Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin =) Kun yleensä aina kirjoitan viimesenä.

Aamusella oltiin ipanoiden kanssa ulkona ja vähän haravoitiin pihaa.. Vaikka en tiedä onko se enää kovin fiksua? Ei mua sen ihmeemmin supistellut, mutta aika hassulta välillä tuntui =) Ootteko muut vielä uskaltaneet kuinka ahkerasti touhuta, vai joko olette hiljentäneet tahtia?

Eppuliina kerroit että vauva oli nyt kääntynyt pää alaspäin ja syöminen on helpompaa ja olo muutenkin nyt parempi. Mä allekirjotan ton kyllä täysin! Mulla lakkas närästäminen melkeen seinään ja muutenkin olo helpottui aivan mielettömästi kun vauva " asettui" ja kohtu vähän laskeutui!

Mahtoi olla muitakin, mutta vmv68 ja cara nyt ainakin.: Toivottavasti teillä pahoinvointi helpottaa! Aika monilla aamupahoinvointi alkaa loppuraskaudessa uudestaan.

Kaalilaatikko valittelit selkäkivuista. Tuttuja mullekin =/ Kun yhdestä vaivasta pääsee, toinen tulee tilalle... Eikö se vähän niin mee? Mulla ainakin kun liitoskivut helpottivat, niin nyt selkä vaivaa. Osittain varmaan siksikin kun tuo kohtu oli jo kuitenkin laskeutunut.. Pikkusenhan se painaa.

Aarni-Kerkolle onnittelut loman alkamisesta!!!

Shakatak: Onneksi ripuli on nyt hellittänyt! Varmasti kamalaa =/ Sitä on kuulemma nyt hirveesti liikkeellä.. Toivottavasti muut säästymme siltä! Kyselit kuinka usein meillä muilla on neuvola? Mulla se on nyt ainakin vielä kahden viikon välein, mutta kohta alkaa olemaan viikon välein.

oikku69: Mikä tilanne? Kuulosti aika huolestuttavalta. Toivottavasti sinulla ja pikkuisellasi on kaikki hyvin!!!

Tarald kirjoitit turvotuksesta. Se se on kurja vaiva kanssa! Mulla se yleensä vielä pahenee loppuun mennessä.. Toivottavasti nyt ei käy niin. Ainakin helpommalla nyt on päässyt kun ei ole enää lämmintä. Kesävauvaa kun odotti niin se oli aivan kamalaa =p

Omaa (.)

Vointi on oikeestaan vallan mainio! Johtunee varmaan osittain siitä että olen saanut nyt hyvin nukuttua! Pari kertaa on täytynyt pissalle herätä, mutta unenpäästä olen saanut heti uudelleen kiinni. Ja kohdun laskeutumisen myötä asentojen löytyminenkin on ollut helpompaa. Kauankohan tämä ihanuus kestää =)

HIKI on koko ajan! Tuntuu että vois alasti täällä hillua, ja pitää vielä ikkunat auki! Mutta kun täällä on mies ja nuo lapsetkin. Nehän jäätyis jos mulla olis kaikki räppänät täällä 24h auki. Saa nähdä nukutaanko sitä loppuraskaus alasti alakerran sohvalla avoimen ikkunan alla =DD

No mutta jos nyt lopettais. Koneellinen pyykkiä pitäis laittaa kuivumaan ja sitten taas uusi koneellinen jurnuttamaan!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Yazmin rv 33+1

Ai niin.. Luin eilen hauskan vinkin =) Jos haluaa nukkua yönsä ravaamatta koko ajan pissalla, kannattaa iltapisulla taivuttaa päätä polviin niin että rakko tyhjenee kunnolla =DDD

Vierailija
2/10 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Yasmin-, mä olen tota sun vinkkiä noudattanut jo esikoisen odotusajalla ja tosiaan, mun ei oikeastaan juuri koskaan tarvitse nousta keskellä yötä vessaan ;).

Haravoin aamupäivällä hieman, hirveesti en viitti heilua, mutta vaahteranlehdet tarttis saada nurmikolta ennen talvea pois. Muutoin mua ei (enää) haittaa vaikka lehdet jäis kevääseen. Saapahan nurmikko tarvittavia lisäravintoaineita (tosin niitä ei kuolleissa lehdissä paljon ole). Meillä on iso tontti ja koko alueen haravointi on melkoinen urakka, se on selvää etten kaikkea pysty tekemään. Onneksi tuli aikoinaan hommattua keräävä ruohonleikkuri, sillä saa ihan näppärästi osan lehdistä talteen.

Puutarhanhoito on parina vuonna jäänyt hunningolle, välillä se nyppii, mutta tekee mitä ehtii ja loput myöhemmin. Kunhan lapset tuosta hieman kasvavat :). Mihinkään Kadun kaunein puutarha -kisaan en pihoineni ole tyrkyllä...

Ja minä olin joskus perfektionisti.

Sohva kutsuu ->

KL.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas siivottua edes makuuhuoneen tänään.

Täälläkin alkaa nämä loppuraskauden krempat näkymään. Yöt on yhtä pyörimistä kun ei meinaa hyvää asentoa löytää. Oikeastaan ainoa asento missä voi enää kunnolla nukkua on oikealla kyljellä. Selällään ja vasemmalla kyljellä tulee huono olo ja kädet alkaa menemään turraksi. aamuisin sitten on yleensä lonkat ja jalat kipeenä kun on koko yön samassa asennossa kyyhöttänyt. Ja kuumia aaltoja riittää. Voisin kotosalla alasti kulkea kun tuntuu että läkähtyy. Välillä ihan tuskanhiki iskee päälle ja tuntuu että jos ei vaatteita heti saa vähennettyä niin pökertyy siihen paikkaan. Ja väsymyskin on palannut. Eilen käytiin äidin kanssa aamusta pari tuntia kaupungilla ja sen jälkeen en jaksanut mitään. Heittäydyin vain sohvalle ja vietin pari tuntia untenmailla. Sitten menikin loppupäivä pelastusarmeijalle kun pää oli niin pökkerössä ettei mitään saanu aikaseksi. Mä olisin jo ihan valmis luopumaan tästä mahasta ja raskaanaolemisesta. Tietenkin Veikan kannalta toivon että vielä ainakin muutamia viikkoa pysyy masussa, mut muuten voisin kyllä lopettaa tämän touhun jo tähän paikkaan.

Mies ilmoitti tuossa eilen että käy viikonloppuna hakemassa meille uuden koiran. Jonkun parivuotiaan hirvikoiran. Pitää kuulema käydä pelastamassa se tappotuomiolta. Eiköhän nuo entiset jo riittäis kun niitä on jo kolme kappaletta entuudestaan. Kohta minä oon aikalailla sidottuna vauvaan, etten niin vain pääse koiria lenkittämään ja ulkoiluttamaan kun mies on töissä. Onneks vain yks niistä on sisäkoira ja muut noita hirvikoiria. Mutta muutenkin tässä asunnossa ahdasta ja pieni piha niin vielä siihen yksi häkki pystyttämään. Ja kun ne kuitenkin haukkuu ja tässä rivitalossa naapurit lähellä niin tympii itteäänkin. No jospa sitä parin vuoden sisällä pääsis sinne maalle muuttamaan omaan kotiin niin sitten on koirillakin tilaa.

Nyt taidan lähteä taas ompelu hommiin. Ostin eilen nallekangasta josta ajattelin tehdä pussilakanan, tyynyliinan ja aluslakanan vauvalle. Sitten äiti löysi semmosta ihanaa nalle puh -fleeceä alennuskorista niin jos siitä ompelis peiton.

Sanle ja Veikka 34+3

Vierailija
4/10 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumisia täällä eli kaikki turvotuksesta huolimatta hyvin neuvolassa. Painoakin tullu vaan 350g/viikko ku viimeks oli tullu yli kilo per viikko. Hemppaki oli noussu ja on nyt 133. Sf-mitta 32cm ja dobblerilla vauvan sydämen syke oli n.135. Vauva on edelleen poikittain masussa ja tässä nyt odotellaan pari viikkoa et pääsee synnytystapa-arvioon ja sit katotaan tuleeko sektio. Kuopus tosiaan oli näillä viikoilla poikittain ja sit käänty perätilaan eli ehkä tääki pikkunen viihtyy samoissa asennoissa massussa. Esikoinen ku käänty raivotarjontaan n. viikolla 31.

-Yazmin-: Mä haravoin ihan kunnolla viime viikonloppuna mökillä ja varmaan tänäki viikonloppuna tulee jatkettua hommaa. Pidin välillä taukoa ja ku sama liike alko tuntuu hassusti masussa ni lopetin homman. Kannattaa vaan ottaa ihan rauhallisesti ni ainaki mun mielestä voi hyvin vielä haravoida ja tehä vastaavia pikku touhuja. Täytyy varmaan kokeilla tota iltapisulla taivuttelua ettei tarvi ravata yöllä vessassa ;)

Täällä myös hiki virtaa niinku ainaki Yazminilla ja sanlella! Helletopissa oon kotona ja pikkarit riittää seuraks. Ulkonaki oon pärjänny ku vedän villatakin päälle tähän. Tosin jos seison hiekkalaatikolla pitkään ni oon pitäny takkiiki ku just vasta nuha lähti enkä haluu saada flunssaa uudestaan.

Nyt meen laittamaan viimiset tavarat kassiin ja sit jäädään oottelee tyttöjen kaa et mun vanhemmat tulee hakee meitä mökille. Mies lähti jo pari tuntii sit reissuun ja soitti äsken lentokentältä et kone lähtee vajaa tunnin kuluttuu.

Aurinkoista viikonlopun alkua kaikille :)

Tarald ja tiitiäinen 33+6

Vierailija
5/10 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeissa ei mitään hälyyttävää eli ihan normaalit tulokset olivat.

Ei siis ainakaan hepatoosia tämä kutina ole, yks mahdollisuus on et kun mulla oli se poskiontelon tulehdus ja olin antibiootti-kuurilla et olisin jotenkin herkistynyt lääkkeille.

Lopetin heti ne antibiootit, eikä niitä jäänyt ku yks päivä syömättä.

Turvotuksesta täälläkin kärsitään. En tiedä onko turvotus myös syynä aivan järjettömään puutumiseen varsinkin tos mun oikeassa kädessä.

Joudun ottamaan yöllä särkylääkettä et saan edes vähän nukuttua.

Kipu ei meinaa koko päivän aikana helpottua.

Ihanaa tämä raskaana olo =)

Selkä mulla on ollut pelottavankin hiljaa. Odotin pahempaa.

Olenkin kertonut kun mulla leikattu pari vuotta sit pari pullistumaa ja leikkausarpi arpeutui ja tuntui ku ne pullistumat olisivat tulleet takaisin.

Ennen raskautta kun olin välillä ihan liikuntakyvytyn noiden kipujen kanssa ja nyt ei tosiaan ole ollut pahempaa.

Huomenna taas viikot vaihtuu.

Vointeja kaikille, ei kauaa ku kaikki me saadaan ihana palkinto ku ollaan kestetty kaikki vaivat ja kolotukset.

Oikku ja pähkinä 34+6

Vierailija
6/10 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo ollu jokseenki nuutunu ni ei oo oikeen mitään jaksanu tehä ja sekin varmaan lisää sitä kun mitään ei oikeen pysty tekeen ettei rupeis supisteleen, haravoinnit ja imuroinnit joutu lopettaan jo tos n.kuukausi sitten ku rupes sen verran tulee suppareita et iteki pelästy, nyt on onneks rauhottunu kun ei oo tehny kirjaimellisesti mitään.

Tuntuu toi hikoilu vaivaavan muitakin, välillä tuntuu ettei tarvi vaihtaa kun asentoo niin pukkaa hiki päälle. Jouduin vaihtaan peiton pelkään pussilakanaan kun ei pystyny nukkuun peiton kanssa, mies naureskeli kun yleensä nukun kesälläkin untuvapeitolla (kuin niin vilukissa...) :)

Nyt on sitten sairaalakassit ja vauvan kotiintulo kamppeet pakattu, tuli tänään sellanen olo et täytyy kaikki saada valmiiks jos tuleeki äkkilähtö ja sithän piti lähtee ostoksille et sai loput tavaroista ostettua.

Tänään olis sitten viimenen sairaslomapäivä ja maanantaina alkais virallisesti äippäloma, toki onhan täs saanu " lomailla" kun ollu saikulla kaksviikkoo suppareitten takia.

juu eipä kait muuta kun hyvät perjantait marrasmammoille ja masuasukeille

möhö ja pikkunen rv34+1

Vierailija
7/10 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tänne moneen päivään kirjoitellut, en vaan ole jostain syystä toimertunut. Runsas viikko olen ollut nyt sitten äitiyslomalla, aika ajoin kotona olo on ottanut koville. Töistä vierottuminen on ollut jotenkin vaikeaa, en ole tajunnutkaan kuinka työorientoitunut olen ollut. Tosin olen kyllä pitänyt työstäni kovasti ja viimeisen vuoden aikana saanut uusia asioita vireille ja kehittänyt omaa työtäni, saanut siitä myös pomolta kiitosta, ei siis ihme että on vaikea luopua taas hetkeksi työelämästä.

Mutta eiköhän se tästä. Onhan se ollut nyt kivaa keskittyä muuhunkin, esim. noihin ompelutöihin, jotka ovat jääneet vähemmälle.

Minulla on ollut jo neuvolalääkäri rv:llä 34, kun oli huimausta ja käden kutinaa. Mutta labrat olivat hyvät, joten huimaus johtunee alhaisista verenpaineista (on muuten vähentynyt) ja sitä maksajuttua ei ainakaan ole. Siis noi verenpaineet sen kun laskee, viimeksi taisi olla 88/62, hb on kohtuu hyvä, mutta raudan popsintaa on jatkettava. Sf-mitta menee mukavasti keskikäyrällä, ja siitä päätellen ei tulisi ainakaan esikoista isompaa (meni yläkäyrällä). No esikoinen oli 50cm pitkä ja painoi 3610g, joten ei isompi nyytti niin paljoa houkuttelekaan, kun omaa kokoakaan ei paljoa ole. Meillä ei ole mitään kokoarviota annettu, ei kyllä annettu esikoisestakaan.

Meillekin tarjottiin tässä taannoin koiraa (vajaa 2 vuotiasta), ja oli viittä vaille etten suostunut siihen, mutta onneksi järki tuli käteen ja kieltäydyttiin. Meillähän on jo yksi koira ja asutaan kerrostalossa, joten lenkkeily olisi voinut olla hieman haasteellista pienen vauvan kanssa. Ehkä sitten josku myöhemmin, kun asutaan omakotitalossa.

Nyt lopettelen, perhe saapuu kotiin kauppareissulta.

Rv 36+1

Vierailija
8/10 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, eli kyllähän se vauva on kääntynyt takaisin istuma-asentoon siellä masussa! Tai siis oikeestaan se on nyt silleen jännästi poikittain, mutta pää on kuitenkin tuossa navan yläpuolella oikeella puolella suurimman osan ajasta.

Se kuulema aiheuttaa mulle sitä tosi huonoa oloa, kun vauva on tommosessa huonossa asennossa. Ens viikoksi tulee sit kutsu äitipolille ja päätetään yritetäänkö vauvaa kääntää. Itse kyllä haluisin sitä ja aion yrittää joka tapauksessa synnyttää vauvan, vaikka ois perätilassa. Vauva on kumminkin pienikokoinen ja kaks edellistä synnytystä on ollu mulle tosi helppoja, siis vauvat on mahtunu hyvin tulemaan. Mut katotaan mitä siellä äitipolilla sanotaan... Ja toivotaan, että vauva päättää kääntyä itsestään!!!

Olo on edelleen huono ja supisteleekin aika paljon. Hiki virtaa kuten muillakin näköjään...

Katsotaan mitä ensi viikko tuo tullessaan.

Tähkäpää rv 35+4

Vierailija
9/10 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla eka kerta kun mä kirjottelen näin myöhään. Tätä tämä lomailu teettää.

Yasmin: mä muuten tiesin ton pissakikan kyllä jo kokemuksesta; eipä auta mua (tai sit mä ilman kikkaa kävisin vessassa kahden kerran sijaan neljä yössä). Mutta toivottavasti auttaa jotakuta jolla vielä on vähemmän vuotavat paikat.

Lämmin on täälläkin. Mä kuljin loppuun asti töissä ilman ulkotakkia, ulkovalvonnat ja kaikki. Ja takkaa mä en ole vielä juurikaan suostunut täällä kotona polttaan vaikka muut valittelee, että on viileetä iltasin. Pukekoot, kurjat, villasukkia!

Eka lomapäivä shoppailtiin 3+1 -päivillä (älytön tungos ja karkaileva nuori neiti) sekä odoteltiin autossa Lenni Lokinpoikasen tahdissa, kun mies kävi ottamassa talvirengastarjouksia. Ja sit tietty etittiin erinäisiä vessoja pitkän kaupparetken aikana, että rouva vois suunnistaa ekasta seuraavaan.

Oma napa oli eilen kamalan väsynyt. Tänäänkin jalkoja painaa ja kädet muistuttaa että ollaan lomalla ja pitäis levätä. Supistelee vähemmän vaihteeksi ja nukkuakin sai puoli kahdeksaan. Eli joatin hyvää ja ainahan noia vaivojakin on.

Nyt siirryn nuoren neidin kotikampaajalle: kiskova kampaustyyli ja ajanvietteenä kampaajan laulamaa joululaulua. Ja maksuksi varmaan riittää iltapalaa...

A-K +34+6

Vierailija
10/10 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että tosiaan selvisitte säikähdyksellä, eikä mistään vakavammasta ollut kyse! Piti oikeen varta vasten tulla koneelle katsomaan, että joko sulta on tullut kuulumisia =)

Levollista loppuraskautta, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti ja säästyt niiltä kurjilta selkävaivoilta!

Tähkäpää: Onneksi selvisi sinunkin " vaivoihisi" syy, eikä kyse ollut mistään vakavasta! Ei ole kyllä ihme, jos välillä on pahoinvointia, kun kerran pikkunen istua nököttää siellä =) Mites sulla Tarald, kun sunkin pikkuinen on masussa poikittain- aiheuttaako mitään " oireita" ?

Mä kyllä tosta Kaalilaatikon viestistä innostuneena koitan kanssa nukkua ensi yön käymättä kertaakaan pissalla ;-) Ei muuta kun siis pää polviin iltapissalla! Tulen sit huomenna raportoimaan miten kävi!

Mulla muuten beibi möyryää nyt niin hurjasti masussa, että päällepäin näkyy vaan kun masu tutisee puolelta toiselle =DD

Kokonaisia unia kaikille, toivottelee Yazmin rv 33+1