Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvakuume npstaa päätään, mutta...

05.10.2007 |

Keväästä asti olen kolmannesta haaveillut ja alustavasti miehen kanssa päätetty, että joskus keväällä tai viimeitään kesällä alettaisiin yrittämään.

Mutta, mutta...Työt ne vaan ei jätä rauhaan.

Elikkä olen töissä määräaikaisilla sopimuksilla ja nyt sain kuulla, että mahdollinen paikka vapautuisi noin kahdenvuoden kuluttua. En voi tietää saisinko sen, mutta todella hyvät mahdollisuudet olisivat. Elikkä nyt vaan ahistaa, sillä haluan lapsen,ja työn. Jos tulisin raskaaksi ensi kesänä/syksynä. en olisi silloin " pätevä hakija" kun paikalle tarvitaan, vaan olisin äitiyslomalla.

Nyt en tiedä mitä tehdä...Yrittää raskautua vai lykätä vauvahaaveita?

Tulisiko toisia paikkoja myöhemmin ja koska.

On tää vaan niin väärin, ku ei tiedä mitä tehdä. Kovasti ahistaa tuo yrityksen lykkäämisajatus ja toisaalta mahd. paikan menetys =(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ihan yhtä pitkä odotus aika eli vuoden päästä on töistä lupailtu kokonaista toimea, nyt olen ollut osa-aikaisella vuoden alusta lähtien joka silloin tuntui ihanalta kun oli 2 pientä lasta (poika 11/03 ja tyttö 12/05) Itse olen vm-80.

Nyt kun olen kohta vuoden töissä ollut on vaavikuume vaan voimistunut. Tykkään kyllä työstänikin, mutta olen aina ajatellut saada lapset suht nuorena jos vaan mahdollista. Osa-aikainen toimi on tietenkin jo kiva, mutta kun siihen laittaa hoitomaksut ja äippärahaakin ajatellen ei sillä suurperhettä elätetä...miehen tulot keskitasoa...

Olen pähkäillyt että saisinko toimen jos olisin raskaana ja ilkiäisinkö heti raskaax yrittää tulla jos saisin toimen?????????....kyllä asia pyörii joka päivä mielessäni...En haluaisi isoa ikäeroa lapsilleni ja mieskin on kuumeilussa mukana. Autoa ei tarvitsisi vaihtaa(jos ei tule tupla-onni) ja kaksi isoa lasten huonetta on tytöille oma ja pojille oma, mutta...nämä työ asiat mietityttää...

Näillä näkymin annamme hieman ajan kulua ja jos keväällä edelleen tuntuu siltä niin anti mennä tuli toimi eli EI...mutta silti asioita päässäni pyörittelen...

En tiedä malttaisinko sinun tapauksessa kahta vuotta odottaa...minkä ikäisiä kullan nuppuja teillä tällä hetkellä ja mitä itse olet ikä eroista ajatellut...

Vierailija
2/5 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkkaa tilannettasi, mutta ymmärtääkseni voit kyllä hakea paikkaa (varsinkin jos kyseessä on virka) vaikka olisitkin äitiyslomalla. Jos he sinut haluavat, sijaisuudet varmasti järjestyvät.

Hankala tilanne, myönnän. Olen itse lähes samanlaisessa. Tsemppiä sinulle joka tapauksessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän vastaavanlainen tilanne, paitsi että tiedän, että minun alallani paikkoja tulee jatkossakin auki.. Minä aina ajattelen, että kyllä ne asiat järjestyy. Mulle perhe tulee aina ennen työtä, vaikka työkin on tärkeä.. Mietin vielä vähän aikaa sitten itsekin, pitäisikö lykätä haaveita ja odottaa ensin se vakipaikka.. Mutta nyt on annettu vauvalle " lupa" tulla. (2 lasta siis jo ennestään on).. Kyllä niitä töitä vielä ehti tehdä! Ja sekin on totta, että toimeen voivat ottaa, vaikka olisit äippälomalla! Sittenhän voisit sanoa, että nyt se äitiysloma on jo menossa.. eikä tulossa... Eihän niitten sitä tartte tietää, vaikkei viimeinen äippäloma oliskaan.. ;)

Vierailija
4/5 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla lapsukaiset syntyneet -01 ja -03. Elikkä alkavat olla jo aika omatoimisia ja vauvaa vielä taloon haluasi elämää rikastuttamaan...

Kovasti olen nyt viimeaikoina miettinyt ja jahkannut suuntaan ja toiseen. Miehelle ei ole väliä koska kolmonen mahd. tulisi (Aina mukana, onneksi=)

Jos vauvakuume ei hellitä kevääseen mennessä, en usko, että enää voin siirtää haaveita. En kyllä tiedä minne se voisi kadota kun päivät pitkä vauvaojen ja hieman isompienkin lasten kanssa tekemisissä olen.

Ahistaa vain kovasti tälläiset typerät työjutut. Sen tiedän, että töitä riittää varmasti alallani äippäloman jälkeekin, mutta missä tehtävissä, siitä en tiedä (Siis jos oletetaan, jos paikkaa en saa).

Huoh...

Onneksi on tälläinen palsta, jonne voi huolia käydä purkamassa...

Kiitos kovasti vastauksista.

Vierailija
5/5 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta ja kolmatta kuumeilen. Töissä olen määräaikaisena ja toimi saattaisi aueta muutaman vuoden sisään, mutta mitään varmaa ei ole. Itsekin kovasti olen puntaroinut työn ja lapsen välillä. Kuitenkin on jo kaksi lasta ja työskentelen suuren työttömyyden alalla. Mutta jos vauvakuume ja kolmannen lapsen kaippuu eivät hellitä, niin ei siinä muu auta kuin hankkia se kolmas ja toivoa asioiden vaan järjestyvän. Itse en enää tästä nuorru, joten ei ole enää vuosia aikaa odotella , jos lapsen meinaa hankkia. Emmekä myöskään halua liian pitkää ikäeroa kakkosen ja kolmosen välille, jolloin kolmonen ois yksinäinen susi tai tartvitsisi vielä nelosen kaverikseen. Itseäkin ärsyttää lähes päivittäin, kun työtilanne on mitä on ja joutuu puntaroimaan tällaisten asioiden kanssa. Yritän kuitenkin aina ajatella niin, että ehkä enemmän tulen katumaan sitä, jos emme edes yritä komatta lasta kuin että jos menettäisin työpaikkani mahdollisen kolmannen takia. Ja pitää tosiaan muistaa, että avointa toimea voi hakea äippälomalla ollessaankin. Eli meidän perheessä asian tulee ratkaisemaan se, kuinka paljon sitä komatta tosiaan haluamme. Asia pitänee ratkaista vuoden sisään, aika tuntuu kuulkaa menevän siivillä.