Gambia lomakohteena?
Hei,
onko kukaan ollut tai kuullut kenenkään olleen lomalla Gambiassa? Matkatoimiston tietojen mukaan vaikuttaa ihan ok:lta lomakohteelta, mutta lähinnä mietityttää miten toimii 5-v. lapsen kanssa. Olisi vähän erilainen vaihtoehto Kanariansaarille talvilomalla, lämmin ja kuitenkaan ei Thaimaan hinnoissa ja lentomatkakin vähän lyhyempi.
Kaikenlaisia kokemuksia otetaan vastaan :)
Kommentit (3)
Ollaan oltu siellä miehen kanssa kaksistaan, mutta voisin kuvitella lapsenkin kanssa lähteväni. Oli yksi elämäni rentouttavimmista lomista, kun tekemisen puutteessa tuli kerrankin levättyä kunnolla.
Ruotsalaisturisteja siellä on paljon, myös pienten lasten kanssa.
Ainoa syy, miksi en lähtisi sinne lapsen kanssa, ovat tarvittavat lääkitykset ja rokotukset. Jouduimme ottamaan kahta eri malarialääkitystä ja sain itse toisesta niin pahoja oireita, että siihen en enää ikinä koske. Joten käyn vain ns. kevyemmän malariariskin alueilla.
Toinen syy on oikeasti pitkä lentomatka. Oppaassa luki muistaakseni 6 tuntia (ei alkuunkaan pitänyt paikkaansa). Lennot Ruotsin kautta, välilaskuineen, odotuksineen jne. kokonaismatkustusaika oli 19 tuntia, mitä ei ainakaan meidän vesselin kanssa viitsisi tehdä.
Mutta ihana maa, kaunista ja hyvää ruokaa. Suosittelen kyllä lämpimästi matkakohteeksi. Taatusti erilainen.
Olimme mieheni kanssa kaksin 3 vuotta sitten lomailemassa Gambiassa ja ihanaa oli. Takuuvarma aurinko (tammikuussa), tosin aika läkähdyttävän kuuma. Itse en lapsen kanssa kyseiseen kohteeseen menisi, sillä lapsihan kaipaa aika paljon kaikenlaista touhua ja tohinaa. Gambia on nimenomaan rauhoittumiseen tarkoitettu paikka. Olihan siellä tietysti apinapuisto ja krokotillipuisto, mutta eipä juuri muuta lapsille erityistä. Aikuisille on tarjolla erilaisia retkiä (mm. orjasaari), mutta näissä retkikohteissa pieni lapsi pitkästyy. Ja lento oli PITKÄ! Ja ilmakuoppia TOSI PALJON! Suoraan sanottuna minua kyllä pelotti. Ja meille sattui hauska juttu: oltiin kotiin lähtemässä, niin jouduttiin tekemään välilasku jo Senegaliin, koska Gambiassa oli polttoaine loppu :) Silloin ei kyllä paljon hymyilyttänyt asia.
http://www.iltalehti.fi/tsau/matkakohteet/AFRIKKA/gambia.shtml