Gradun tehneet!!!
Painetaanko gradu ennen kuin se annetaan proffalle arvosteltavaksi? Mikä päiväys kansilehteen tulee, entä mikä kuukausi tiivistelmään?
Kommentit (10)
Sivunumeroidaanko sisällysluettelokin?
Sivunumerointi alkaa ensimmäisestä käsittelyluvusta. Eikö teille ole annettu mitään graduoppaita?? Meinaan kun sun kannattaisi mieluummin katsoa sieltä, kun jotkut merkitsemistavat tms. saattavat poiketa yliopiston sisälläkin, oppiaineiden välillä.
Päivämääräksi taisi tulla se jättöpäivämäärä, mutta siitä en uskalla varmasti sanoa, kun on jo joku vuosi vierähtänyt.
Sivunumeroidaanko sisällysluettelokin?
Turun yliopistossa (olen valmistunut 2 eri tiedekunnasta) ei edes otettu arvosteltavaksi gradua, joka ei olisi ollut kansissa.
Eikö sun tiedekunnassa ole yksityiskohtaisia ohjeista valmistumassa oleville? Turussa ainakin oli.
Turun yliopistossa (olen valmistunut 2 eri tiedekunnasta) ei edes otettu arvosteltavaksi gradua, joka ei olisi ollut kansissa.
Palautetaan kolmena kappaleena tiedekuntaan: kaksi kansissa ja yksi irtolehtipainos. Jos siis haluaa valmistua.
Kysy tiedekunnasta.
Joissain yliopistoissa näkee kirjastojen hyllyissäkin kansittamattomia graduja (mikä on aika käsittämätöntä). Toisissa kaikki pitää palauttaa ennen arvostelua kansitettuna. Se on valmiin työn merkki.
Tohtorin väikkäriä tekevät taas pyytävät "kansitusluvan" työlleen. Työn ohjaaja(kin) on silloin sitä mieltä, että työ on valmis. Mutta sähän et nyt vielä taida olla tuossa väikkärivaiheessa.
Kysy hyvä ihminen sieltä heti huomenna äläkä täältä. Minun ohjaajani luki graduni sähköisessä muodossa ja teki siihen joitakin parannusehdotuksia = esitarkastus. Kun olin muutokset tehnyt, lähetin sen taas ohjaajalle liitetiedostona, mutta hän käski vain tuoda kansissa. Niinpä printtasin tekstin ja kansitin gradun Yliopistopainossa, minkä jälkeen se vasta luettiin varsinaista lausuntoa varten. Jossain muualla näkee kansissa mukana myös lausunnon, joten ne on kansitettu vasta lausunnon antamisen jälkeen.
Päiväykseen riittää yleensä kuukausi ja vuosi. Nämäkin ohjeet saat tiedekunnastasi.
Sinä palautat proffille työn paperitulosteena tai joissakin kouluissa käy myös sähköinen versio. Sitten siitä annetaan lausunnot kahden proffan toimesta, jonka jälkeen gradusi joo hyväksytään tai ei, minkä jälkeen painatat gradujasi niin monta kuin haluat, mikäli se on hyväksytty.