Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riippuvuus on vahva

Vierailija
07.10.2007 |

Hei,

ensinnäkin voimaa ja sinnikkyyttä kaikille äideille lopettaa tupakointi.

Mutta sitten haluaisin muistuttaa itse vaikeat tuskat kokeneena raskausaikana, että voi olla helpompi lopettaa ennen raskautta kuin raskauden aikana (jos siis kyseessä suunniteltu raskaus).

Ja lisäksi kaikkia arvostelijoita haluan muistuttaa, että tupakointi aiheuttaa vahvan riippuvuuden ja riippuvuus on sairaudeksi luokiteltava tila, josta ei ole niin vain helppo päästä eroon.

Kaikenlaiset hyi olkoon - kommentit tällä palstalla ovat ihan turhia, tupakoitsijat tarvitsevat tukea, eikä moinen viisastelu auta yhtään.

Ja itse koukussa olleena tiedän sen tunteen: häpeän, pelon ja huolen, mutta kuitenkin minun oli saatava aineeni. Nyt se tuntuu käsittämättömältä, mutta olin todella kiinni tupakassa. Ja itkin monta viikotta lopettaessani ja raskaana ollessani. Ei varmaan sekään hyväksi vauvalle, joten jos vauvakuume nostaa päätään, kokeile pystytkö ensin lopettamaan. Ja ellet, älä yritä vielä raskautta.

Tämä on vanhan ja kovia kokeneen äidin neuvo.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan meistä melkein kaikki muistaa sen tunteen kun 14-vuotiaana oli jotenkin vaan pakko saada ne samanlaiset farkut, kuunnella samanlaista musiikkia ja saada sama painoindeksi kuin kaverilla - niin ja polttaa samaa merkkiä, eihän se silloin haitannut, ettei mikään niistä ollut omaan makuun. ;)

Vierailija
2/3 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisilla on taito puhua ikävistä asioista niin, että ikävän asian kohde tarttuu asiaan ja tekee muutoksen tyytyväisenä.

Mikä ihme taas saa toiset huutamaan syyllisyyttä nasevillä, epäsosiaalisilla kommenteillaan ja toisen vetäytymään kuoreensa???

Miksi ihmeessä joillekin ei koskaan kehity " tunneälyksi" kutsuttua taitoa, jonka avulla pystyy luovimaan sosiaalisesti monenlaisissa tilanteissa, myös ikävistä asioista keskusteluissa...

MIKSI??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran röökistä ei kykene edes lapsen takia olemaan erossa, niin vaihtakaa nyt edes rööki nikotiinilaastariin tai nikotiinipurkkaan. Kai sitä nikotiinia menee sikiöön tätäkin kautta, mutta jäävät ainakin häkä ja terva jne. pois. Ylipäätään mikä ihme jengin oikein saa aloittamaan tupakoinnin? En käsitä kertakaikkiaan, koska ensimmäiset röökit eivät taatusti ole kenestäkään maistuneet hyvältä