RASKAANA OLEVAT! Syöttekö jotain vitamiinivalmisteita tms? (ov)
Mietin vaan, että vaikka yritän syödä terveellisesti,niin välillä menee päiviä, että syön miten sattuu. Rv 6 tällä hetkellä. Eka neuvola vasta 3 viikon kuluttua. Pitäisiköhän syödä jotain vitamiineja? Onko neuvolat suositellut teille jotain valmistetta? Pitäskö niitä syödä jo nyt, vai odotanko 3 viikkoa ja katson mitä neuvola sanoo?
Kommentit (9)
Neuvola ei ole mulle suositellut kuin d-vitamiinia, olikohan loka-maaliskuu ajaksi.
Mutta olen syönyt molemmissa raskauksissa multitabs- raskaus monivitamiinia ja kalaöljykapseleita. (loppuraskaudesta, noin vikat 3kk myös maitohappobakteereja)
Vitamiineista saa myös sen tarvittavan D-vitamiinilisän. Ja ainakin itselläni ovat säännöllisesti otettuina auttaneet myös pahaan oloon. : )
mutta ainakin mun piti ottaa se tosi tarkkaan ruuan yhteydessä tai muuten lens yrjö!!
Syön huonosti maitotuotteita, joten yritän popsia noita kalkki-magnesium-tabletteja ja veri mulla on aina ollut huono, joten siksi myös rautatabletit
Poison Ivy rv 23(?)
syönyt koko ajan kalaöljyä. Aluksi b-vitamiinia pahoinvointiin (ei auttanut, ei sitten yhtään!). Nyt syön kalaöljyn lisäksi gefiluskapseleita (allergiariskin minimoimiseksi) ja monivitamiinia (multivitaa) lähinnä d-vitamiinin takia. Rautalisää en ole koskaan tarvinnut, hemoglobiini tosi hyvä sekä raskauksien että imetyksien aikana, mikä on käsittääkseni tosi harvinaista...
Ja rv on 32.
ja raskautta suunnitteleville ja imettäville on hyvä.
itse aloitin sen syömisen jo raskautta suunniteltaessa ja
jatkoin koko imetyksenkin ajan.
kannattaa jotain monivitamiinia syödä!
Foolihappoa tarttee saada juuri alkuraskaudessa, joten kannattaa ainakin sitä tai sitten monivitamiinia ottaa.
kun ei ruokakaan pysy sisällä. Nyt rv 12. Ladyvitaa ajattelin ottaa sitten kun pystyn.
on oma multitabs. mä olen syönyt sitä alusta asti. muistaakseni muillakin merkeillä kuten ladyvitalla on vastaavia.