Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen opettajana ah niin kyllästynyt teihin vanhempiin.

Vierailija
07.10.2007 |

Aina tulee naputusta, teet sitten niin tai näin.

Vanhempainilloissa ei saisi teettää ryhmätöitä, eikä tilaisuus saa kestää, kuin max puoli tuntia.

Ja minkä ihmeen takia te soittelette minulle kotiin? En ole pätkääkään kiinnostunut puhumaan pennuistanne vapaa-ajallani, en vaikka kuinka nico-petterin äiti niin luulee.

Lapsessahan ei koskaan ole vikaa, jos jotain ei opi tai tunnilla kuuntele; jep, kaikki johtuu vaan huonosta opettajasta jne

Nyt riitti. Teen tästä lähtien kuten huvittaa, enkä liiemmin vaivaudu vanhempien tähden.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te teette siis päivällä töitä. - Niin mekin.

Teidän on hoideltava tauoilla omia asioitanne. - Me sen sijaan emme saa hoitaa tauoilla omia asioitamme, joita ovat muun muassa seuraavat:

*kopiointi

*s-postiin vastaaminen

*kahvinjuominen

*tappelunselvittäminen

*paskallakäyminen

Teidän on siis tauoilla soiteltava terveyskeskuksiin ja muihin. - Miksette soittele lääkärille illalla? Jos opettajalle pitää saada soittaa työpäivän jälkeen, eikös lekurillekin voisi? Asiakaspalvelijoitahan nekin ovat ja itse ovat duuninsa valinneet.

Mikä vaikeus on kirjoittaa omin karvaisin käsin siihen reissuvihkoon, että soittaiskos se opettaja mulle, kun olis asiaa?

Vierailija
42/52 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi ei rangaistusta saakaan, niin sosiaaliviranomaiset ottavat perheen tarkkailuun. Kyllä siinä mamman naama venähtäisi jujutsutreeneissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tehnyt töitä opettajana ja vanhemmat on sitten joskus TOSI rasittavia. Ja vaikka on opettajaksi ryhtynyt ei se tarkoita, että vanhempien täytyy käyttäytyä kuin idiootit.

Minua on mm. pyydetty pyyhkimään 3-luokkalaisen pojan pylly, jos hän käy kakalla, etteivät hänen sormensa likaannu. Toinen lapsi taas joka on väkivaltainen kaikkia kohtaan on äitinsä mielestä " vain niin oikeudenmukainen, että haluaa rangaista muita pahoista teoista" . Sitten on niitä vanhempia, jotka soittaa 3 tunnin monologi-puheluita minulle illalla kotiin. Sitten on niitä, jotka haistattelee puhelimessa, jos kuuluisa nico-petteri on taas lyönyt jotakuta nassuun.

Kyllä vanhemmatkin voisivat yrittää käyttäytyä. Vaikka ongelmansahan sitä kullakin.

Vierailija
44/52 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajuus ei todellakaan ole palveluammatti eivätkä vanhemmat ja lapset asiakkaita. Ei kaikkea amerikkalaista sontaa tarvitse uskoa eikä meidän tarvitse ihan jokaista muoti-hössötystä seurata.

Vierailija
45/52 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviesti/sähköposti/reissuvihko on vielä riittänyt.

Toisaalta kyllä minäkin ihmettelisin, jos kerran vuodessa pidettävässä vanhempainillassa pitäisi leikkiä jotain ryhmätyöjuttuja kun oikeasti pitäis imeä informaatiota omasta koululaisesta...

Vierailija
46/52 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaani ovat tällä hetkellä näitä 49-tyylisiä. Kiitokset Luojalle tästä onnenkantamoisesta!

Säälien katselen naapuriluokan opettajan olemusta, jonka asiakkaat ovat varsinaisia kyökkipsykologeja. Ja kaiket illat puidaan asiakkaiden temperamenttia, jota opettaja väkivaltaisesti tukahduttaa. Myöskin puidaan nico-petterin rehellisyyttä, joka ilmenee terveellä tavalla lyömisenä, myös opettajan lyömisenä.

Jotkut vanhemmat ovat sellaisia, joita voi hyvinkin katsella jopa asiakaspalvelijan näkökulmasta. Mutta joidenkin rajattomien vanhempien kanssa ei auta mikään: aina on jani-pecca kärsinyt suunnatonta tuskaa mielenalueella. Ja opettajahan sen traumaattisen kivun tietenkin on aiheuttanut.

Voin edelleenkin vain olla kiitollinen siitä, että omien asiakkaideni vanhemmat ovat selväjärkisiä tyyppejä, jotka eivät usko opettajan haluun tuhota lapsen herkkää mielenterveyttä.

Vierailija
47/52 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koulun reksi on höyrähtänyt kaikkeen, mikä tulee ameriikasta tai liike-elämästä.

Siinä vaiheessa, kun rehtori jakaa asiakaspalveluohjeita opettajakunnalleen, opettajan on muututtava asiakaspalvelijaksi. Viis siitä, että ideologia ei ihan satu kohilleen koululaitoksessa! Mutta kun ideologia tulee ameriikasta, sen on pakko olla oikeaa, puhdasta ja totta.

Asiakkuutta hoitanut jo vuodesta 97

Vierailija
48/52 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opettaja, mutta tämän tiedän varmasti.

Vierailija
49/52 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä ekaluona opettaja, ja aikaisemminkin opettanut lähinnä alkuopetuksessa. Yhteydenpito ja yhteistyö vanhempien kanssa on aina ollut perin mutkatonta.

Oppilailla on reissuvihkot, joihin voi laittaa vaikka joka päivä viestiä. Katson vihkot joka päivä läpi, ja vastaan uusiin viesteihin. Olen antanut vanhemmille sähköpostiosoitteeni, joka on pelkästään työasioita varten, samoin kännykkänumeron, joka on vain ns. työpuhelin. Tietenkin jaettu on myös koulun numerot esim. kansliaan ja opettajanhuoneeseen.

Vapaa-aikaa varten minulla on toinen puhelin ja sähköpostiosoite. Homma on toiminut erittäin hyvin. Vanhemmat tietävät, että pidän työpuhelinta auki n. klo 17 asti, ja usein senkin jälkeen se jää päälle. Voin kuitenkin itse määrittää, milloin hoidan töitä ja milloin taas haluan olla vapaalla oman perheen kanssa. Olen myös kertonut vanhemmille, että minulla on lapsia, ja töäiden jälkeen en enää ole opettaja vaan äiti. Kukaan ei ole valittanut ainakaan niin, että asia olisi minun korviini kantautunut. Homma on toiminut hyvin ja näin aion myös jatkaa.

Vierailija
50/52 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemisissä. Ei auta mikään, sehän on sun duunia.

Mitähän meidän firmassa tuumittas, jos sanoisin, etten tee enää noita proggiksia, ne ei huvita..Voi juku, naurattaa jo etukäteen ja taidankin huomenna ihan huvikseen tempasta pomolle ko höpinät.

Heh, onneks on huumorintajuinen nainen pomona.

Vierailija
51/52 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ope pyytää laittamaan viestit vain tekstareilla ja se toimii:::)))

T. Open työtä arvostava äiti:::)))

Vierailija
52/52 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja vanhempien kanssa käytävä yhteistyö on osa opettajan työtä- positiivinen asenne helpottaa, niin tyttärenikin ope tomii