Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on tehtävä jos epäilee sairastavansa diabetesta?

Vierailija
27.10.2008 |

Ottaako ne esim. työterveyshuollossa tosissaan jos vaan sanoo, että epäilen että mulla vois olla kakkostyypin diabetes?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
2/9 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitataan vaan sormenpäästä tai pissasta sokeri. Että kyllä se varmaan tutkitaan, varsinkin jos olet ylipainoinen ja on suvussa kakkostyypin diabetestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro oireista jne. Paastoverensokeri on niin kovin helppo ottaa, kuten myös sokerirasitus.

Vierailija
4/9 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumasti sanottuna: jos koko ajan väsyttää, kusettaa ja janottaa, on aihetta epäillä diabetesta.

Vierailija
5/9 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ei ap

Vierailija
6/9 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova makeanhimo?

Vierailija
7/9 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on helppo selitellä asioita esim. sillä että janottaa ku imetän ja sen myötä sitten kusettaaki. Ja väsyttää yöheräilyjen takia ;)

Lisäks mulla ei oo todettu raskausajan diabetesta, kakkosen kohdalla on tehty sokerirasitus, mutta oli normaali. Lasten koot syntyessä 4070g, 4180g ja kolmas 4765... Jokainen "laihtunu" äkkiä omalle käyrälleen eli paino ns. -1 käyrällä ja pituus +1.

Pelottaa vaan, että pitävät mua luulosairaana... Pystyykö sitä mitenkään testaa kotona?

Vierailija
8/9 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joka kerta imettäessäni epäillyt sairastuneeni diabetekseen (geenit siihen suuntaan vahvasti kallellaan). Mutta aina on kyse ollut vain imetyksen aiheuttamasta hillittömästä janosta (ihan sellainen "syväjano", joka ei tunnu helpottavan, vaikka juo kuinka paljon tahansa) ja öisistä heräilyistä. Verensokerit ovat olleet ihan ok, kun olen sukulaisten mittareilla kokeillut. Itse olen ainakin vähän huono juomaan, joten aina (lapsia 4) se juomisen tarpeen hurja kasvu imetyksen aikana onnistuu jotenkin yllättämään.

Vierailija
9/9 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että koko ajan janottaa ja (isolla) vesilasilla käyn varmaan vähintään kerran tunnissa. No en sentään yöllä ;)

Äidin äidillä on kakkostyypin diabetes ja itellä aina ollu ongelmaa pienen omenavartaloisuuden kanssa. Nyt on lievä ylipaino, mutta ennen tätä kolmatta odotusta olin kyllä normaalipainoinen, mutta silti vähän omppu ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi