Stockan kantis Vikingit(pienille) vs. Hullujen päivien goret, vai Superfitit?
Noissa Superfiteissä ainakin miinuksena nauhakiinnitys, kummat
Vikingit olisivat paremmat ja siis nimenomaan ne pienempien mallit...
Kommentit (6)
n verrattuna, eikä niissä ole liukas pohjakaan (mitä on täällä valiteltu eccoissa ja primigeissä). Meillä on Superfitin goretexsaappaat ja nuo nilkkurigoret tulee toiseksi kengäksi.
Yleensä HP:n goretexsaappaat on olleet huonommat (tylsempi väri, vähemmän säätöjä, vähän painavampi, tmv) kuin Stockan lokakuun kanta-asiakastarjoussaappaat. En tiedä, miten tänä vuonna.
Ostettiin ne normaalihintasina Espoon Kenkä-Pertistä. Ovat ihan tukevat ensiaskelkengäksi, munkin mielestä nauhakiinnitys plussaa. Ovat aika ohuet talvikengiksi. Me ostettiin noi juuri sen takia kuin poika 1v2kk ei osaa vielä kävellä ja jalat on jo jäässä tavallisissa syyskengissä ja kumisaappaita ei muutenkaan meillä harrasteta. Ajattelin juuri että pitää ostaa noihin paksumpi pohjallinen koska täysin liikkumattomalla lapsella jalat jäätyy tosi nopsasti noissa. Eli meidän poika ajaa puistossa pyörällä, keinuu,istuu hiekkiksellä, kävelee kuorma-autojen ja taaperokärryjen kanssa, eli on kohtuu aktiivinen mutta silti jalat ei ole erityisen lämpimät olleet noissa, eli eivät missään nimessä ole pakkaskengät tai sitten meidän poika vaan mahdoton kylmäjalka! :-)
ja olin tämän takia menossa varta vasten näiden takia Stockalle torstaina. Talvikengiksi olin kuitenkin ne ajatellut ja hiukan kauhistuttaa edellisen nimimerkin kokemukset. Asutteko etelä-Suomessa? Eihän täällä ole edes ollut +10 astetta kylmempää, mitäs sitten kun on -10...? Onko sattumalta jollain toisella kokemuksia? Minulla on muuten kaikista kolmesta merkistä hyviä kokemuksia, tosin ainoastaan Eccoa on ollut talvikäytössä.
Meillä goret loskasäille ja kunnon villavuorelliset nahkakengät pakkasille. Gorejen käyttö jonnekin -5 asteeseen, ja sen jälkeen Tepsut jalkaan. Ainakin viime vuotisissa eccoissa oli tosi ohut vuori.
Minäkin katsoin noita Superfitin goreja 2,5-vuotiaalle pojalle, täytynee käydä ostoksilla. Viime vuonna poika pärjäsi koko talven täällä etelässä Supefitin goreilla, vaikka pk:ssa ulkoiltiin ihan kovillakin pakkasilla. Ainakin niissä meillä olleissa oli karvavuori.
Katsoin HP:n kuvastosta myös Adidaksen goreja pojalle, mutta en saanut selvää, onko kyse talvikengistä vai välikausikengistä. Nämä kahdet kengät ovat siis toisilleen vaihtoehtoiset, mutta luulen, että päädyn kuitenkin noihin Superfiteihin viime vuotisen kokemuksen perusteella.
Saa kengät tiukemmalle ja näin siis tukee paremmin jalkaa. Noista Superfiteistä en ollenkaan osaa sanoa ovatko kuinka painavat. Meillä oli viime vuonna Eccon goret ja mielestäni ne oli paremman tuntuiset kuin Vikingin goret. Vikingit on painavemmat ja jäykemmät.
Kannattaa ehkäpä käydä tunnustelemassa kenkiä.