Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatusneuvoja tarvitsisin

Vierailija
27.10.2008 |

pojat 5v ja 7v

Tappelevat aivan kokoajan, nuorempi kiusaa vanhempaa, potkii kiusaaltaan että toinen hermostuisi, hetken voivat leikkiä nätisti, mutta ei mene kauankaan kun alkavat tappelemaan tai riehumaan. Tappelu on tosi kovaa, kunnon hakkaamista ja potkimista.

Sana ei tehoa, ei voi erottaa kun kämppä niin pieni, jos yritän erottaa, niin nuorempi menee kiusaaltaan sinne missä isoveli. Tekee kokoajan kiusaa.

Ei auta jos perun jonkun kivan jutun, tuntuu ettei mikään tehoa, välillä yltyy niin etteivät kuule eikä näe mitään muuta.

Tänään meni niin kovin hermot pienemmän kiusaamiseen että sanoin että voi mennä pihalle riehumaan jos ei lopu. Ei loppunut, joten laitoin rappukäytävään 3 sekunniksi, se auttoi, mutta oli aika rajua mielestäni.

Olen aivan neuvoton, en enää keksi mitään, mikä voisi tuohon tappelemiseen ja riehumiseen auttaa. Olisi myös kiva, että tottelisivat kun sanon, korvat on jossain aivan muualla riehuessa.

Sori jos teksti on vähän sekavaa, eiköhän siitä kuitenkin selvää saa =)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

estämiskeinoja hän tarvitsee. Periaatteessa hän varmaan osasikin totella, vaan ei halua :) Tuon ikäiset ovat kovin kaikkivoipaisia.

Minä varmaan käyttäisin päivän tai pari seuraamalla leikkiä ihan lähietäisyydeltä. Jos konfliktitilanne tulee, riehuja siirretään pois leikistä tai yhteisestä tekemisestä. Laita joku jäähypaikka jonnekin. Jos tulee pois, viet takaisin. Pienempi hakee selvästi huomiota ja tällä hetkellä mikä tahansa huomio tuntuu hyvältä.

Vaatii itseltä paljon, kun muut hommat jäävät sivuun, ja onhan poliisina oleminen muutenkin aika rasittavaa. Yritä keksiä jotakin ohjattua tekemistä, ulkoilkaa mahdollisimman paljon. Kehu ja kiitä kaikesta, mikä minee hyvin, sillä tällä hetkellä olette varmaankin aikamoisessa kieltämiskierteessä.

Voimia!

Vierailija
2/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen esim tupakalla, enkä edes näe koko hommaa.

jos minä olen mukana leikissä, niin ovat nätisti, siihen asti kun toinen sotkee toisen jutun tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että meillä kyse on siitä, etteivät osaa jakaa sitä aikuista, jonka kanssa ovat.

Minun kanssani tappelevat pahiten, kuin huomiota hakien. Saavat sitä mielestäni kyllä sekä yhdessä että erikseen todella paljon, mutta ei tunnu riittävän.

Vierailija
4/4 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla vain erilaisia temperamentiltaan, ilmassa voi olla sisaruskateutta tms.

Se kieltämisen kierrekin on hankala, sillä täytyyhän lasta kieltää! Pitäisi vaan löytää niitä kehumisen arvoisiakin asioita, ja saada tilanne jotenkin poikki. Jäähy toimi ainoastaan, jos siinä on johdonmukainen. Tilanteita voi saada vältettyä olemalla läsnä tai ainakin lähellä, niin että voi puuttua heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi