Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko missään myynnissä valkosipulijauhetta, jonka valkosipuli ei ois Kiinasta?

Vierailija
25.10.2025 |

Valkosipulijauhe on meidän yksi suosikkimauste. Mutta tänä syksynä olen havahtunut, että ne kaikki valmistetaan kiinalaisesta valkosipulista. Olen koittanut etsiä sellaista merkkiä, joka ei olisi Kiinasta, mutta en löydä. Vaikka olisi kuinka kotimainen merkki, niin itse valkosipuli on Kiinasta. Onko kukaan löytänyt merkkiä, jossa valkosipuli olisi kotimaista tai edes Euroopasta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki kaupoissa myytävä tuore valkosipulikin tulee Kiinasta. Itse kasvatan omat valkosipulini alunperin suomalaisista istukassipuleista, ne säilyy hyvin läpi talven letitettyinä. Täytyypä joskus yrittää kuivata ja jauhaa jauhokso.

Vierailija
2/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiskaupoista saa esim Ruohonjuuri.

Mill & Mortar Valkosipulirouhe on luonnonmukaisesti viljelty Etelä-Italiassa. Sonnentor merkkinen on Egyptistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

75% maailman valkosipulista tuotetaan Kiinassa. Intialaista tai korealaista löytyy jostain.

Vierailija
4/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan tarkistaa, miksi hitossa kiinalaista???

Golden star (prisma) ei ilmoittanut sipulin alkuperää, varmaan Kiinasta sekin.

No, onneksi en ole koskaan käyttänyt tuota vaan aina tuoretta mutta ihmetyttää toki 

Vierailija
5/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rajua. En ole ajatellut. On kyllä valkosipulijauhetta maustehyllyssä, mut ei ole tullut käytetyksi. Tuoreena parempaa. Tuoreena saa kyllä onneksi kotimaista, olen tästä hyvin tarkka. 

En osta mitään kiinalaisia elintarvikkeita. 

Vierailija
6/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on laiskuus huipussaan jos ei jaksa tuoretta käyttää ja sitä paitsi tuore valkosipuli on parempaa ja terveellisempää.

Vierailija
7/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä Valkoliekin murskaa, se on espanjalaista alkuperää, ja on hyvää kaiken lisäksi. Itse olen pettynyt kaikkiin valkosipulijauhesiin, aina niistä joku juju on jäänyt pois. Valkosipulisuolaa suorastaan inhoan, ei maistu valkosipuli eikä suola sen paremmin.

Vierailija
8/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan tarkistaa, miksi hitossa kiinalaista???

Golden star (prisma) ei ilmoittanut sipulin alkuperää, varmaan Kiinasta sekin.

No, onneksi en ole koskaan käyttänyt tuota vaan aina tuoretta mutta ihmetyttää toki 

On se Golden Star myös kiinalaista: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/golden-star-500-g-valkosipulija…

Vierailija
9/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on laiskuus huipussaan jos ei jaksa tuoretta käyttää ja sitä paitsi tuore valkosipuli on parempaa ja terveellisempää.

Tuore valkosipuli ja valkosipulijauhe ovat aivan eri käyttötarkoitukseen. Huomaahan sen jo mausta.

Vierailija
10/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuore valkosipuli ja valkosipulijauhe ovat aivan eri käyttötarkoitukseen. Huomaahan sen jo mausta.

Jep. Koitapa laittaa vaikka veneperunoihin tuoretta valkosipulia. Ei onnistu. Jauhe sen sijaan on siihen loistava.

eri

Vierailija
11/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mill & Mortar Valkosipulirouhe on luonnonmukaisesti viljelty Etelä-Italiassa. Sonnentor merkkinen on Egyptistä.

Luuletko että ap ja muut persut, jotka eivät viitsi edes käyttää oikeaa valkosipulia, ostavat mitään muualta kuin Prismasta tai Kärkkäiseltä?

Vierailija
12/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että ap ja muut persut, jotka eivät viitsi edes käyttää oikeaa valkosipulia, ostavat mitään muualta kuin Prismasta tai Kärkkäiseltä?

En ole persu

-ap

Vierailija
13/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole muuten tuota Kärkkäistäkään. Lähin Ruohonjuuri on kans 200 km päässä, mutta pitää ostaa sieltä kunnon satsi kun seuraavan kerran käy

-ap

Vierailija
14/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa on ollut aika monta ruokaskandaalia, ne on myynyt myrkyllistä maitoa oman maan lapsille, ties mitä skeidaa niiden ruuista löytyy. Viljelijöiden olot ei ole kovin hyvät, mitä ydinmyrkkyä ne käyttää lannoitteena...Ei tarvitse olla mikään persu, jos on huolissaan kiinalaisen ruuan eettisyydestä ja laadusta.

Vierailija
15/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kiinalla on patentti valkosipuliin.

Vierailija
16/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Koitapa laittaa vaikka veneperunoihin tuoretta valkosipulia. Ei onnistu. Jauhe sen sijaan on siihen loistava.

eri

Valkoliekki on tuossakin parempaa kuin mitättömän makuinen jauhe.

Vierailija
17/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisessa valkosipulissa on myös sellainen ongelma ettei se säily. Alkaa itämään alta aikayksikön, mitä ei kotimaisella tapahdu koko talven aikana. Kannattaakin ostaa kotimaista koko vuodeksi silloin kun sitä saa.

Vierailija
18/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rajua. En ole ajatellut. On kyllä valkosipulijauhetta maustehyllyssä, mut ei ole tullut käytetyksi. Tuoreena parempaa. Tuoreena saa kyllä onneksi kotimaista, olen tästä hyvin tarkka. 

En osta mitään kiinalaisia elintarvikkeita. 

Tämä on tärkeää.Tähän minäkin pyrin.

Kiinassa on huijareiden markkinat, siellä väärennetään kaikkea ja härskeintä on väärentää ruokaa. Kaikki muistaa kun vauvoja kuoli Kiinassa, väärennetyn äidinmaitovastikkeen takia johon oli lisätty melamiinia.

Vierailija
19/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Miksei onnistu? Kyllä minulla onnistuu kun laitan nää veneperunat kulhoon ja suolaa sekä puristettua valkosipulia plus oliiviöljyä joukkoon ja sekoitan hyvin niin valkosipulihippuset liimaantuvat hyvin potun pintaan ja pysyvät siinä. 

Vierailija
20/25 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulia voi kasvattaa ihan kukkapurkissa omiksi tarpeiksi. Ei ole vaikeaa. Olen kasvattanut inkivääriäkin kukkapurkissa.