porttien aiheeton hältys kaupassa? mistä voi johtua?
pyysin että minut katsottaisiin sillä laitteella mikä löytää hälytyksen aiheuttajan. mitään ei kuitenkaan löytynyt. tarkastajakin vain pyöritteli päätään ja pahoitteli kovasti. silti pelkään nyt käyttää sitä laukkua ja kenkiä jotka minulla silloin oli päällä. laukku oli ikivanha mutta jos siellä vuoren sisällä onkin aktivoitunut joku viivakoodi tms. kengät oli ekaa kertaa jalassa, kirpparilta tosin ostetut mutta uudet. mietin heti josko olis ollut jonkun varastamat kengät mutta mitään näkyvää koodia niissä ei ollut eikä laitekaan hälyttänyt kengistä. mitä nyt voin tehdä? pitääkö vaan unohtaa koko juttu ja jos hälyttää uudestaan niin vaan pyytää uutta tarkistusta?
tosi raivostuttavaa vaan kun tuntuu että heti ihmiset katsoo silleen pahasti kun portti hälyttää.
Kommentit (17)
Jossain sellainen varmasti on. Mihinkään kengän koron sisäänhän niitä ei laiteta.
Hälytys tulee vain muutamissa tietyissä liikkeissä, jossa on nähtävästi säädöt herkemmällä kuin muualla.
ja revin niistä merkkilapun pois kun ajattelin jos siellä alla olisi jotain. mitään ei ollut. eli se laukku taitaa olla todennäköisempi...10v sitten h&m:stä ostettu ja siellähän voi olla esim vuoren sisällä joku häläri aktivoitunut....
t.ap
oleva huulipuna, silmämeikki rasia voi aiheuttaa hälytyksen. Mulla ikivanha huulipuna aiheutti piipauksen ja kerran nahkahanskat hälyytti.
OTa kengät kassiin ja sitten kokeilet kulkea hälyistä ensin kenkien kanssa ja sitten laukun kanssa. Kyllä se selviää.
Ja by the way, minun mielestäni hälyjen soimista ei tarvitse hävetä. Olen monta kertaa kuullut niin käyvän, mutta koskaan en ole nähnyt että hälytyksenn aiheuttajaa olisi viety takahuoneeeseen - syy on aina ollut jokin muu kuin varastaminen.
kauppaan mennessä, tulin ulos kaupasta myyjän kanssa ja etsimme mikä ihme voisi hälyn aiheuttaa
Ja syylliseksi löytyi mun kalliin mustekynän viivakoodi
niitä ei saa siis pois, kassalla kone tekee hälyn ei aktiiviseksi, joskus tämä vain ei toimi ja häly alkaa taas toimimaan. Meillä heitetään tällaiset kengät suoraan roskiin kun ei sitä voi sieltä kengän sisältä kaivaa poiskaan
mutta ei se ole koskaan ennenkään siinä kaupassa hälyttänyt... laukussakaan ei ole mitään. lompakko ei ole koskaan ennen eikä jälkeen hälyttänyt siinä kaupassa. ainoastaan laukku ja kengät oli normaalista poikkeavat. ja koska kengissä ei yksinkertaisesti ole mitään läpyskää tms niin en keksi syylliseksi muuta kuin laukun vuoren...kävin äsken ruokaostoksilla s-marketissa ja pakkasin ne kengät laukkuun koska en ole niitä käyttänyt missään kuin sen yhden kerran. s-marketissa ne ei ainakaan hälyttäneet joten tuskin niissä mitään on...kai sielläkin on kuitenkin joku järjestelmä?
ap
Vierailija:
mutta ei se ole koskaan ennenkään siinä kaupassa hälyttänyt... laukussakaan ei ole mitään. lompakko ei ole koskaan ennen eikä jälkeen hälyttänyt siinä kaupassa. ainoastaan laukku ja kengät oli normaalista poikkeavat. ja koska kengissä ei yksinkertaisesti ole mitään läpyskää tms niin en keksi syylliseksi muuta kuin laukun vuoren...kävin äsken ruokaostoksilla s-marketissa ja pakkasin ne kengät laukkuun koska en ole niitä käyttänyt missään kuin sen yhden kerran. s-marketissa ne ei ainakaan hälyttäneet joten tuskin niissä mitään on...kai sielläkin on kuitenkin joku järjestelmä?
ap
niitä ei saa pois. Joskus se voi olla liimatun pohjallisen alla, harva kuitenkaan menee varmaan repimään pohjallisia, menitkö sinä ap? Mä veikkaan niitä kenkiä. Toisissa kaupoissa hälyttää ja toisissa ei
...niillä olisi ollut helppo varastaa vaikka mitä ja moni varmaan käyttikin tilannetta hyväkseen!
Esim. kännykän laturi tms. Itsellä on tullut vastaan ainakin tapaus, jossa asiakkaalla on ollut laukussa rulla metallireunaista lahjanauhaa (sellaista leveää kankaista, jonka saa aseteltua hienosti rusetille) ja se on aiheuttanut hälytyksen. Myös hiuslakka- tms. pullojen hälytystarrat aktivoituvat helposti uudestaan, kun ne on liimattu pullon kuperaan kylkeen.
On minullakin huutanut aiheetta. Outoa sikäli että niissä vaatteissa ja sen laukun kanssa olin käynyt kys kaupassa ennenkin ja tapauksen jälkeen, vain se yksi huuto joka jäi mysteeriksi.
ja revin sen nahkapohjallisen irti kun lähti niin helposti ja saan ne kyllä nätisti liimattua takaisin. alla on ohut vaahtomuovi ei mitään muuta....pitäsikö vaahtomuovikin ottaa pois vai voinko jo uskoa että ei ole hälyä?
ap
Hei,
menin muutama viikko takaperin Oulussa erääseen keskustan kenkäkauppaan ja portit hälyttivät sisäänmennessä. Myyjä tuli minua heti vastaan ja itsekin aloin aika hämmästyneenä tonkia käsilaukkuani. Olin käynyt ennen ko. kauppaan menoa kirppiksellä, eikä parissa ostamassani lautasessa ollut minkäänlaisia hälyjä. Myyjä tiedusteli, olinko mahdollisesti käynyt Anttilassa ostoksilla ennen ko. kauppaan tuloa. Sanoin, etten ollut. SItten hän sanoi:Anna laukku minulle, minä tutkin, mikä siellä hälytti!(oli jo tarrannut käsilaukkuuni!!) Sanoin, ettei kenenkään sitä tarvitse tutkia kuin minun itseni ja totesin, etten tiedä, mikä siellä hälyttää - tutkin asian kotona! Tyhjäsin laukkuni kotona, epäilen, että hälyn aiheutti puhelimen muistikortin kotelo, siinä oli sellainen hälytystarran näköinen. Mitä sanotte myyjästä? Aika törttöä...
Valmistaja vio laukun tai kenkien vuorin sisään ommella hälytarran, joka kuoletetaan kaupan kassalla. Tarra siis jää paikoilleen ja ajan mittaa kuoletus saattaa purkautua eli tarra on taas aktiivinen. Ja hämmästyttävän usein vartija ei kapulalla pysty tarraa paikantamaan mutta erityisen herkiksi säädetyt portit kyllä piippaavat.