GALLUP: Imetyksestä, tuttipullosta ja tutista vieroitus, missä iässä?
Mielenkiinnolla kyselen teiltä, missä iässä lapsenne on vieroitettu rinnasta, tuttipullosta ja tutista?
Esikoistyttö söi tisua 11kk, pullosta ja tutista vieroitettiin siinä 1.5 vuoden iässä.
Meidän kuopuspoika on nyt 1v 1kk. Tisua syö edelleen kolmisen kertaa päivässä kotiruoan ja tavallisen lehmänmaidon ohella. Iltavelli ennen nukkumaanmenoa juodaan pullosta. Päikkäreitä ennen saa tisua. Poika ei nukahda kuitenkaan tissille/pullolle, vaan tassuttelemalla omaan sänkyynsä. Tutti on hyvinkin tärkeä hänelle vielä =)
Olen ajatellut vieroittaa rinnasta piakkoin, mutta kovan eroahdistuksen vuoksi en vielä sitä viitsi tehdä. Tuttia saa syödä vielä hetkisen, maksimissaan tuonne puolentoistavuoden ikään. Iltavellipullosta ajattelin vieroittaa lähipäivinä ja antaa vellin sijasta muuta iltapalaa. Saa nähdä miten käy =)
Kommentit (2)
Tuttipulloa ei käytetä ollenkaan.
Esikoinen lopetti itse tissittelyn 1v5kk iässä, kun olin kahdeksannella kuulla raskaana. Tutista hänet irrotettiin 2v iässä tosi hankalan prosessin jälkeen ja sen jälkeen ei tutteja ole meidän perheessä käytetty.
Kakkonen ei ole vielä lopettanut tissittelyä. Syö muutaman kerran viikossa iltaisin. Ikää 2v9kk.
Kolmonen samoin tissillä vielä, tosin hän lapsentahtisesti eli myös öisin. Ikää 1v1kk.
Ja nelonen masussa rv 20+3 :)
Porenn ja tytöt
frodo:
Esikoinen vieroittui rinnasta hieman autettuna 3v8kk iässä. Tutti oli jäänyt 2v-syntymäpäivänä. Pulloa ei ollutkaan käytössä juuri lainkaan, kun ei ole vellejä tarjottu.
Keskimmäinen on juuri ilmeisesti vieroittunut (ikää 3v7kk), kun ei ole muutamaan viikkoon rinnalla käynyt :) Tuttia ei hänellä ollutkaan, eikä sitä pulloa.
Kuopus täytti tiistaina 1v, ja käy edelleen rinnalla lapsentahtisesti (myös öisin). Tutista ei ole tarvis vieroittaa, kun ei sellaista käytä. Eikä sitä pulloa :) Imetys saa jatkua vielä ainakin pari vuotta, ellei kauemminkin, jos se vain minusta ja hänestä hyvältä tuntuu.