Muita, joilla ollut komplikaatioita sektiossa / sen jälkeen?
Oliko yksös- vai kaksosraskaus?
suunniteltu-, kiireellinen- vai hätäsektio?
raskausviikot?
oma ikä?
mitä komplikaatioita?
Vastaan itse heti:
-kaksosraskaus
-kiireellinen sektio
-34+2
-26 v.
- Sektio sujui hyvin, mutta ennen kotiutustani huomasin haavan ympärillä voimakasta turvotusta ja näytin sitä lääkärille. Hänen mielestään oli normaalia ja minut kotiutettiin 3 päivää sektion jälkeen ( omasta toiveestani ).
Viikko sektiosta menin neuvolaan tikkien poistoon, jolloin turvotus oli ed. voimakasta. Myös th:n mielestä näytti normaalilta.
Ajoin sieltä suoraan sairaalaan lapsiani katsomaan ja sitten sairaalan pihassa repesi kirjaimellisesti koko maha auki!! Tunsin käsissäni miten suolimassat alkoivat valua mahastani ulos! Riensin vähillä voimillani sairaalaan, jossa minulle tehtiin kiireellinen korjausleikkaus nukutuksessa. Kuolio- ja infektiovaarat olivat suuret ja sain 3vrk suoneen antibiootteja. Myös veritulpan riski oli suuri kun oli 2 leikkausta viikon sisään.
Kolme vuorokautta siis taas lisää sairaalassa. Hengenlähtö oli todella lähellä!
Kommentit (24)
tuo sinun tekstisi koskee alku ja keskiraskautta
minä tarkoitin loppuraskautta!!! eli lähellä laskettua aikaa voi aloittaa surutta raudan syönnin hb nousee kyllä viikon parinkin kuurilla sopista synnytystä varten
monilla äideillä on nykyään synnyttämään tullessaan alhainen hb, ja eivät kestä pinintäkään vuotoa
eli kun hb on hyvä kestää kevyesti ilman verensiirtoja litran parinkin vuodon, joskus jopa enemmän
Arvesta tuli tosi ruma, mutta se korjattiin seuraavassa sektiossa. Ensimmäisessä sektiossa myös litran vuoto ja pyörryin kun verenpaineet laskivat liikaa.
olisi varmaan huomattu jo ennen repeämistä.
, onneksi äiti selvisi kohdunpoistolla!
Mulla yksi suunniteltu takana ja meni niin nappiin kaikki että pelkään että tämä toinen ei voi onnistua niin hyvin...pelkään juuri jotain lääkärin töpeksimistä! Tietenkin tulee hoitajien lakko kaiken päälle.