Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttämään, kun ei enää pysty olemaan kotona vai " suosituksen" mukaan?

Vierailija
05.10.2007 |

" Uudelleen synnyttäjällä avautuminen on nopeampaa ja sen vuoksi hän voi tulla sairaalaan, kun säännöllisiä supistuksia on tullut 10 min välein 2-3 tuntia."

Koko aamun klo 9 lähtien supistellut 5min välein ekaksi noin 2,5-3 tuntia. Sen jälkeen supistellut 3-15min välein, nyt viimeisimmät 4-6min välein. Eli pitäisiköhän lähteä sairaalaan? Toisaalta itsestä ei yhtään tunnu siltä, että PITÄISI lähteä enkä kestäisi olla kotona (missä siis mieluiten olen). Kauanko on viisasta olla kotona? Mielipiteitä? Niin ja olen uudellensynnyttäjä...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit :)

Vierailija
2/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa jo valmiina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita silti synnärille ja kerro epäileväsi synnytyksen alkaneen. Osaavat sitten vähän varautua ennalta, etsivät paperit jne. valmiiksi.

Vierailija
4/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan sellaisen " kunnon kivun" puuttumista, joka esikoisesta kyllä tuli ja tiesi varmasti että nyt lähdetään. Inhottavalta ja vähän kipeältäkin supistuksen tuntuu, mutta ihan siedettäviä kuitenkin. ap

Vierailija
5/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kummallakin kerralla olo oli hyvä eikä pahemmin kipuja, halusin vaan varmistaa, etten synnytä kotiin ;)

t:2

Vierailija
6/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tutustumisporukassa uudelleen synnyttäjä ja hänellekin sanottiin että omien tuntemusten mukaan. Huomioiden tietysti matka ja kuinka nopeasti pääsee lähtemään.

Vierailija
7/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kesti pitkään, niin ei kova hoppu. Jos oli nopea, niin olisin menossa jo!

Vierailija
8/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähdettiin sairaalaan, kun oli supistellut pari tuntia n. 10 min välein. Kohdunsuu olikin jo 5 cm auki ja poika syntyi kaksi tuntia siitä kun saavuimme sairaalaan. Sinuna lähtisin jo näytille, pääseehän sitä sitten takaisin kotiin, jos aika ei vielä kypsä...

Vierailija
9/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista synnyttämään lähtiessä oli supistellut kipeästi 5min välein 6h.

Jälkeenpäin ajateltuna olisin voinut olla vielä kotona koska sairaalassa meni vielä 16h eivätkä ne kivut nyt niin kovia olleet kun vertaa kuopuksen synnytykseen.

Kuopusta odottaessa supistukset oli heti samaa luokkaa alkaessaan kuin ensimmäisessä synnytyksessä pahimmillaan ja heti tuli 4min välein.

Makoilin pari tuntia koska en uskonut että toinenkaan synnytys etenee kovin nopeaa. Siinä vaiheessa kun alkoi tulemaan 2-3min välein niin meinasikin iskeä paniikki että mitä jos ei ehditäkkään sairalaan. Matkaa oli 40km. Mutta ihan hyvin ehdittiin. Oltiin pari tuntia sairaalassa ennen kuin vauva syntyi.

Vierailija
10/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut erityisen kivuliaita mutta tuntuvia. Vielä taksissa matkalla sairaalaan mietin, että lähdinköhän turhaan, mutta onneksi lähdin, sillä perillä sairaalassa olin kokonaan auki ja vauva syntyi tunnin kuluttua. Mulla oli tunnin matka sairaalaan ja kyseessä kolmas synnytys.

Vierailija
11/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan vertaan tätä liikaa esikoisen synnytykseen =/ ap

Vierailija
12/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan jo aiiiika kauan malttanut.

Vierailija
13/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl lähtenyt jo aikoja sitten. Jos olisi odotellut 5cm saakka kotona niin synnytys ois tapahtunut kotona tai ambulanssissa.

Vierailija
14/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrehtyi supistukset pikkuhiljaa sairaalassa ja kotiin vielä viikoksi.

Vierailija
15/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä olisin mennyt jo.

Tosin mulla molemmista lapsista supistukset kesti ekasta supistuksesta ponnistukseen n. neljä tuntia, eikä niistä tullut koskaan säännöllisiä.

Vierailija
16/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla meinaan kolmannen kohdalla supisteli koko päivän epäsäännöllisesti mut aika kipeesti, mulla on lääkitys jota ei voi ottaa jos haluu epiduraalin, niin soitin synnärille ja kysyin niin sanovat et tuu vaan. siis aamusta asti supisteli ja menin synnärille illalla... eipä tarvinnut lähtee kotiin ku vauvan kanssa, oli jo ihan käynnissä synnytys.

nyt jälkeenpäin mietin et onneks lähdin ku vauva olis voinut syntyä tonne suihkuun.

Vierailija
17/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa kävin niin supisteli koko ajan kipeästi. Meinasin jo sieltä suoraan lähteä sairaalaan ajamaan. No, koukkasin kuitenkin kodin kautta tuomassa ostokset ja nyt suppareiden teho taas väheni... Tosin supistelee kyllä edelleen. Ei vitsi, mitäköhän tekisi... ap

Vierailija
18/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kotona niin kauan kuin pystyisin koska tiedän että itselläni ne supistukset tosiaan on todella kivuliaita ennen kuin alkaa mitään tapahtumaan, mutta kaikilla ei ole samalla lailla.

Vierailija
19/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olisin kotona niin kauan kuin pystyisin koska tiedän että itselläni ne supistukset tosiaan on todella kivuliaita ennen kuin alkaa mitään tapahtumaan, mutta kaikilla ei ole samalla lailla.

Eli supistuksetkin voi eri synnytyksissä olla eri tuntoisia. Hän ehti olla sairaalassa n. 2 tuntia nuorempi syntyi, minulta oli 18h.

Vierailija
20/20 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla lähdin sairaalaan kun supisteli 2-3 minsan välein, mutta eivät mitenkään kivuliaasti. Reilu 3h ehdin olla sairaalassa kun tyttö syntyi.

Nyt toista odottaessa lähden kyllä hyvissä ajoin, ettei vaan synny kotiin tai matkalle! Ystäväni synnytti toisen kotiin, homma eteni ok-olosta vauvan syntymään alle 15 minuutissa!!

Sairaalaan voi tietysti ilmoittaa että on tulossa mutta oikeati, ei kukaan voi puhelun perusteella tietää kuinka pian vauva syntyy! Eli omat fiilikset aina tärkeämmät!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan