa (vaikka silti ajatus uudesta raskaudesta ja vauvasta pyörii kokoajan päässä) etten stressaantuisi aivan liikaa. Täällä kirjoittelu ei varmaankaan yhtään auta asiaa mutta olisi mukava jakaa ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.
Plussaonnea kaikille!
t.vadelma
Tervetuloa uusille mukaan!
Miksi se talvi ei jo tule? Kaipaan lunta niin kamalasti!
Meillä piinailu loppui maanantaihin. Tätin olisi pitänyt kurvata tuolloin paikalle, mutta ylläri, ylläri, eipäs sitä näkynytkään! Olin kehitellyt monia raskausoireitakin viikonloppuna. Testi näytti kuitenkin ihan selvää negaa, joten kierto kai " vähän" heittelee. Vai olisko muka mahdollista, että hormonit ei vielä näkyneet apteekin herkässä testissä? En tehnyt testiä aamulla, kun ohjeissa sanottiin, että voi tehdä mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Eikä pissakaan ollut ollut rakossa kuin pari tuntia. Noh, etiäpäin mennään... Testailen ensi maanantaina uudelleen, ellei täti sitä ennen meille löydä!
-Avecos kp 37/34
No niin yk 1 on lähtenyt käyntiin nyt kp 6/30. Tänään kävin gynellä rutiini tarkastuksessa ja sanoi et siellä näyttäis olevan munasarjat pullollaan valmiita munasoluja että siitä vaan yritystä päälle :) Oon ihan innoissani ja tosi malttamaton :) Voi että taas jännittää ihan yhtä lailla vaikka onkin " jo" toinen kerta. Esikoinen on meillä 3v.
Onnea vaan plussanneet ja tervetuloa uudet kuumeilijat!!
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Tämä on nyt eka kerta kun kirjoitan tänne kuumeilijoihin. Eli esikoinen on reilut puolitoista vuotta ja kakkonen alkaisi olla tervetullut. Esikoista " teimme" vuoden päivät ovista tikuttamalla ja kävimme jopa alustavasti lapsettomuustutkimuksissakin, kunnes sitten tärppäsi.
Käytättekö muut ovulaatiotestejä? Mä olen muutamana kuukautena nyt taas tikutellut ahkeraan. Viivat tulevat tasavahvoina ja samaan aikaan liittyy mahakipua asiaan, eli eiköhän ovulaatio asia ole ihan ok. Edullisin tarjous ovulaatiotesteistä, alle 10 euron tutustumispaketti, taitaa tällä hetkellä olla http://babyplus.fi
Onko teillä muuten tietoa, tärppääkö kakkonen yleensä helpommin kuin ensimmäinen?
aurinkopullo ja poitsu 1 v 7 kk
Kakkosta kaipaillaan.. Kolme plussatestiä tehtynä. Jokohan tähän uskaltaisi uskoa? Jotenkin sitä niin odottaa samaa järkyttäävää oksentamista kuin ensimmäisen kohdalla, samoja särkeviä rintoja, ääretöntä väsymistä. Kaikkea on, mutta minimaalisesti. Väsy joo, kuvotusta joo, arkuutta joo, mutta siinäpä ne...
Ei vaan uskalla uskoa. Ainakaan siihen että mahdollinen asukas matkassa pysyis. En tiiä, hitto miten epätodellinen olo :/
minun alakuloni syy selvisi tänä aamuna.. sain nimittäin vahvan plussan testiin!!:DD esikoista odottaessani olin nimittäin ekat kuukaudet alakuloinen kans.. taidan siis siirtyä tuonne toiselle puolelle. plussatuulia kaikille ja hyvää talven odotusta!:)
-annukka-
Yritystä takana 4 kiertoa ja esikoinen on melkein 2-vuotias.
Nyt on meneillään kp 6/26-28 ja tämän kierron ensimmäinen viikko onkin kulunut ihan vain toipumiseen edellisestä pettymyksestä: mulla oli juuri samoja oireita ennen menkkojen alkua, kuin esikoisestakin aikoinaan, joten toiveet olivat iiiiihan liian korkealla...
Kärsivällisyys on välillä kortilla senkin vuoksi, että odotimme mieheni kanssa vauvakuumeen kourissa aika pitkään, ennen kuin aloitimme tämän uuden yrityksen. Silloin vielä taisimme kuvitella, että toinen lapsi saisi alkunsa yhdestä yrityksestä, niin kuin esikoinenkin... *huokaus*
Mutta ehkä täällä porukassa aika kuluisi nopeammin plussaa odotellessa! ;)
-adalea-
Voi, kun itsekin niin kovasti toivon että saisin siirtyä myös odottajiin.
Ovis pitäisi itselläni olla jossain näillä paikkeilla mutta mitään oviskipuja ei oikeastaan ole. Yleensä olen kyllä selvät merkit oviksesta joka kierrossa löytänyt. Viimekierrossakin alavatsa oli oviksen aikaan todella kipeä. Harmi, ehkä en sitten ihan aina ovuloikaan. Tikutellut en ole vielä kakkosta yrittäessä, esikoista yrittäessä kylläkin muutamassa kierrossa mutta tuo tikuttelu ei kyllä " sopinut" meille. Seksistä tuli aikamoista pakkopullaa.
Aurinkopullo, teillä on tainnut olla melko samanlainen tuo esikoisen yritys kuin meilläkin eli reilu vuoden mekin yritimme ja kävimme jo lapsettomuustutkimuksissakin. Mitään häikkää ei meistä löytynyt mutta sain kuitenkin clomi-kuurin, jota en ehtinyt aloittamaan kun tärppäsi. Eli meillä tepsi ainakin tuo että pitää unohtaa koko yrittäminen. Monestihan sitä sanotaan että kakkonen voisi tärpätä helpommin kuin ensimmäinen mutta ei se varmaan aina pidä paikkaansa. Itsekin toki kovasti toivon ettei tässä taas ihan vuotta menisi.
Tätä kakkosta yrittäessä en ole vielä pystynyt ottamaan rennosti ja unohtaa yrittämistä vaikka tiedän että se ehkä auttaisi. Viime yönä näin untakin että sain plussan raskaustestiin. Olo oli vielä aamullakin tosi onnellinen vaikka se vain unta olikin. Onko muilla tämä kuumeilu tullut uniin asti?
Mulla alkoi tänään neljäs yrityskierto ja taas ihan ajallaan. En ehtiny edes testata, kun viime kerrallakin testasin ihan liian aikasin, niin nyt jätin kokonaan välistä. Tuntuu aika masentavalta, kun ei tää ookaan niin helppoa ku luulin. Vaikka kaiken piti osua kohdilleen, tikutin oviksen jne.
Ei mikään voittajafiilis.
Pikkumyy78 kp1/30 yk4
tuonne heinähattujen odottajiin =)
Ei siinä kauaa mennyt, toisessa kierrossa halusi munasolu hedelmöittyä ja kiinnittyä.
Jaksamista ja onnea teille kaikille yrityksiine!
Halit kaikille <3
kylläpä nyt plussa tuulet puhaltaa! Voikun olis meilläkin. Sen sijaan pelkkää hermoilua ja ihmetystä.
Nyt menossa kp 34/30, testi näyttää edelleen negaa, mutta menkkoja ei kuulu, eikä näy.
Oikeasti, tapahtuisi nyt jotakin, joko plussa tai menkat, niin loppuis tää kidutus... Olen niin pinna kireällä koko ajan, ettei mistään tuu mitään. Välillä tekee mieli pillittää, vaikkei olis mitään syytä. Tietenkin toivon, että tämä johtuu raskaudesta, mutta testi näytti tänä aamuna niin puhdasta negaa, kuin olla ja voi. Yritin pitkään tihrustaa edes viivanpaikkaa, mutta ei.
Ääh, anteeksi vuodatus. Kyllä te tiedätte, mitä tarkoitan. Testaan uudelleen ke-aamuna, jos mitään ei kuulu siihen mennessä. Palaan asiaan sen jälkeen.
shayen
Kiva juttu kun plussia tulee!!
Mä vaan en ite usko et tärppää tässä kierrossa kun ei pupuiltu kun kerran viime viikolla (vaikka piti ahkeraan). Jotenkin tuli se luovutus meininki niin ehkä sillä oli osuutta asiaan. Vitsi kun nyt on kp17/26. Nyt ei kyllä ole enää mahiksia raskautua, oli mulla niin selvät ovisoireet viime viikolla. Kauhea pupuiluhimo+ovislima alkuviikosta+oviskivut to/pe. Mut ei harmainta haisua et mikä päivä olis ollut virallinen ovulaatiopäivä.
Ei kai se auta kun odotella, nyt ei edes jänskätä yhtään et onko tärpänny vai ei.
Leti
Onnea, onnea, onnea plussanneille!!!!!
Muutama päivä tässä vierähtänytkin jo kirjoittelusta...
vadelma 82, joo taitaa meillä on samankaltaiset tarinat esikoisen kanssa. varmaan pahinta ainakin mitä minä tein, oli liika hermoilu asiasta. Nyt ajattelen (vielä?) niin, että ei mitään kiirettä...
www.babyplus.fi:stä tilattu testipaketti odottelee kaapissa. Tuli nopeasti ihan tavallisessa kirjekuoressa. On siinä testipaketissa muutama raskaustestikin, mutta ei niitä vieä oteta käyttöön:) Ovistestejä meinaan koittaa sitten taas seuraavassa kuussa.
Heippa taas,
aurinkopullo ja poitsu
tiesinhän minä sen. Menkat alkoi eilen myöhään illalla.
Sitä vaan ehti jo toivoa, kun oli niin myöhässä, mutta...
No, ei se mitään, kyllä se vielä tärppää. Jos vaikka yrittäis ehtiä/jaksaa pupuilla vähän ahkerammin tällä kierrolla, viimeksi jäi kyllä aika vähiin, että aikamoinen MacGyver se olis kyllä ollut. :)
Shayen kp 3 alkaa
Onneksi mulla ei tämä vauvantuska ole mennyt (ainakaan vielä) niin pahaksi, etten olisi aivan täydestä sydämestäni onnellinen kaikkien plussanneiden, odottajien ja vastasyntyneiden äitien puolesta. Tosi hyvä mieli tuli näistä teidänkin plussista! :)
Sen verran tämä kauhea vauvakuume kuitenkin järkeä heikentää, että tuli hassattua rahaa melkoiseen turhuuteen. Tilasin sellaisen clearbluen feriliteettinäytön ja tikut siihen... Aika kallis masiina ja tänään kun sen hain postista ja tutkailin tarkemmin, niin todella mietin, että onko tämä yhtään tavallisia ovistestejä kummempi... Käytönkin voi aloittaa vasta uudesta kierrosta ekana päivänä, joten tähän kiertoon ei laitteesta ole mitään iloa. No, todennäköisesti pääsen testailemaan näyttöä seuraavassa kierrossa ja ellen pääse, niin eipä paljon harmita sekään ;)
Tällä hetkellä eniten harmittaa se, että seuraavalla viikolla ovis osuu päiville, jolloin mies on töissä pitkiä päiviä ja se varmasti vaikuttaa varsinkin, kun esikoinen on nukkunut viime päivinä tosi huonosti ja heräillyt pitkin öitä. Näillä eväillä meidän aktiivisuus makkarissa latistuu helposti lähelle nollaa... Mutta enpä jaksa sitä vielä murehtia, kun tässä on vielä ensi viikkoon pitkä aika. :)
-adelea-
Meillä ei edelleenkään plussaa, eikä uutta yk kun ei ole ekan jälkeen tulleet enää menkat nyt menossa jo pitkälti kp 40+++++++, reilu viikon päähän sain ajan omalle gynelleni, menen sinne että katsoo missä vika ja määrää ehkäkö taas Teroluttia että saadaan kierrot pyörimään. Toivotonta odottaa eikö menkat ala ja nyt en enää edes odotaa vaan " tiedän" ettei ne tule ilman lääkärin apua nii kuin esikoisestakaan. Testin tehnyt kerran viikkoon ja aina negaa, enää en viitsi rahaa laittaa kiinni testeihin, kun aina negaa....Rinnat on pudot ja eilen tuli maito tippaa (imettämisen lopettanut puoli vuotta sitten), mutta muuta oiretta ei menkoista eikä raskaudesta, tylsää...
Ninnu :(
Oliskohan se odottelu ja jännittäminen vähemmän stressaavaa, jos kirjoittelis aina tänne tuntemuksiaan..
Meillä (tai varsinkin mulla) olis toinen lapsi toiveissa.. Yritys ollaan aloitettu jo 10/06, eikä vieläkään ole tärpännyt! Esikoinen syntynyt 02/03 ja silloin tärppäsi jo toisella kierrolla. Missäköhän siis vika?
Nyt menossa kp 13/28, eli ovulaatio tosi lähellä. Taas kohta alkaa se joka kuukautinen jännittäminen, joka tähän asti on aina päättynyt pettymykseen ja kyyneliin..
Kävin jo laittamassa itseni heinätoivelistaan ja varmuuden vuoksi alustavasti jo elokuun listaankin, ettei tipahda niin korkealta jos taas joutuu pettymään...
Plussaonnea kaikille!!
mulla kans vähän samat aatteet kuin leti06:lla.. tuntuu,et olen luovuttanut...tärppää jos tärppää ja tulee jos on tullakseen.. nyt on opiskelu vienyt kaiken voiman ylipäänsä, en tottapuhuen jaksa edes innostua seksistä, esikoinen kaipaa paljon huomiota (tietenkin kun pitkiä päiviä vietän poissa..) ja muutenkin masentaa.. mun kierto on ihan päin helvettiä.. viimeks oli väliä 2,5kk ja edelliset kuukautiset oli syyskuun alussa eikä seuraavista ole mitään hajua.. onko kellään tietoa,mitä lääkärit yleensö tekee tuollaiselle vaivalle vai tekeekö mitään?olen aina ollut siinä luulossa,että koska olen nuori,lääkärit viis veisaa tuollaisista kierroista,mutt onko luuloni väärä?
joka tapauksessa,onnea kaikille teille yritykseen,toivottavasti tärppää pian,minä taidan palstailla tuolla sivussa jonkin aikaa,kunnes saan uuden innon tähän yrittämiseen.
-annu-